טריאתלון- האחים בראונלי על גג העולם

אליסטר בראונלי היה אלוף עולם לנוער (2006) , אלוף עולם עד גילאי 23 (2008), אלוף עולם לבוגרים (2009), ניצח 8 תחרויות סבב אליפות העולם והוא אח של ג’יונתן בראונלי - אלוף העולם הנוכחי כפול- בספרינט טריאתלון (עילית בוגרים) ובמרחק האוליפי עד גילאי 23
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


אליסטר בראונלי היה אלוף עולם לנוער (2006) , אלוף עולם עד גילאי 23 (2008), אלוף עולם לבוגרים (2009), ניצח 8 תחרויות סבב אליפות העולם והוא אח של ג'יונתן בראונלי – אלוף העולם הנוכחי כפול- בספרינט טריאתלון (עילית בוגרים) ובמרחק האוליפי עד גילאי 23

מאת:ניר רייכמן


שליטה של אחים היא לא זרה בנוף הטריאתלון הישראלי. כבר 10 שנים שולטים, ביד רמה, הצמד הבלתי מנוצח דן ורן אלתרמן. בעשר השנים האחרונות ניצחו התאומים הישראלים ב- 5 אליפויות ישראל, כל אחד, ובכל תחרות ישראלית אחרת אליה זינק אחד מהם בתקופה זו. הישג חסר תקדים בקנה מידה עולמי.

לפני 6 שנים (2005), זינק, אליסטר בראונלי, אז אלמוני, לאליפות העולם בגאמגורי, יפן.  בקטע האופניים הוא רכב באותה דבוקה עם הישראלי אור ברגר (דורג ראשון בין הישראלים באותה תחרות) וסיים במקום ה-41 מעט לפני ברגר תוך שהוא מנצל יכולת ריצה מדהימה, הספורט ממנו הוא הגיע לטריאתלון. שנה לאחר אותה אליפות הוא טיפס למקום הראשון ומקום שלישי באליפות אירופה. אך בשנה זו וגם בשנה לאחר מכן הוא הראה חולשה, בשחייה ובאופניים, ביחס למתחריו. קשיי ההסתגלות, במעבר לבוגרים, הורגשו בעיקר בחוסר יציבות. אלו היו צרות של עשירים וכבר בתחרות השנייה הוא עמד על דוכן המנצחים בתחרות סבב גביע העולם, ברודוס בה סיים שני. השנה האולימפית (2008) נפתחה רע מבחינתו של אליסטר בראונלי. הוא נראה חלש דווקא במקצוע החזק שלו, הריצה, וסיים מעבר למקום ה- 40 ב- 2 תחרויות סבב גביע העולם שנערכו באוסטרליה וניוזילנד. תחרות מצוינת במדריד, בה סיים במקום 3, העניקה לו את הכרטיס לטריאתלון האולימפי בבייג'ין בו סיים במקום ה- 12 המכובד  בהתחשב בעובדה כי הייתה זו התחרות האולימפית הראשונה שלו.


בראונלי יוצאים לריצה בתחרות סבב אליפות העולם במדריד. מאחוריהם חאבייר גומז

צילום: triathlon.org



המפנה, מבחינת אליסטר, הגיעה בשנת 2009 כשהחל סבב אליפות העולם. 
הוא קבע הישג חסר תקדים כשניצח 5 תחרויות מתוך 5 אליהן זינק בשנה אחת  והשלים ניקוד מושלם בדרך לזכייה באליפות העולם הראשונה אשר נקבעה על ידי סבב תחרויות. אליסטר ניצח גם בגמר הסבב ולא הותיר ספקות לגבי זהות האלוף. את שנת 2010 הוא החל עם פציעה שלא אפשרה לו לזכות בתואר. למרות זאת, בכל תחרות בה השתתף, הוא נחשב כמועמד בכיר לניצחון ואכן הוא ניצח ב- 2 מהתחרויות, כולל ניצחון בגמר הסבב.


בצילו של אליסטייר גדל אח קטן, מוכשר לא פחות, ג'ונתן. האח נראה בתחילה כמתקשה להסתגל למעמד(האח של…), אך באליפות אירופה לנוער הוא נתן תצוגה משכנעת וניצח בפער מרשים את מתחריו. לאחר מכן הוא הגיע לאליפות העולם, בגולד קוסט באוסטרליה, כמועמד המוביל לניצחון (אליסטייר הגיע לאחר 4 ניצחונות רצופים בסבב אליפות העולם). כל העניים ציפו לראות את הדאבל המיוחל של האחים, אך ג'ותנן שפתח היטב את התחרות, לא יכול היה ליכולת של סגנו מאליפות אירופה, מריו מולה, שמנע דאבל היסטורי.


לאחר שברחו לגומז במדריד
צילום: triathlon.org



ג'ונתן פרץ בסערה בשנה שעברה לקטגורית הבוגרים. לאחר מספר תחרויות פושרות הוא זינק לתחרות הבית בלונדון והראה לכולם כי גם הוא גורם משמעותי במרחק האולימפי. לאחר שרץ, ביחד עם אחיו וחבייר גומז, עד לק"מ ה- 9. הוא סיים שני רק לספרדי, לאחר שגם לאליסטר אזלו הכוחות 400 מטרים לסיום. מאז הספיק להביס את מתחרי העילית באליפות העולם הראשונה (היחידה שנערכה עד כה), להפסיד במאוץ פיניש את אליפות אירופה עד גילאי 23, לנצח באליפות העולם בקטגוריה זו ולסיים שניות בודדות לאחר אלוף העולם בתחרות סבב אליפות העולם בסידני.

תחרות סבב אליפות העולם במדריד, אשר נערכה לפני שבוע (יום שבת 4 ביוני 2011) אולי סימנה  מפנה. בפעם הראשונה סיימו שני האחים על דוכן המנצחים בתחרות משמעותית. הם סיימו מחובקים ובפער מבטיח מאלוף העולם המכהן אותו שברו כבר לאחר 2.5 ק"מ של ריצה.


חוגגים את הניצחון ההיסטורי במדריד
צילום: triathlon.org



השניים שמתאמנים ביחד ומתחרים יחד ואחד בשביל השני הוכיחו מה שבישראל יודעים, בזכות השליטה של התאומים אלתרמן, כבר 10 שנים. השותפות הוא כוח מכריע ונותנת יתרון עצום על יתר המתחרים, הן ברמת האימונים (יריב אימונים חזק) והן בתחרות. האם השניים יהפכו מעתה לאלתרמנים של הרמה העולמית? עדיין מוקדם לקבוע אם יש להם את היכולת


ניר רייכמן – מאמן קבוצת טריאתלון גן השומרון

קישורים: טריאתלו
ן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג