מסתמן: ייאסר השימוש בנעלי נייקי שמשמשות לשבירת שיאים

הנעל השנויה במחלוקת צפויה להיאסר לשימוש בשל לוחות סיבי פחמן בסוליה המייצרת תנועה של "קפיץ"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אנחנו רגילים לשמוע שמות של רצים ורצות ששוברים שיאים, אבל מאז שנייקי יצאו עם נעלי Vaporfly עושה הרושם כי הפוקוס לאט לאט עבר לנעליים ופחות לרצים. בימים האחרונים התאחדות האתלטיקה העולמית דנה בנושא והסברה היא כי היא צפויה לאסור את השימוש בנעל. מאז 2017 שהנעליים נמצאות בשוק נשברו מספר שיאים והסברה היא כי יקבעו חוקים חדשים אשר לא יאפשרו לרצים להשתמש בנעליים מהסוג שלהן במסגרת מרתונים או תחרויות רשמיות. כזכור גם עולם השחייה חווה בעבר טלטלה של ציוד משפר תוצאות, כאשר שם היו אלו בגדי הים שהיו עשויים מפוליורתן אשר גרמו לציפה מוגזמת ושיפרה ביצועים ומעל כמאה שיאים עולמיים.

קיפצ'וגה כשחצה את קו הסיום וירד משעתיים במרתון לא רשמי

האיש שהביא לתודעה הגדולה ביותר בשימוש הנעליים היה, אליוד קיפצ'וגה, רץ המרתון הנחשב כיום לטוב בעולם, אשר ירד משעתיים במרתון לא רשמי באוקטובר האחרון עם אבטיפוס של הנעליים מהסוג המדובר (Alphafly). יום לאחר ההישג של קיפצ'וגה, היתה זו בריגיד קוסגיי הקנייתית ששברה את השיא של פולה רדקליף משנת 2003 במרתון שיקגו ונעלה את ה-Vaporfly. הטענה המכרעת לגבי לגבי הנעליים היא כי הן משפרות תוצאה באופן לא תקני וכי מצויה בהן שכבה של לוחות סיבי פחמן בסוליה המייצרת תנועה של "קפיץ" כאשר משקל כל נעל נמוך מאוד ועומד על כ-190 גרם בלבד (למידה 9 UK). יתכן ואם ייאסר השימוש בנעליים מהסוג הזה יוגבל השימוש בסיבי הפחמן בסוליות הנעליים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • רועי הגיב:

    לא הבנתי, נאסר או לא נאסר השימוש?

  • רץ מנוסה הגיב:

    אכן כתבה מאוד מאוד שיטחית ! התיזכורת היחידה בכתבה היא כי "יש סברה" שייפסלו.
    האם ומתי הנושא עולה להחלטה בהתאחדות האתלטיקה ?? בינתיים גם אדידס,הוקה וסאקוני יוצאות בנעליים כאלה ! הפרמטר שדיברו עליו הוא שכולם יוכלו לרכוש נעליים כאלו במחיר סביר,תמתינו קצת ותצאו בכתבות על סמך ידע מוצק !

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג