יעקב טומרקין עלה לחצי גמר 100 גב באליפות אירופה בשחייה

השחיין הישראלי הבכיר סיים שני במקצה המוקדמות שלו, איתי גורביץ' בחצי גמר 200 מעורב אישי, קופלב סיים 8 ב-50 גב, גמר גם לשליחות ושליחי 4 פעמים 200. וחוץ מזה, שני שיאי עולם מדהימים בבריכה בגלזגו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

יומה השלישי של אליפות אירופה בשחייה נפתח היום בצהריים (ראשון) בלגזגו שבסקוטלנד ואתו מוקדמות משחה ה-100 גב. יעקב טומרקין שבחר בסוף את המשחה הזה על פני ה-200 מעורב אישי (שהמוקדמות שלו התקיימו בסמוך), עשה את המצופה ממנו ועלה לחצי הגמר שיתקיים בערב.

בינתיים הוא עושה את העבודה. יעקב טומרקין | צילום: באדיבות איגוד השחייה

טומרקין סיים שני במקצה המוקדמות שלו בזמן של 54.57 שניות, כאשר המנצח במקצה היה גרגורי טראסביץ' הרוסי בזמן של 53.34 שנ'. כדי לעלות לגמר, טומרקין ישאף לשחות בזמן הקרוב יותר לשיאו הישראלי, 53.60 שנ'. ישראלי נוסף ששחה במוקדמות ה-100 גב היה יונתן קופלב, שסיים אחרון במקצה שלו בזמן של 56.81 שנ' והיה רחוק מחצי הגמר.

קופלב היה השחיין הישראלי הראשון שעלה לגמר בגלזגו, זה קרה במשחה ה-50 גב שבו זכה לפני 6 שנים באליפות אירופה. הפעם, קופלב היה איטי משמעותית בגמר, גם מאותו הישג אז וגם ממה שעשה בחצי הגמר. בגמר שהתקיים במוצ"ש הוא סיים במקום השמיני והאחרון בזמן של 25.41 שנ' והיה איטי ב-81 מאיות משיאו הישראלי שנקבע ב-2016. משחה הגמר הסתיים בשיא עולם (לבוגרים ולנוער) של קלימנט קולסניקוב הרוסי בן ה-18 ששחה בזמן מדהים של 24.00 שנ' ושיפר ב-4 מאיות שיא שנקבע על ידי ליאם טנקוק הבריטי בעידן החליפות ב-2009.

עוד שחיין ישראלי שעלה היום חצי הגמר היה איתי גורביץ', שעשה זאת במוקדמות משחה 200 מעורב אישי. גורביץ' סיים שישי במקצה האחרון והמהיר ביותר בזמן של 2:02.05 דק'. התוצאה הזאת אמנם רחוקה בקרוב לשתי שניות מהשיא האישי שלו שנקבע השנה בוינגייט, אבל היא הספיקה לו כדי לתפוס את המקום האחרון לחצי הגמר בערב, שם השאיפה שלו תהיה לרדת משתי דקות.

שיא עולם מדהים. אדם פיטי | צילום: CHAN FAN

ועדיין בגזרת הישראלים, גמר נוסף באליפות הושג על ידי רביעיית השליחות והשליחים ל-4 פעמים 200 חופשי מיקס (שתי שחייניות ושני שחיינים). ברביעייה זו שחו דניס לוקטב, דניאל נמיר, אנסטסיה גורבנקו ואנדראה מורז. הרביעייה סיימה במקום השביעי בזמן של 7:40.07 דק' כאשר נבחרת גרמניה ניצחה במשחה זה עם 7:28.43 דק'.

היום (ראשון) נבחרת השליחים ל-4 פעמים 200 חופשי לגברים אכזבה כשסיימה אחרונה במקצה שלה במוקדמות. מהרביעייה הזו היו ציפיות גדולות לפני פציעתו של תומר פרנקל שלא משתתף באליפות. במקצה המוקדמות הראשון מבין שניים סיימה ישראל במקום השישי מבין 7 נבחרות, אבל מאחר ופולין נפסלה ישראל סיימה אחרונה. הזמן של הרביעייה היה 7:22.71 דק' והיא סיימה במקום הלפני אחרון מבין כל הרביעיות שהשתתפו במוקדמות.

שיא עולם נוסף נקבע אתמול בבריכה בגלזגו על ידי אדם פיטי בגמר 100 חזה. פיטי שזכה לעידוד ביתי הדהים כשקיפץ 13 מאיות משיאו הקודם ונגע בקיר אחרי 57.00 שניות בדיוק. המטרה הבאה שלו, מן הסתם, תהיה לפרוץ את מחסום 57 השניות.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג