טוקיו 2020: גמר היסטורי לשליחים הישראלים 400 מיקס מעורב

גמר היסטורי לקבוצת השליחים 400 מיקס מעורב! לראשונה מאז אטלנטה 1996, קבוצת שליחים ישראלית מעפילה לגמר אולימפי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הכתבות והסקירות האולימפיות בשוונג – טוקיו 2020

גמר היסטורי לקבוצת השליחים 400 מיקס מעורב! לראשונה מאז אטלנטה 1996, קבוצת שליחים ישראלית מעפילה לגמר אולימפי. עוד היום, אחרי שברגע האחרון קיבלה הזמנה מאיגוד השחייה עולמי לבוא להשתתף במשחקי טוקיו – אביב ברזילי מעפילה לחצי הגמר ב-200 מ' גב.

חבורת השליחות/שליחים | צילום: סימונה קסטרווילארי, הוועד האולימפי בישראל

400 מ' מיקס מעורב

הללויה! נבחרת ישראל (אנסטסיה גורבנקו – גב, איתי גולדפדן – חזה, גל כהן גרומי – פרפר, אנדראה מוראז – חופשי) עלו לגמר שני בהיסטוריה של ישראל בשחייה בשליחים, מהמקום השמיני עם שיא ישראלי חדש של 3:43.94.

משום שרוב הנבחרות מעדיפות לשלוח שחיין לחלק של הגב, ישראל הייתה במקום האחרון עד לקפיצה למים של איתי. גם בחלק של החזה הנבחרות יעדיפו לשלוח חזיסט, ועל כן איתי לא הצליח לסגור את כל הפער ונגע בקיר שביעי. או-אז, גל כהן-גרומי שחה את חלק הפרפר בזמן פשוט משוגע של 51.06 כדי להוביל את ישראל למקום החמישי במקצה, מקום שנשמר עד הסוף. למזלנו, המקצה הקודם היה איטי יותר, וכך נבחרת ישראל עקפה נבחרות חזקות ממנה משמעותית כמו יפן, גרמניה, קנדה, ברזיל וגרמניה. אלופות ואלופים!

החיבוק הקבוצתי של רביעיית השליחים-שליחות | צילום: סימונה קסטרווילארי, הוועד האולימפי בישראל

מהמקום הראשון העפילו הבריטים והבריטיות עם 3:38.75, ומטבע הדברים שכן זוהי הפעם הראשונה שהמשחה כלול בתוכנית האולימפית – שיא אולימפי חדש (הרחוק רק 34 מאיות משים העולם).

נשים 800 מ' חופשי

וזה כבר נהיה דה ז'ה וו בתחרות הזו – לדקי פוגשת את טיטמוס.
הפעם האמריקאית עולה ראשונה לגמר עם 8:15.67, ואילו האוסטרלית שומרת כוחות מהמקום השישי עם 8:18.99. זהו משחה בו לדקי פייברוטית די ברורה, אבל כבר ראינו באולימפיאדה הזו שהדבר היחיד שצפוי, הוא ששום דבר לא צפוי.

גברים 100 מ' פרפר

אחרי שזכה בזהב, קיילב דרסל מחמם מנועים ועולה לחצי-הגמר מהמקום הראשון תוך השוואת שיאו האולימפי של ג'וסף סקולינג הסינגפורי (שלא עלה לחצי-גמר וכבר כמה שנים לא מפגין את הביצועים שלו מלפני חמש שנים) עם 50.49. האלוף האולימפי ושיאן העולם במרחק הכפול, כריסטוף מילאק, עולה שני.

הזווית הישראלית: תומר פרנקל עם 51.99 מסיים במקום ה-21, רק 25 מאיות מחצי-הגמר. תוצאתו של תומר רחוקה 18 מאיות משיאו הישראלי.

נשים 200 מ' גב

אביב ברזילי, שבדקה ה-90 הצטרפה למשלחת, עשתה קטע נמרוד שפירא בר-אור (שגם הוא הצטרף רק בימים האחרונים והעפיל לחצי-הגמר ב-200 מ' חופשי) מ-2008 ועלתה לחצי הגמר מהמקום ה-15 עם 2:11.13! התוצאה רחוקה 37 מאיות משיאה הלאומי, כך שבחצי-הגמר היא ודאי תנסה לשבור אותו.

אביב ברזילי | צילום: סימונה קסטרווילארי, הוועד האולימפי בישראל

המנצחת במחצית המרחק, קיילי מקאון האוסטרלית, עולה ראשונה, וסגניתה קיילי מאסה הקנדית עולה שנייה. קטינקה הוסו נשארת מחוץ לחצי הגמר.

גברים 200 מ' גב – חצי-גמר

יבגני רילוב עולה ראשון לגמר עם 1:54.45. לוק גרינברג, לאחר השחייה המצויינת במוקדמות ממשיך את המומנטום עם המקום השני, וריאן מרפי עולה שלישי לגמר.


הכותב הוא מאמן שחייה והעורך של בלוג השחייה "ספרטה"



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג