טוקיו 2020: קיילב דרסל ואמה מקאון עם שיאים אולימפיים בבריכה

תמה ונשלמה ההצגה האחרונה בבריכה האולימפית בטוקיו - הנה סיכום היום האחרון שלה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

תמה ונשלמה ההצגה האחרונה בבריכה האולימפית בטוקיו. בסימן המשכיות – קיילב דרסל עם שיא אולימפי ומדליית זהב שלישית אישית בתחרות, אמה מקאון ורוברט פינקה עם הדאבל. השליחים האמריקאים ב-400 מ' מעורב שליחים שוברים את שיא העולם מתקופת החליפות.

 גברים 50 מ' חופשי 

האנשים המהירים בתבל נפגשו ל-"Splash and dash" המסורתי בסוף התחרות. קיילב דרסל בליגה משל עצמו מסיים במקום הראשון עם שיא אולימפי חדש של 21.07 ודאבל במשחי ה-50-100 מ' חופשי. מדהים.

בפער אסטרונומי של כמעט חצי שנייה, מגיע האלוף מלונדון פלורה מנאדו הצרפתי, בדיוק באותו מיקום כמו בריו – למקום השני, עם 21.55.

2 מאיות אחריו נגע ברונו פראטוס הברזילאי בן ה-32. מייקל אנדרו שבאמתחתו 3 גמרים אישיים בתחרות, מסיים ללא מדליות לאחר שנגע רביעי בקיר.

קיילב דרסל (ארכיון) | צילום: JD Lasica

 נשים 50 מ' חופשי 

אמה מקאון האוסטרלית משלימה דאבל גם אצל הנשים עם שיא אולימפי של 23.81. שיאנית העולם שרה שוסטרם השוודית, שהחלימה מפציעה השנה וסיימה מחוץ לפדיום ב-100 מ' פרפר ו-100 מ' חופשי, מסיימת שנייה עם 24.07. האלופה האולימפית היוצאת, פרמיל בלום מדנמרק שלישית עם 24.21.

 גברים 1500 מ' חופשי 

גראנט האקט חדש נולד – רוברט פינקה האמריקאי משלים גם הוא דאבל משלו. אחרי הזכייה ב-800 מ' חופשי, האמריקאי מסיים ראשון גם במשחה הארוך בבריכה עם 14:39.65 דקות, כשמדהים לא פחות מההישג הוא הפיניש שלו. הוא שחה את ה-50 מ' האחרונים בזמן של 25.78 שניות, שהקנו לו את מדליית הזהב לאחר שברובו המכריע של המשחה דורג שלישי. אלוף אירופה מיכאלו רומנצ'וק האוקריאני מסיים שני עם 14:40.66, כשאת הארד לוקח שחיין המים הפתוחים פלוריאן וולברוק הגרמני עם 14:40.91. האלוף האולימפי היוצא וסגנו של פינקה ב-800 מ', גרגוריו פלטריניירי, מסיים רק רביעי.

 נשים 400 מ' מעורב שליחים 

תחרות חלומית לאוסטרליות ששוברות את השיא האולימפי של האמריקאיות מלונדון עם 3:51.60. גם האמריקאיות עצמן (עם ארבע שחייניות שונות כמובן מלפני תשע שנים) שחו מהר יותר משיאן שלהן, סיימו 13 מאיות השנייה בלבד אחרי האוסטרליות. ככה קרוב, ככה אכזרי. במקום השלישי מסיימת נבחרת קנדה עם שיא לאומי חדש של 3:52.60.

 גברים 400 מ' מעורב שליחים 

הצוואר של קיילב דרסל עבד היום שעות נוספות, כשנבחרת ארה"ב, ממסלול 1 (עלו ממקום 7 לגמר), שוברים את שיא העולם של נבחרתם מ-2009 וקובעים 3:26.78. מייקל אנדרו כשחיין חזה מקבל מדליה אחרי הכול.

הבריטים, שניצחו את האמריקאים במשחה זה באליפות העולם האחרונה, מסיימים במקום השני עם שיא אירופאי חדש של 3:27.51, וספליט של 56.63 של אדם פיטי בחזה לא מצליח לעזור להם.

הנבחרת המפתיעה של התחרות, איטליה, לאחר שזכתה בכסף בחופשי, מסיימת שוב על הפודיום עם 3:29.17.

תם ולא נשלם. ניפגש עוד כמה ימים לצפות במתן רודיטי במרתון המים הפתוחים של המשחקים האולימפיים של טוקיו.


הכותב הוא מאמן שחייה והעורך של בלוג השחייה "ספרטה"



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג