טוקיו 2020: יש לה כל תואר אפשרי וכעת גם זהב במים פתוחים

דבר אחד היה חסר לה - מדליה אולימפית, אבל כעת הברזילאית אנה מרסלה קוניה מחזיקה גם בתואר האלופה האולימפית במים פתוחים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אנה מרסלה קוניה | צילום: Oleg Bkhambri (wikimedia)

הכתבות והסקירות האולימפיות בשוונג – טוקיו 2020

במים החמימים של טוקיו, שחו לפנות בוקר לפי שעון ישראל, 25 השחייניות שהעפילו למשחקים האולימפיים במשחה המרתון ל-10 ק"מ. המנצחת והאלופה האולימפית שניצחה במשחה היא אנה מרסלה קוניה הברזילאית, האישה שבאמתחתה כל תואר ומדליה אפשריים במים פתוחים ובהם: 12 מדליות מאליפות העולם, 11 פעמים שחיינית השנה במים פתוחים, אך דבר אחד היה חסר לה – מדליה אולימפית.

כעת היא אלופה אולימפית. אנה מרסלה קוניה (ארכיון) | צילום: Oleg Bkhambri

לאחר שב-2008 היתה לצעירת המשתתפות (16) וסיימה במקום החמישי, ובמגרש הביתי שלה, ריו 2016, סיימה במקום ה-10, הברזילאית בת ה-29 עושה זאת – ומוכתרת בתור האלופה האולימפית בזמן של 1:59:30.8 שע'.

במקום השני מסיימת האלופה האולימפית היוצאת מריו 2016 (ומקום 16 ב-200 מ' גב אחרי אביב ברזילי במשחקים אלה) ואלופת אירופה המכהנת שרון ון רוונדאל, שסיימה 0.9 שניות אחרי קוניה. את הפודיום השלימה קרינה לי האוסטרלית המפתיעה שרק באפריל השנה הבטיחה את השתתפותה במשחקים האולימפיים, כשסיימה 1.7 שניות אחרי הברזילאית.

מההתחלה ולאורך רוב שלבי המשחה, האמריקאית אשלי טוויצ'ל הובילה, כששני קילומטרים לפני הסוף לאוני בק מגרמניה תפסה את ההובלה. כקילומטר וחצי לפני הסוף, נשארו בדבוקה המובילה שמונה שחייניות בלבד, בהובלתה של הגרמנייה, כשקוניה שנייה. קצת יותר מקילומטר לפני הסוף הברזילאית לקחה את ההובלה, ונשארה איתה עד קו הסיום. מרשים היה לראות את תכנון המשחה של לי, מדליסטית הארד, שבמחצית המרחק דורגה רק במקום ה-15, ו-2 ק"מ מהסוף עוד היתה עשירית, וידעה לפרוץ ממש לקראת קו הסיום.

מחר (חמישי) יזנק מתן רודיטי למשחה המים הפתוחים לגברים ובתום המשחה נפרסם את סיכום המשחה כולו.


הכותב הוא מאמן שחייה והעורך של בלוג השחייה "ספרטה"



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג