טיפים מנטליים לרצים בתקופת הקורונה

היועצים המנטליים אומרים כבר מתחילתה של תקופת הבידוד שצריך לנצל את היתרונות שהביאה לנו התקופה הזאת. הפסיכולוג של הוועד האולימפי האמריקאי התאים את התאוריה הזאת לרצים בכל הרמות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רצה על שביל ריצה

משבר הקורונה: כל העדכונים השוטפים בשוונג

למרות הלחץ וחוסר הוודאות שמשפיעים על כל רץ בתקופת הקורונה, המסלולים והפארקים שלט ניתן לרוץ בהם, המרוצים שבוטלו וההגבלות שמשאירות אותנו בבית – ישנם כמה כלים מנטליים שיכולים לעזור לצלוח את התקופה הזאת.

אז איך באמת מסתדרים עם זה לבד, וללא הריצה? | צילום: pixabay

עוד כתבות בנושא 
היוגה מנצחת את הקורונה באמצעות השלווה
כך נראה השינוי הגדול בפעילות הספורטיבית האנושית בעקבות הקורונה
מה המרחק הבטוח בין רצים ורוכבים בעידן הקורונה?

שון מקאן, פסיכולוג ספורט בכיר בוועד האולימפי והפראלימפי האמריקאי, עסוק בתקופה זו במתן תמיכה נפשית לספורטאים שבמשך שבועות רבים חוו חוסר ודאות לגבי השתתפותם במשחקים האולימפיים בגלל מגיפת הקורונה.

כשהוועד האולימפי הבינלאומי הודיע על דחייה בשנה של המשחקים האולימפיים בטוקיו רבים מהספורטאים האמריקאים חשו הקלה גדולה גם אם זה עיכב את התגשמות החלומות האולימפיים שלהם. מקאן והוועד האולימפי האמריקאי התגייסו כדי לעזור לספורטאים והמאמנים לצלוח את השינויים.

"מדובר בהתמודדות יעילה עם מה שיש לנו, ביצוע התאמות פיזיות ומנטליות ווידוא שאנחנו הכי בריאים שיכולים להיות כרגע", אומר מקאן ששיתף את האסטרטגיות הנפשיות ומנגנוני ההתמודדות בהם השתמש כדי לסייע לספורטאים האולימפיים בתקופה זו וככל שהמגיפה נמשכת כך גם רצים בכל הרמות יכולים ליהנות מהעצות שלו.

התנהגות שמשפיעה לטובה על הגוף והמוח  

במהלך התקופה שבו אי אפשר להתאמן לפי התכנית, מקאן מציע לתעדף שינה בשעות ספציפיות, כלומר להירדם ולהתעורר בשעות קבועות ולמעשה לשמור על שגרת השינה שהיתה לפני ההגבלות שגרמו לנו להישאר בבתים. "דבקו בדפוס הזה גם אם אתם לא חייבים, פשוט צריך להמשיך באותה הדרך כדי לגרום להשפעה חיובית על הבריאות ועל מצב הרוח".

בזמן שרצים מתמודדים עם ביטולים ודחיות של מרוצים, שמירה על פעילות גופנית גם אם זה בעצימות נמוכה, היא המפתח. "צריך לוודא שעושים מספיק פעילות גופנית שהגוף והמוח יוכלו להסתגל. כבר הוכח יותר מפעם אחת שיש לזה השפעה חיובית על מצב הרוח", אומר מקאן.

בהתאם לנהלים הנוכחיים אולי אי אפשר להתאמן בקבוצה, אבל תכנון קדימה ודבקות בשגרת האימונים היומיומית יכולים לעזור לנו לבצע את הריצות שלנו לבד. "למרות שלא צריך לעשות שום דבר בזמן מסוים, מסתבר שהרעיון שצריך להחליט בכל יום מה עושים יוצר לחץ מסוים ולכן אם בעבר היתה תכנית מסוימת כדי מאוד לפעול לפיה כי זה עוזר להירגע", מסביר מקאן.

כוונה רגשית, קוגנטיבית ותכליתית 

ככל שהתפרצות הנגיף מתקדמת, מקאן קורא לספורטאים מכל הסוגים לדבר על הרגשות שלהם. הוא אומר שכל סוגי הרצים החל מרץ התיכונים שעונת התחרויות שלו התקצרה ועד לרץ החובב שהתכונן לחצי המרתון הראשון שלו – יכולים להפיק תועלת מלהיות פתוחים עם הרגשות שלהם.

למקאן חשוב שרצים יבינו ש"זה נורמלי לחוש תסכול, כעס ורגשות חזקים כתגובה לשינויים. הרבה ספורטאים חשים הקלה כשהם מבינים שזה בסדר לא להיות באותו המסלול כמו כולם כל הזמן, למרות שבאופן כללי הם די אופטימיים וממוקדים קדימה".

מקאן מעודד ספורטאים לעשות דברים חיוביים גם מחוץ לספורט בתקופה זו בין אם זה לטפח מערכות יחסים בבית או ליצור תחביב חדש כמו אומנות או מוזיקה: "אתה בונה פעילויות כדי להזכיר לעצמך שאתה לא רק רץ". הרצה מגדה בולט, לשעבר המנצחת במרוץ האולטרה "ווסטרן סטייטס" החליטה למשל להתמקד בכישורי הבישול שלה. אמילי סיסון (2:23:08 שע' במרתון לונדון האחרון) הפכה את תכנית האימונים שלה ליומן הכרת תודה, אלפין טוליאמוק שניצחה במבחנים האולימפיים האמריקאים במרתון סורגת לעצמה את כובעי הצמר שהיא נוהגת לרוץ אתם ואלופת העולם לשעבר ב-1,500 מטר ג'ני סימפסון אימצה כלבלב שהיה בהסגר.

כדי לעזור בניהול המתחים, מקאן מציע לספורטאים להוסיף לשגרה תרגול מיינדפולנס. בעניין הזה הוועד האולימפי האמריקאי מספק לספורטאים הדרכות, תרגולים אישיים ותרגולים און ליין. "זה מפחית לחץ נהדר והוא עוזר להתמקד ולהתרכז", אומר מקאן.

עד שנוכל לרוץ שוב ביחד, יש כאן כמה טיפים מעניינים | צילום: pixabay

לתעדף קשרים חברתיים 

כשיש כל כך הרבה אפשרויות לתקשורת וירטואלית, הוועד האולימפי האמריקאי מעודד את הספורטאים שלו להישאר מחוברים חברתית בזמן שהם נמצאים בבידוד. בין אם אתה חלק מקבוצה של מכללה או רץ עצמאי שמתאמן עם מאמן בשלט רחוק, חשוב לשמור על הקשרים האלו.

"ההמלצה שלנו היא שאם יש אנשים אפשר לעבוד אתם על כישורים מנטליים, שהם נמצאים שם ויכולים לשוחח, כדאי להיפתח אתם בנושאים שלא נוח לדבר עליהם עם כולם, צריך לוודא שיש מקום שאפשר לפרוק בו", אומר מקאן.

אם יש אפשרות כזאת, מקאן מציע לאנשים לחזק את הסובבים אותם באמצעות פעילויות משותפות כמו משחקים, מטלות או ארוחות משותפות. "זו כנראה הזדמנות של פעם בחיים לבנות קשרים נפלאים עם המשפחה ואם יש אפשרות לעשות את זה כהשקעה לטווח הארוך, פשוט צריך לעשות את זה".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג