חשש מביטול השחייה בטריאתלון האולימפי בפריז בשל זיהום המים

נשיא המשחקים צוטט בכנס באנגליה כאומר שבמקרה של גשמים, התחרויות יידחו לסוף המשחקים, וייתכן שאף יוחלט להפוך את התחרות לדואתלון. בדיקות שנערכו לאחרונה הצביעו על כמות גבוהה מהמותר של חיידקי אי-קולי בסיין
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
נהר הסיין לצד מגדל אייפל | צילום: Shutterstock

המים בנהר הסיין ממשיכים להיות אחד הדברים שמעסיקים כל העת את מארגני המשחקים האולימפיים בפריז בקיץ הקרוב, וכעת ציטוטים של בכירי המארגנים מדאיגים במיוחד את הטריאתלטים והטריאתלטיות שישתתפו במשחקים, עם השלכות כמובן גם לשחייניות ולשחיינים.

לכתבות נוספות בנושא:
האלופה האולימפית חוששת מהמים בפריז: "חייבת להיות תכנית ב'"
האם עתיד הטריאתלון העולמי הוא בכלל באולם? וגם: הפספוס של שחר שגיב
מאחורי הקלעים של ביטול תחרות המים הפתוחים בפריז והאם המשחקים בסכנה

נשיא המשחקים בפריז 2024 טוני אסטנגה צוטט כאומר שמקצה השחייה של הטריאתלון האולימפי עשוי להתבטל, אם יירדו גשמים חזקים בימים שלפני התחרות, מה שישפיע על איכות המים בנהר הסיין. בדיקות שנערכו לאחרונה על ידי ארגון הצדקה Surfrider Foundation Europe חשפו רמות "מדאיגות", של חיידקי אי-קולי בנהר. אסטנגה אמר שתוכניות מגירה קיימות, כולל דחיית האירוע עד מאוחר יותר במשחקים.

נשיא פריז 2024 טוני אסטנגה | צילום: Shutterstock

"ידענו שזה יהיה אתגר גדול", אמר אסטנגה בנאום בברמינגהאם: "אנחנו יכולים לדחות אם יהיו תנאי גשם. מכיוון שהתחרויות מתוכנות בתחילת המשחקים, אנחנו יכולים לחכות לתנאים טובים יותר. אז אנחנו בטוחים שזה ניתן יהיה להשתמש בסיין. ויש החלטה סופית שבה הספורטאים לא יוכלו לשחות – זה חלק מהחוקים של ההתאחדות הבינלאומית. זה משהו שאנחנו רוצים להימנע ממנו, כמובן".

החלק האחרון בציטוט של אסטנגה הוא זה שמטריד רבים בענף. ידוע שבמקרי קיצון של תנאי מים שלא מאפשרים שחייה, ניתן להפוך את התחרות לדואתלון (ריצה – אופניים – ריצה). זה קרה אפילו באליפות אירופה בשנה שעברה במדריד, אולם מעולם לא קרה במשחקים האולימפיים בעבר, וברור לכל שמדובר בענף אחר לחלוטין מהטריאתלון, הדורש גם יכולות אחרות.

שחר שגיב. גם הוא צפוי להיות שם | צילום: הוועד האולימפי בישראל, עודד קרני

המשחקים האולימפיים מתחילים ב-26 ביולי כאשר תחרויות הטריאתלון האישיות מתוכננות ל-30 ול-31 ביולי, בעוד השליחים ל-5 באוגוסט. כמו כן, מתוכננים משחי המים הפתוחים גם הם להיערך בסיין ב-8 וב-9 באוגוסט, אולם במקרה שלהם אין אפשרות לבטל חלק מהתחרות ועדיין לקיים אותה כמו בטריאתלון. גם בקרב השחיינים ישנה דאגה, שכן המארגנים מסרבים לספק תכנית ב' במקרה שהזיהום לא יאפשר שחייה בנהר.

יש לציין שהמארגנים השקיעו סכומי עתק של כ-1.4 מיליארד אירו כדי להפוך את המי בסיין לראויים לשחייה, כולל בניית אגני ניקוז חדשים, וכי הם מתכננים אף לפתוח חופים לרחצת הציבור בסיין החל מ-2025, 102 שנה אחרי שהממשלה אסרה זאת לאחרונה. עם זאת, ניכר כי כל גשם שירד לפני המשחקים יפגום משמעותית בהשקעות הללו, כפי שקרה גם בימים האחרונים ממש, ונראה שהסוגיה לא תרד מסדר היום עד התחרויות עצמן.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג