חייו של רץ שלקה בדום לב ניצלו

עוברים ושבים הגישו עזרה לרץ כבן-40 שהתמוטט והצילו את חייו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לאחרונה אנו שומעים על מקרים בהם רצים, רוכבים או שחיינים מאבדים את ההכרה כאשר אצל חלק מהם היה מדובר בדום לב אשר גרם לכך. ביום שישי האחרון, בפארק הירקון, אשר נחשב אזור ריצה מאוד פופולרי התרחש האירוע האחרון, כאשר רץ איבד את ההכרה והתמוטט באזור של מתקני הספורט שבספורטק.

עדים שהיו במקום סיפרו כי בסביבות השעה שבע בבוקר הם זיהו רץ כבן 40 מתמוטט ומיד רצו לעזרתו תוך כדי שהם מזמינים את מד"א. לאחר שזיהו שהוא במצוקה וללא דופק ונשימה, החלו בעיסויים ובהנשמה ובמקביל אחד מהם נטל את מכשיר דפיברילטור (מפעם) שנמצא בסמוך בעמדת החייאה שהוצבה במיוחד על מנת להציל חיים במרחב הציבורי. לאחר הפעלת הדפיברילטור וחיבור האלקטרודות המעבירות את השוק החשמלי באזור החזה, הוא הראה סימני התאוששות והלב חזר לפעולה תקינה וכך חייו ניצלו. צוות מד"א שהגיע למקום, פינה אותו לבית החולים שם הוא הועבר לאשפוז.

חוק הצבת מכשירי החייאה במקומות ציבוריים, נחקק בשנת 2008 והוא חוק המחייב מוסדות ציבור להציב מכשיר החייאה וזאת במטרה לשמור על ביטחונם הבריאותי של תושבי ישראל. חשיבות הפצת מספיק דפיברילטורים במרחב הציבורי ובאזורי ריצה ורכיבה פופולריים, חדרי כושר ופארקים מציל אנשים רבים ברחבי המדינה. עלות המכשיר אינה גבוהה ובכל מקרה מדובר בסכום נמוך לחיי אדם. כמו כן, ניתן גם לסייע ולתרום עבור פרויקט דפיברילטורים במרחב הציבורי.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג