טור דה פראנס 2023, קטע 14: דו קרב מהסרטים בין וינגגור לפוגצ'אר, אך בסופו דווקא רודריגס מנצח

קטע לפנתיאון של הטור דה פראנס! סדרת מתקפות הדדיות בין וינגגור לפוגצ'אר הסתיימה ללא הכרעה בין השניים, וכשהפער בפסגה גדל בשנייה אחת, ועומד על 10 שניות לטובת הדני. בסיום, הספרדי עקף את שניהם בירידה ועלה למקום השלישי בדירוג הכללי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
קרלוס רודריגס מנצח | צילום מסך

הקטע ה-14 בטור דה פראנס 2023 זימן 152 ק"מ של רכבת הרים שלא נגמרת, מאנמסי למוריזן. קיבלנו כמעט כל מה שנוכל לבקש בקטע הזה: קרבות אימתניים בפסגה ומתקפות הדדיות בין יונאס וינגגור לטאדיי פוגצ'אר, וגם ניצחון גדול של קרלוס רודריגס, שעלה למקום השלישי בזכות רכיבה אמיצה במיוחד.

כבר כ-6 ק"מ מהזינוק קיבלנו נפילה גדולה בדבוקה, התאונה הגדולה והקשה ביותר עד כה מתחילת הטור, הסטייג' נוטרל ונעצר לכ-15 דקות. התאונה גבתה שלושה "קורבנות" שלא יכלו להמשיך: לואי מיינקס (Intermarché), אסטבן צ'אבס וג'ימס שואו (EF). לעובדה שקבוצת EF איבדה שני רוכבים השפעה גדולה מאד על המאבק על החולצה המנוקדת, התוכנית של הקבוצה לקראת פתיחת הקטע דיברה על מצב בו ישלחו רוכבים קדימה כדי למנוע מהיריבים לקחת נקודות הרים משמעותיות.

לאחר כמה ניסיונות, נוצרה בריחה, אבל בפערים שהם בין קטנים לחסרי משמעות לפחות מבחינת רוכבי הדירוג הכללי. מעט לאחר מכן, התרסקות נוספת – רומן ברדה נופל במוד הקול דה סאקסאל ופורש מהטור. מי שבעבר סומן כתקווה הצרפתית לשבור את הרצף רב השנים ללא ניצחון בטור הביתי, ייאלץ לראות את שער הניצחון מהבית.

בסוף הטיפוס לקול דה קו ג'וליו צ'יקונה ראשון, נילסון פאוולס עם החולצה המנוקדת שני. מכאן, פאוולס ירד אחורה, לא היה לו את הקצב היום. צ'יקונה המשיך בבריחה ובקרב ראש בראש עם מייקל וודס מישראל פרמייר טק, והאיטלקי הצליח לקחת גם את הנקודות בפסגת קול דה פו.

הבריחה ניסתה להגדיל פער, אך הדבוקה לא ממש משחררת. מבט על שני מתמודדי ה-GC – פוגצ'אר נראה מעט רענן יותר מווינוגור. את הדבוקה מובילה קבוצה של הדני יומבו ויסמה בקצב גבוה, 58 ק"מ לסיום אחרי שצ'יקונה ניסה לברוח לכולם בתחילת הקול זה ראמז', החליטו בדבוקה שזה הזמן להפסיק לשחק, ופער 10 השניות שעוד נשאר לצ'יקונה, נעלם כלא היה.

הקצב עלה, 51 ק"מ לסיום ומהדבוקה נשארו פחות מ-20 רוכבים, המדורג שלישי ג'אי הינדלי הצליח בינתיים להישאר עם פוגצ'אר ו-וינגגור, למרות סימני הנפילה זכר לתאונה בתחילת היום. הקצב מהיר מאוד, טום פידקוק מאבד את דבוקת המובילים לפני סיום הטיפוס הלפני אחרון.

קבוצת המובילים הלכה והצטמצה ובסוף הטיפוס לקול דה רמאז' בדבוקה נותרו ארבעה רוכבים של יומבו ויסמה (כולל וינגגור) וארבעה של UAE (כולל פוגצ'אר). הקרב בעיצומו, כל השאר הם רק קישוט לקרב המרכזי, האם הסלובני ישלם מחיר על ההתקפה הקצרה אתמול, ואולי הוא מתחזק מיום ליום…

טאדיי פוגצ'אר לפני יונאס וינגגור | צילום מסך

נקודה למחשבה – נכון לאותו הרגע, וינגגור טרם ניצח סטייג' מתחילת הטור, פוגצ'אר ניצח כבר סטייג' אחד, האם וינגגור יקח את הטור בלי לנצח סטייג' אחד לפחות?

23.5 לסיום, ווילקו קלדרמן לקח את ההובלה עבור יומבו ויסמה בתחילת הטיפוס לז'ופלאן. הקצב שוב עולה, רפא מייקה עובר קדימה ומשנה שוב את הקצב. מאחור, דויד גודו איבד את הדבוקה, קלדרמן ו-ואן ארט נושרים לאחור גם הם, אדם ייטס נראה מאבד את מקומו, אבל מצליח לשמור על הדבוקה

לווינגגור נשאר רק פועל אחד, אבל זה לא סתם פועל, זהו ספ קוס, שעד כה נראה כמו הפועל המושלם. פליקס גאל שמר מקום וגם הינדלי בינתיים בחבורה המובילה. 22 ק"מ לסיום, עוד 10 לפסגת הז'ופלאן, הקהל משולהב לגמרי, אבוקות כחולות ומעבר ברוחב של רוכב ועוד קצת. מייקה נושר לאחור, ואן ארט הצליח להתחבר בחזרה, ומיד עובר קדימה, רגע לפני שספ קוס יעבור להיות המכתיב, סימון ייטס איבד את החבורה, ספ קוס עולה קדימה, אי אפשר למצמץ, ההתקפה תגיע בכל רגע נתון, הטור השנה באמת במיטבו.

20 ק"מ לסיום, המתח ממשיך – וינגגור יוצא מעט מהאוכף, פוגצ'אר נראה רגוע מאד, שולח חיוכים למצלמה, וינגגור לא מחייך לשניה, מרוכז לגמרי. 16.5 ק"מ לסיום, אדם ייטס עולה קדימה, ספ קוס מסיים, קרלוס רודריגס מאבד גם הוא את מתמודדי ה-GC, פוגצ'אר על הגלגל של ייטס, וינגגור על הגלגל של פוגצ'אר, הדני יוצא מפעם לפעם מהאוכף, הסלובני עם פני פוקר, הקצב לא הגיוני.

15.7 ק"מ לסיום פוגצ'אר יוצא קדימה בכל הכוח, ייטס נושר לאחור, וינגגור נראה כמי שלא עומד בקצב. 3.5 ק"מ לסיום הטיפוס, וינגגור שומר מרחק אבל לא מסוגל לסגור על פוגאצ'אר , או כך זה לפחות נראה. אלא שאז, 1.5 ק"מ לסיום הטיפוס, לובש החולצה הצהובה סוגר על פוגצ'אר. הוא עובר קדימה, הקצב יורד יחסית, הקרב בעיצומו, ובפוש אחרון וינגגור לוקח את העלייה לז'ופלאן, ועימה גם 3 שניות בונוס יותר מיריבו.

מעט אחרי הפסגה, אדם ייטס וקרלוס רודריגס חוברים אל שני המובילים. המורד מהיר ורודריגס לוקח יותר סיכונים ופותח פער של 10 שניות לערך. 4 ק"מ לסיום, רודריגס 4 שניות לפנים ונראה כי הקרב על הסטייג' פתוח לגמרי, פוגצ'אר הגביר את הקצב במורד, ייטס הצטרף והקצב של הצמד יורד, רודריגס מלפנים פותח פער ומנצח את הסטייג' בגישת שניים רבים והשלישי לוקח, הינדלי סיים דקה ו-45 שניות מאחורי רודריגז, שנייה אחת יותר מידי, המקום השלישי שייך עכשיו לספרדי מאינאוס, שסוגרים סופ"ש מושלם ושני ניצחונות רצופים.

בלי ששמנו לב, וינגגור עולה למקום הראשון בדירוג החולצה המנוקדת, ולמרות שמסיים רק שלישי בקטע אחרי פוג'צאר, מגדיל את יתרונו בפסגה בשנייה אחת. הפער כעת עומד על 10 שניות. רכבת הרים על כל המשמע. בדירוג חולצת המאיץ אין שינוי, פיליפסן נראה כמי שייקח אותה עד פריז.

חמשת הראשונים בקטע ה-14
1. קרלוס רודריגז (ספרד – INEOS Grenadiers) – 3:58:45 שעות
2. טאדיי פוגצ'אר (סלובניה – UAE) + 5 שניות
3. יונאס וינגגור (דנמרק – Jumbo Visma) + 5 שניות
4. אדם ייטס (בריטניה –  UAE) + 10 שניות
5. ספ קוס (ארה"ב – Jumbo Visma) + 57 שניות

חמשת הראשונים בדירוג הכללי:
1. יונאס וינגגור (דנמרק – Jumbo Visma) 57:47:28 שעות
2. טאדיי פוג'צאר (סלובניה – UAE) + 10 שניות
3. קרלוס רודריגז (ספרד – INEOS Grenadiers) + 4:43 דקות
4. ג'יי הינדלי (אוסטרליה – BORA – hansgrohe) + 4:44 דקות
5. אדם ייטס (בריטניה –  UAE) + 5:20 דקות

לובשי החולצות לאחר קטע 14:
חולצה צהובה (מוביל הטור) – יונאס וינגגור– Jumbo Visma
חולצה לבנה (הרוכב הצעיר המוביל) – טאדיי פוג'צאר UAE
חולצה מנוקדת (המטפס המוביל בדירוג הרים) – יונאס וינגגור– Jumbo Visma
חולצה ירוקה (הספרינטר המוביל בדירוג) – יספר פיליפסן ALPECIN-DECEUNINCK



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • גודי הגיב:

    להערכתי, וינגגור ופוגאצר, נתנו לרודריגז לנצח, כדי שהמלחמה ביניהם תהיה רק על +- 2 שניות בונוס (ההבדל בין המקום השני והשלישי) ולא על +-4 שניות (ההבדל בין המקום הראשון לשני).

  • איש ברזל הגיב:

    וואו, איזה טור מעולה עם דו קרב בין 2 החייזרים. פשוט מותחן אדיר עד לשנייה האחרונה.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12