ילדים – משחקים בחול הים וחיזוק שרירים

ארמונות בחול, משחקי כדור, משחקים של פעם ועוד, מהווים רק רשימה חלקית של פעילויות שניתן לבצע עם ילדים בחוף הים. מעניינת העובדה שפעילויות אלו, בנוסף להיותן מהנות, מצריכות שימוש רב יחסית בקלוריות ובהחלט מהוות פעילות גופנית עבור הילדים שבמקרים רבים לא פעילים דיים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ארמונות בחול, משחקי כדור, משחקים של פעם ועוד, מהווים רק רשימה חלקית של פעילויות שניתן לבצע עם ילדים בחוף הים. מעניינת העובדה שפעילויות אלו, בנוסף להיותן מהנות, מצריכות שימוש רב יחסית בקלוריות ובהחלט מהוות פעילות גופנית עבור הילדים שבמקרים רבים לא פעילים דיים

מאת:דר' איתי זיו


כאן המקום לציין שאחת הבעיות עם אוכלוסיית הילדים הנה אורח החיים היושבני וההתמודדות הלא פשוטה עם מגיפת ההשמנה. כיום הילדים חשופים למדיות האלקטרוניות בהיקפים עצומים והמוטיבציה שלהם לבצע פעילות גופנית לא גבוהה כלל ועיקר. כמו כן, יש לציין גם את ההיבט התזונתי המאופיין בצריכה של קלוריות ריקות (כגון: חטיפים, גלידות עתירות קלוריות) ובד בבד כמויות מזון גדולות בעיקר בעת צפייה בטלוויזיה או משחק במחשב.

הנאה מהפעילות הגופנית הנה תנאי חשוב כשמדובר בילדים ולפיכך ניתן לאמץ פעילויות שונות הנערכות בחוף הים בכלל ומשחקים שונים בחול הים – בפרט. אזי מדובר בגריפה של חול, הרמה של דליי חול, הבאה של מים בדליים מהים וכדומה. פעילויות אלו מפעילות באופן משמעותי את השרירים המייצבים והתנועתיים כאחד. מדובר בהפעלה של עשרות שרירים ויותר המעורבים בתנועות השונות. לדוגמה, גריפה של חול ים לכיוון הגוף מצריכה הפעלה של שרירים כמו:  פושטי הכתף, כופפי המרפק, שרירי הבטן, זוקפי הגו ועוד. כמו כן, משטחים רכים יגרמו להפעלה רבה של השרירים המייצבים במפרקים השונים. שרירים אלה חשובים לחיזוק בכל גיל (!) מכיוון שהם מייעלים את התפקוד הגופני של האדם והדבר נעשה משמעותי עוד יותר כשמדובר בספורטאי. או אז, שרירים מייצבים חזקים מייעלים את התנועתיות וכתוצאה –  מפחיתים את מספר הפציעות וחומרתן, משפרים יכולת תנועתית יומיומית וכדומה.

במשחקים שונים בחול הים הפעולות מתבצעות במנחי גוף שונים שהנם פונקציונליים, שימושיים ודומים במרביתם לתנועות יומיומיות. אי לכך, משחקים בחול הים במשך מספר שעות, תוך מתן משימות שונות ומיוחדות עשוי בהחלט להוות מאמץ לא קל למערכות שלד-שריר.

גם ההוצאה הקלורית לא מועטה ובמיוחד בעת שילוב הליכות או ריצות שונות (כמו לים וחזרה למקום המשחק בחול וחוזר חלילה).  נציין גם שפעילות גופנית המבוצעת על משטחים רכים מצריכה הוצאה קלורית רבה יותר מאשר פעילות זהה על משטחים קשים. לדוגמה, ריצה על משטח קשה כמו אספלט כרוכה בהוצאה קלורית נמוכה משמעותית מאשר ריצה בחול הים העמוק. אזי ההבדלים בשימוש בקלוריות עשוי להגיע  עד 30% יותר בריצה במשטח הרך לעומת המשטח הקשה.

ההורים, נציין, חשוב שיקחו חלק פעיל במשחקים ויהוו דוגמה אישית שהנה חשובה בכלל וכשמדובר בפעילות גופנית – בפרט.
יתרון נוסף של משחקים הנערכים בחוף הים הנו הוא הזמן: הם עשויים להימשך מספר שעות, הנם מגוונים ובדרך כלל מעורבים בהם מספר ילדים ו/או הורים.

להלן כמה טיפים חשובים:
לבחור משחקים המערבים הליכה לים וחזרה ממנו. כך ניתן להגביר את ההוצאה הקלורית וגם לשפר במידה מסויימת את הכושר האירובי.
לגוון במשחקי החול השונים וכך לבצע תנועות מגוונות רבות.
לנסות ככל שניתן לבצע משחקים ואתגרים אקטיביים המצריכים תנועות רבות ובד בבד הוצאה קלורית רבה.
להציב אתגרים שונים לילדים כמו: בניית ארמון גבוה במיוחד, פיסול צורה מסוימת ועוד.
בתקופות המתאימות בשנה לנסות לבצע 2-1 פעמים בשבוע פעילות חוויתית בחוף הים.

צילום: אימג'בנק / Thinkstock

9.8.2012


איתי זיוד"ר איתי זיו
סגן מנהל קמפוס ’שיאים’ באוניברסיטת תל אביב.
מנהל תחום הקורסים למדריכי מועדוני בריאות וכושר. מומחה לפעילות ספורט, פעילות גופנית וחדרי כושר, הוציא לאור את האנציקלופדיה לפעילות גופנית בשם: "עוצמות חדשות, כושר במעגלי החיים" שהנו המדריך המקיף ביותר שנכתב בשפה העברית העוסק בתחום הפעילות הגופנית וחדר הכושר על כל היבטיהם ומיועד למתאמנים ולמדריכים ובעלי עניין ומודעות בספורט.

www.itaiziv.co.il

קישורים: איתי זיו,



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג