טור דה פראנס קטע 08 || טאדיי פוגאצ'ר מטביע את חותמו על הטור דה פראנס

מייקל וודס מ"ישראל סטארט אפ ניישן" הימר על הכל וסיים במקום השלישי המצוין, דילן טוינס ניצח את השלב, אבל כוכב העל של המופע הוא ללא ספק טאדיי פוגאצ'ר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל כתבות הסיכום של הטור דה פראנס
מסלול הטור דה פראנס 2021 המלא


צ פ ו | סיכום קטע 08

הסלובני הצעיר טאדיי פוגאצ'ר, עוד לא בן 23, הטביע בריקוע פלדה את חותמו על הטור דה פראנס. מאז ניצחונו בשלב הלפני אחרון של טור 2020 בספטמבר האחרון, פוגאצ'ר חוזר ומוכיח שהוא רוכב הטורים החזק בדורו.

1. אחרי ניצחונות מתחילת השנה בטור טירנו-אדריאטיקו, בטור האמירויות, בטור של סלובניה, במונומנט החד-יומי הוותיק מכולם – ליאז'-בסטון-ליאז'; ואחרי ניצחון בשלב נגד השעון לפני שלושה ימים, פוגאצ'ר השתלט היום באופן מוחלט וללא מיצרים, על הטור דה פראנס.

2. כשהטענות על חולשת קבוצתו הוכיחו את עצמן כנכונות, פוגאצ'ר החליט לקחת את העניינים לידיים בעצמו. כ-33 ק"מ לפני הסיום, במהלך הטיפוס לקול דה-רום, פוגאצ'ר חלף על פני העוזר האחרון מקבוצתו UAE (שניסה בכוחותיו אחרונים להוביל את הדבוקה) ופשוט המריא במעלה ההר.

3. רי'צארד קאראפז האקוודורי מ-אינאוס עוד ניסה להיצמד אליו. כמה מאות מטרים מאוחר יותר, פוגאצ'ר נתן לחיצה קטנה נוספת וגם קאראפז נגוז אחורה כזיכרון שנשכח. מכאן, רדף פוגאצ'ר אחרי התהילה, ואחרי החולצה הצהובה.

4. אתמול כתבנו כאן על מייקל וודס מקבוצת ישראל סטארט-אפ: "אפילו מייקל וודס המצוין בדרך כלל, סיים כמעט רבע שעה אחרי דבוקת המובילים. האם זה בגלל שוודס (ואולי עוד אחרים בקבוצה) שמר כוחות כדי לנסות לברוח מחר לניצחון? הלוואי. "אכן כך היה. וודס נכנס לחבורת הבריחה ובמעלה הקול דה-רום, פרץ קדימה והוביל את המרוץ. אבל וודס החל להתעייף לקראת הסיום, ובעלייה האחרונה והחמישית בשלב, לקול דה לה-קולומבייר, דילן טוינס הבלגי מקבוצת בחריין-ויקטוריוס סגר עליו, ולקראת הפסגה, גם ברח לו.

מייקל וודס מסיים שלישי בקטע השמיני | צילום: בטיני פוטו

5. מאחור, טאדיי פוגאצ'ר הכניס את המובילים בין כוונות ורדף במהירות מטורפת. הוא חלף כמו סופה על פני רוכבי חבורת הבריחה שהיו פזורים לאורך ההר ואפילו לא טרח להעביר את ההילוכים לפלטה הקדמית הקטנה. אין שום אושר (אך יש מקום) בלהזכיר שהרוכב האחרון שטס במעלה הקול דה לה-קולומבייר על הפלטה הגדולה, היה פלויד לאנדיס ב-2006, כשכולו מתודלק בחומרים משפרי ביצועים אסורים (לאנדיס נתפס ונצחונו בטור 2006 נפסל).

6. צריך לומר: בין לנדיס לפוגאצ'ר הבדלים תהומיים. פוגאצ'ר צעיר בהרבה ועל פניו, גם מוכשר בהרבה מלנדיס; יחס ההילוכים שאליו מגיעה בשגרה פלטת ההילוכים הגדולה בשלב הררי ב-2021 הוא קל בהרבה מהיחס שהיה מקובל ב-2006 (רוצה לומר – ההילוך קל יותר לפידול); מזג האוויר היום היה קריר בהרבה מאותו יום לוהט וגורלי ב-2006; ובעוד שאז האירוע התרחש בשלב ההררי האחרון של הטור דה פראנס, היום הוא התרחש מוקדם בהרבה – בשלב ההררי הראשון שלו. למרות זאת, אם למדנו משהו מההיסטוריה של הטור דה פראנס, זה שתמיד יש להפנות תשומת הלב להופעות חריגות באיכותן.

7. כי היום, פוגאצ'ר לא סתם ניצח את יריביו. הוא טאטא אותם מהמסלול. הוא דרס את כל מתחריו והותיר אותם חסרי תקווה וסיכוי. הרוכב הקרוב ביותר אליו על הכביש (קאראפז) הפסיד לו היום 2:30 דק' בטווח של כ-11 ק"מ טיפוס מהקול דה-רום ועד פסגת הקולומבייר. משמע, פוגאצ'ר השיג יתרון רציף ממוצע של כמעט 14 שניות לכל ק"מ על קאראפז – הטוב מבין טובי המטפסים בטור דה פראנס השנה (חוץ מפוגאצ'ר עצמו). אובדן הזמן של קאראפז גדל עוד, ל-3:20 דק' בסוף השלב.

8. הופעה אדירה היתה היום לדילן טוינס מקבוצת בחריין-ויקטוריוס. הקבוצה, שאיבדה השבוע את המוביל שלה ג'ק הייג להתרסקות ושבר בעצם הבריח, המציאה את עצמה לחלוטין מחדש ביומיים האחרונים. לניצחון השלב אתמול (של מאטיי מוהוריץ') וניצחון השלב היום (של טוינס), תוסיפו את לקיחת החולצה המנוקדת של מלך ההרים ואת תואר הרוכב ההתקפי של היום בידי רוכב הקבוצה וואט פולס. מהפך מעולה לבחריין-ויקטוריוס.

9. למעשה, הקבוצות שמממונות על ידי מדינות המפרץ הפרסי – קבוצת האמירויות של פוגאצ'ר וקבוצת בחריין-ויקטוריוס של טוינס, מוהוריץ' ופולס – הן הבולטות והמצליחות מכולן ביומיים האחרונים.

10. מילה טובה גדולה מגיעה למייקל וודס מקבוצת ישראל סטראט-אפ ניישן שסיים שלישי בקטע של היום והחזיר את האמון שניתן בו. נדמה לעתים, שרק כשאנחנו מתמקדים קטע שלם ברוכב בחולצת ישראל סטארט-אפ, אנחנו מבינים באמת את המשמעות של סיום שלישי בשלב הררי בטור דה פראנס, או של ניצחון שלב בג'ירו ד'איטליה ובוואלטה א'אספניה. ההישגים הללו מכובדים, קשים מאד להשגה, ויקרי מציאות.

11. כצפוי, מתיו ואן דר פול (MVP) לא הצליח להתמודד היום בהרים ואיבד את החולצה הצהובה. משך מספר קילומטרים לבש וואוט ואן ארט מקבוצת יומבו-ויסמה, את החולצה הצהובה הווירטואלית של הטור דה פראנס על הכביש. עד שפוגאצ'ר פתח ממנו פער גדול מספיק כדי להעבירה לכתפיו שלו. ואן ארט, סיים את היום שני בדירוג הכללי. זאת אחרי שרק לפני כחודש וחצי, הוא עבר ניתוח כריתת תוספתן. ואן ארט גדול וכבד בהרבה מפוגאצ'ר, אבל לעתים נדמה שהוא מהבודדים שיכלו לאתגר את הסלבוני (ובלבד שואן ארט יאבד קודם כמה וכמה קילוגרמים בכדי שיוכל לחצות את ההרים בקצב הנדרש). ואן ארט הוא רוכב קלסיקות וסייקלוקרוס. הוא עדיין לא החליט שמעניין אותו להפוך לגרנד טוריסט.

12. אחרי שהמובילים המיועדים שלהן (פרימוז רוגליץ', וגריינט תומס) איבדו סיכוי, נראה שקבוצות הפאר יומבו-ויסמה ו-אינאוס איבדו את דרכן. ביומבו-ויסמה נראה כאילו כל רוכב לעצמו; ואינאוס, על אף ניסיונות, לא מצליחה לייצר שום מהלך תכליתי. שליחת יונתן קסטרווייחו לחבורת הבריחה, היא מהלך צפוי ואנמי שלא הזיז לפוגאצ'ר ולא היה קרוב להיות בעל משמעות על הכביש.

13. מחר, שלב אחרון באלפים, לאורך 144 ק"מ עם 5 עליות מדורגות וסיומת הררית ראשונה השנה ב-טין. אחריו, יבוא יום המנוחה. פוגאצ'ר במצב בו כל מה שהוא צריך זה להגן ולעקוב אחרי התקפות של יריבים. הוא באמת לא חייב להתאמץ ולתקוף. אבל לעתים (כמו שהוכח היום), כשקבוצתך חלשה ואתה הרוכב הכי חזק בטור, ההגנה הטובה ביותר היא ההתקפה, וניצחון שלב אלפיני בטור דה פראנס הוא עדיין (ולעולם יהיה) פרס בפני עצמו.

14. לבסוף השאלה: האם ראינו היום את הגרנד טוריסט הגדול הבא, כזה שישלוט בטור דה פראנס שנים קדימה? התשובה – כנראה שכן. פוגאצ'ר עוד לא בן 23, הקבוצה סביבו חלשה במידה בלתי פרופורציונאלית ליכולותיו. אם אין חומרים אסורים ולא תהיינה תאונות, התרסקויות ופציעות, קשה לראות מי יאתגר אותו בטור הזה או בעתיד הנראה לעין (היחיד שעוד יכול להיות מועמד הוא אגן ברנאל שניצח בג'ירו השנה, ולא רוכב בטור הנוכחי, אבל גם זה מוטל בספק ניכר). היכולת של פוגאצ'ר פנומנלית בוודאי בהרים וגם נגד השעון, הראש שלו חזק, וההבנה הטקטית שלו מצוינת. בשנה הבאה צפוי שגם הקבוצה סביבו תתחזק (או שהוא עצמו יעבור לקבוצה חזקה יותר). נראה (שוב, בהיעדר תאונות, פציעות וחומרים אסורים) שראינו היום על הכביש את הגרנד טוריסט הגדול של שנות העשרים במאה העשרים ואחת, בהופעה שכבר נרשמה, ועוד תיזכר, בדפי ההיסטוריה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • רוני כהן הגיב:

    פוגצאר,
    מאז לנדיס…
    6.3 וואט/ק״ג ל-44 דק.
    ככה בקטנה

  • הטריאתלט הגיב:

    אני מאוד מאוד מאוד מקווה שפוגצ'אר לא על סמים. מה שהוא עשה היה פשוט מדהים כאילו כל שאר הרוכבים הם ילדים קטנים. נראה בלתי אנושי מין ילדון חייזר שמפרק את כולם בלי מאמץ.
    אם סמים מעורבים כאן זה יהרוס את הענף לשנים ארוכות.

  • אבי הגיב:

    כל הכבוד. גם היום ניסה את מזלו אבל נעלם בהמשך… כבר מבוגר בן 35
    מה עם שאר הקבוצה. קצת יותר כח להפעיל. כל המנצחים צעירים. מהצעירים שלנו אני מצפה למשהו. אבל הם אכזבה גדולה…

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

אתם שאלתם, אנחנו עונים: הפיזיותרפיסט עופר צחר בפרק מיוחד עם שאלות הגולשים
אתם שאלתם, אנחנו עונים: הפיזיותרפיסט עופר צחר בפרק מיוחד עם שאלות הגולשים
40:29
מרוץ חדרה 26.4.2024 | הוידאו הרשמי
מרוץ חדרה 26.4.2024 | הוידאו הרשמי
01:40
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27