חילופי שלטון: דמי וולרינג זכתה בטור דה פראנס לנשים 2023

הטור האחרון בקריירה של אנמיק ואן ולוטן האגדית הסתיים מחוץ לפודיום, בעוד וולרינג חותמת את המרוץ בחולצה הצהובה בפעם הראשונה בקריירה. לוטה קופקי סיימה במקום השני, מרלן רויסר ניצחה את קטע הנג"ש בפער של 10 שניות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
דמי וולרינג על ראש הפודיום | צילום מסך

הקטע השמיני והאחרון בטור דה פראנס לנשים שנערך אמש (ראשון) עיצב את הטופ 10 בדירוג הכללי. אמנם לא ראינו שינוי דרמטי בדמות המנצחת בחולצה הצהובה, הלוא היא דמי וולרינג ההולנדית, אך ראינו שינוי בהרכב הפודיום. וולרינג, שלקחה את החולצה הצהובה באופן משכנע בקטע השביעי המכריע שהסתיים על פסגת הטורמלה, סיימה במקום השני בקטע האחרון נגד השעון בפאו והוכיחה שהיא בהחלט הזוכה הראויה במרוץ כולו.

לוטה קופקי מנצחת בחולצה הירוקה של ניקוד הספרינט, לאחר שהחזיקה גם בחולצה הצהובה במשך שישה ימים. הבלגית נתנה מרוץ נג"ש מהסרטים ועלתה מהמקום הרביעי למקום השני בדירוג הכללי, כשהיא עוקפת בדרך את אלופת השנה שעברה אנמיק ואן ולוטן. בגיל 40 ובפעם האחרונה שלה בטור בעונת הפרישה, ההולנדית נדחקה מחוץ לפודיום למקום הרביעי, אחרי שבע זכיות רצופות בגרנד טורים. מה שלא מעיב במאומה על הקריירה האדירה שלה ומקומה בהיסטוריה של הענף.

קאשיה נויוויאדומה (Canyon-SRAM) הפולנית היא המנצחת בחולצה המנוקדת של ניקוד ההרים, אך היא יורדת מדרגה על הפודיום מהמקום השני למקום השלישי בדירוג הכללי (כפי שסיימה שנה שעברה), כאשר היא מפסידה את המקום השני לקופקי על פער של פחות משניה.

מה היה על המסלול?
טור דה פראנס Femmes avec Zwift (בשמו המלא, חסות חשובה למרוץ לקידום הספורט הנשי) הסתיים בקטע 8 עם מרוץ "האמת" נגדהשעון באורך של 22.6 ק"מ בפאו. את הקטע ניצחה אלופת אירופה בנג"ש אישי ITT, מרלן רויסר, עם סוויפ מלא של הפודיום בקטע, מקומות 1-2-3 עבור קבוצת SD Worx החזקה, כאשר דמי וולרינג ולוטה קופקי מסיימות אחרי הכוכבת השוויצרית.

אלופת העולם עד גיל 23 נגד השעון, ויטוריה גואזיני, קבעה את זמן הרף המוקדם של 30:36 דקות, שהחזיק כמעט 90 דקות. הרוכבת הראשונה ששברה את זמנה הייתה חברתה לקבוצה ב-FDJ-Suez, גרייס בראון, אבל אלופת אוסטרליה לא הספיקה אפילו להסדיר את הנשימה לפני שמרלן רויסר הורידה 40 שניות מהזמן שלה.

המרוץ של רויסר מנצחת הקטע לא היה חף מתקריות חריגות. כ-12 ק"מ לתוך המסלול, אלופת אירופה עוקבה על ידי רכב הקבוצה של UAE שליווה את הרוכבת שלפניה, בירידה המהירה במסלול שהגיעה מיד לאחר בדיקת זמן הביניים, אותו טסה רויסר כמעט בחצי דקה מהר יותר מהזמן הטוב ביותר הקודם. היא איבדה כמה שניות בהמתנה שהכביש יתפנה, אבל חזרה לדרכה במהרה והמשיכה להגדיל את יתרונה ברכיבה המהירה ביותר.

בתחרות ה-GC, הדירוג הכללי, הפער של וולרינג היה לפני הקטע 1:50 דקות ונראה שמקומה די בטוח, המדרגות התחתונות של הפודיום היו פתוחות לתחרות עם ארבע רוכבות בתוך דקה. לניוויאדומה היו 38 שניות להגן מפני אלופת העולם, ואן ולוטן, אחריה קופקי עם 7 שניות למטה, כשגם אשלי מולמן פאסיו לא הייתה רחוקה. בדיקת זמן הביניים בתחרות סיפקה אינדיקציה מוקדמת כיצד ייראה הפודיום הכללי, היה די ברור שעתיד להיות שינוי בפודיום כאשר קופקי עפה במסלול, היא עברה 31 שניות מהר יותר מאשר ואן ולוטן.

"אני חושבת שאני עדיין לא מאמינה לזה", אמרה המנצחת וולרינג בסיום: "כמובן, עבדתי קשה, אבל זה לא רק לעבוד קשה, זה להאמין בזה", המשיכה כשנשאלה על ההכנה ארוכת הטווח שלה. "אני חושבת שהשנה אני מרגישה ממש נוח וטוב במה שאני עושה. יחד עם (המאמנת והדירקטורית) אנה ואן דר ברגן – היא בונה את האימונים שלי ואני מרגישה שהכל התחברו. זו פשוט עונה מדהימה עבורי".

מנצחות קטע 8:
1. מרלן רויסר (Team SD Worx) 00:29:15
2. דמי וולרינג (Team SD Worx) + 0:10
3. לוטה קופקי (Team SD Worx) + 0:38
4. גרייס בראון (FDJ – SUEZ) + 0:40
5. מרקוס ריאז'אן (Team Jumbo-Visma) + 0:50

המנצחות בדירוג הכללי:
1. דמי וולרינג (Team SD Worx) 25:17:35 שעות
2. לוטה קופקי (Team SD Worx) + 3:03 דקות
3. קאשיה נויוויאדומה (Canyon-SRAM) + 3:03 דקות
4. אנמיק ואן ולוטן (Movistar) – + 3:59 דקות
5. ז'ולייט לאבוס (DSM-firmenich) + 4:48 דקות



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג