טור דה פראנס 2023, קטע 7: קוונדיש כבר נגע בהיסטוריה, אך פיליפסן ניצח על קו הסיום

בטור דה פראנס אין מתנות! קוונדיש עשה הכל לבד, שיגר את עצמו לחזית הספרינט וזהר בדד מלפנים עד כ-70 מטר לסיום, אבל אז הגיע פיליפסן מהרכבת הדוהרת לזנב של קוונדיש, ומשם שיגר את עצמו לניצחון ספרינט שלישי השבוע
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
יספר פיליפסן לפני מארק קוונדיש | צילום מסך

כבר מרגע הצגת מסלול הטור דה פראנס באוקטובר אשתקד, היה ברור שעל שלב 7 לתוך בורדו חקוקה הכותרת – "סיום בספרינט". אחרי שישה שלבים, מהם רק שניים שהתאימו לספרינט (ונאספו שניהם על ידי יספר פיליפסן וקבוצת אלפסין), ומיד בתום יומיים של טיפוסים מפרכים בפירנאים, היה ברור שקבוצות הספרינט חייבות לקחת את העניינים לידיים.

מתוך 109 מהדורות של הטור דה פראנס, לא פחות מ-81 שלבים הסתיימו בעיר היין בורדו. שנייה במספר סיומות השלב רק לפריז, בורדו היא מסורתית היעד השני בחשיבותו וגודלו בשביל ספרינטרים בטור דה פראנס. רק אחרי השאנז אליזה בפריז.

13 שנים ברציפות, מאז 2010, הטור דה פראנס נעדר מבורדו. האחרון שניצח בבורדו היה מארק קאוונדיש, אז צעיר בן 25 שבשלב 18 לקח בעיר היין ניצחון שלב רביעי שלו (מתוך חמישה) בטור 2010. השאלה על שפתי כולם הייתה, האם ה"טיל" בן ה-38 יצליח להוכיח שהוא עצמו, המשיך להשביח כמו יינות בורדו, גם 13 שנים אחרי.

מתגלגלים ברוגע
היום התחיל עם הכרזה מפורשת של יומבו-ויסמה, שחוץ מלשמור על בטיחותו של יונאס וינגגור בקדמת הדבוקה, היא לא מתכוונת לעשות שום דבר. שקבוצות הספרינטרים ידאגו לזה, אמר וואוט ואן ארט, והבהיר שאין לו כוונה להתמודד, כי השלב שלמחרת (לסיום בלימוז') עשוי להתאים לו יותר. כל מתמודדי הדירוג הכללי התכוננו ליום מנוחה אקטיבית בת כ-4 שעות, אך בטמפרטורות שהאמירו ל-32 מעלות.

סימון גוגליאלמי הצרפתי בן ה-26 מקבוצת ארקאה סמסיק, יצא לבריחה עם שלושה רוכבים נוספים, ומהר מאד נותר לבדו. מעטים הראו נכונות לעבוד כל היום מלפנים, רק כדי לסיים בתוצאה הידועה מראש של היבלעות מאוחרת על ידי הדבוקה, ופליטה לאחור. בשביל מה לבזבז כל-כך הרבה אנרגיה, ללא תוצאה?

גוגליאמי המשיך לבדו, עד שלאחר ספרינט הביניים בגריניול, יצאו נאנס פטרס ופייר לאטור לדלוק אחריו. השניים הגיעו לגוגליאלמי, ובעלייה הקטנה היחידה של השלב כ-40 ק"מ לסיום, הותירו אותו מאחור. בינתיים, בדבוקה, הקצב נותר רגוע, ובזמן שהרוכבים העבירו ביניהם שקיקי קרח לקירור העורף, מארק קוונדיש החליף גלגל כ-60 ק"מ לסיום.

כ-35 ק"מ לסוף התחילה פעלתנות בדבוקה, בזמן שפטרס ולאטור הגבירו מהירות מלפנים. מספר הקבוצות הרודפות לא הותיר לשניים סיכוי. פטרס נאסף כ-6 ק"מ לסיום, ולאטור כ-3.5 ק"מ לסיום. הרכבת של קבוצת אלפסין התחילה לעבוד מלפנים בשביל פיליפסן.

מותחן ספרינט אדיר בסיום
כ-2.5 ק"מ לסיום התפתל המסלול בעלייה לגשר פונט סן-ז'אן מעל נהר הגארון. מרגע הירידה מהגשר לכביש הסיום לאורך הגדה המערבית של הנהר, נותרו קצת מעל 2 ק"מ. בשלב זה, הרכבת של אלפסין כיכבה מלפנים לטובת פיליסן. את קוונדיש היה קשה לאתר בערך כ-30 מקומות לאחור.

במהירויות הסיום בבורדו, 2 ק"מ חולפים בפחות מ-2 דקות. הרכבת של אלפסין המשיכה להוביל את פיליספסן בצד שמאל של הכביש, עד כ-250 מ' לסיום. קוונדיש, בשלב זה כבר בערך במקום 15, ללא אף רוכב מהקבוצה, זיהה פתח מצד ימין ופרץ לבדו. בתוך 5 שניות הוא כבר היה בדד בדרכו לניצחון שלב.

אבל אז, הוכיח פיליספן (שהודה לאחר הסיום לקבוצתו על שאפשרה לו לא לבזבז גרם אנרגיה לפני ה-200 מ' האחרונים) שהוא גם רענן, גם מהיר, וגם חד מחשבה. הוא חתך ימינה מרכבת קבוצתו המאטה, והיה היחיד שהצליח להגיע לגלגל האחורי של קוונדיש. הוא נצמד לקוונדיש למשך כ-4-3 שניות והשתמש בו כמוביל Leadout. כ-70 מ' לקו, חתך הבלגי שמאלה ועקף את הבריטי שכבר החל להאט. במקום שקוונדיש יגשים את תוכניתו ויזדנב אחרי הרכבת של אלפסין, בסוף דווקא פיליפסן היה זה שהצליח להתיישב על זנבו של קוונדיש ולזנק משם לניצחון.

בסיום – פיליפסן ראשון; קוונדיש שני; ביניאם גירמאי שלישי. תחרות הספרינט מתחילה להתלהט, וההיעדרות הכמעט מוחלטת של רכבת ספרינט לקוונדיש, לעומת רכבת הספרינט העוצמתית ביותר בטור שעומדת לרשות פיליפסן, כבר מתחילה להכריע את תוצאות המיאוצים.

כך או כך, פיליפסן יכול להתפאר כבר בשלב 7 בהישג אדיר של 3/3 – שלושה ניצחונות מתוך כל שלושת שלבי ספרינט בטור עד כה. כל קבוצת אלפסין, כולל הכוכב הגדול מתיו ואן דר פול, עובדת עכשיו רק בשביל פיליפסן, והבלגי המהיר פורע את השטרות בעקביות, בזה אחר זה. בנוסף, פיליפסן חיזק מאד את אחיזתו בחולצת דירוג המאיצים הירוקה, והודיע שגם היא הפכה עכשיו ליעד קבוצתי של אלפסין.

קוונדיש המתוסכל, שהראה היום לכולם שהוא באותה רמת ספרינט כמו פיליפסן, מינוס רכבת הספרינט המעולה של אלפסין, ייאלץ להמתין לשלב אחר ביום אחר. מדהים שענייני פוליטיקה ומסחר הותירו את רוכב הספרינט הגדול בכל הזמנים מהאי מאן, ללא תמיכה ראויה למטרתו לשבור את שיא ניצחונות השלב של כל הזמנים. תמיכה שנחלשה עוד יותר לפני שלושה ימים, כאשר אחד מוביל הרכבת הטוב ביותר שלו – לואיס לאון סנצ'ז – נפל, שבר את עצם הבריח, ונאלץ לפרוש.

מתכוננים לקטע 8 – שבת בלימוז'
200 ק"מ לוהטים וקצת פחות שטוחים יקדמו מחר את פני הרוכבים עד ללימוז' – שלב ספרינט אפשרי אחרון לפני השבוע הבא. הסיכויים של קבוצת בריחה מעט טובים יותר משהיו היום, אבל עדיין נראה שסיום בספרינט יהיה על הפרק, אף כי ייתכן שלחלק מהספרינטרים והרכבות שלהם יהיה קשה יותר להגיע לסיום בקדמת הדבוקה.

המפתחות לניצחון בלימוז', אם הדברים יגיעו לכדי סיומת ספרינט, יהיו שניים – מיקום טוב במעבר גשר (שוב גשר. הפעם גשר המהפיכה מעל נהר ה-לה ויין) כ-2.5 ק"מ לקו הסיום, ופנייה חדה שמאלה מכביש גדת הנהר לאווניו ז'אן גאינאנט כ-950 מ' לסיום. מאיצים שיידעו להתמקם היטב שם, יוכלו להתמודד על הניצחון. ואוט ואן ארט כבר הודיע שינסה את מזלו. סיום צפוף וכאוטי, כמעט ודאי.

חמשת הראשונים בקטע 7
1. יספר פיליפסן (בלגיה – Alpecin) – 3:46:28 שעות
2. מארק קוונדיש (בריטניה – Astana) – זמן זהה
3. ביניאם גירמאי (אריתראה – Intermarche) – זמן זהה
4. לוקה מוצאטו (איטליה – Arkea-Samsic) – זמן זהה
5. דילן חרונווחן (הולנד – Jayco) – זמן זהה

חמשת הראשונים בדירוג הכללי:
1. יונאס וינגגור Jumbo-Visma (דנמרק – Jumbo Visma) – 29:57:12 שעות
2. טאדיי פוגצ'אר UAE Team Emirates (סלובניה – UAE) +25 שניות
3. ג'אי הינדלי BORA-hansgrohe (אוסטרליה – Bora) +01:34 שניות
4. סיימון ייטס Team Jayco-AlUla (אנגליה – Jayco) +03:14 שניות
5. קרלוס רודריגז INEOS Grenadiers (ספרד – Ineos) +03:30

לובשי החולצות לאחר קטע 7:
חולצה צהובה (מוביל הטור) – יונאס וינגגור (דנמרק) Jumbo-Visma
חולצה לבנה (הרוכב הצעיר המוביל) – טאדיי פוג'צאר UAE Team Emirates
חולצה מנוקדת (המטפס המוביל בדירוג הרים) – נילסון פאוולס EF Education-EasyPost
חולצה ירוקה (הספרינטר המוביל בדירוג) – ייספר פיליפסן Alpecin-Deceuninck



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12