חזרה לשגרה: רוב שירותי גרמין חזרו לפעול

משתמשים עמם שוחחנו מעידים כי שירותי החברה חזרו לתפקד, למעט תכונות מסוימות בהן עדיין יש מגבלות זמניות. עדכון מצב
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לידיעה הראשונית על התקפת הסייבר על גרמין

ימים קשים עברו על יצרנית שעוני הספורט גרמין וניתן לומר כעת כי רוב שירותי החברה חזרו לתפקד. משיחות שערכנו עם משתמשים שנתקלו עד היום בבעיות לסנכרן את המידע שהצטבר בשעוניהם לאפליקציית "גרמין קונקט" (Garmin Connect), ניתן לומר שהמצב אכן מעיד על סוף התקפת הסייבר שעברה על החברה וגרמה לתסכול וחשש לאבדן מידע ואף זליגת פרטים אישיים.

באתר החברה פרסמו כי החברה אכן עברה התקפת סייבר | צילום: Image by Darwin Laganzon from Pixabay

כזכור, החל מיום חמישי בשבוע שעבר חוו משתמשי גרמין תקלה בהעלאת הנתונים מהאימון לאפליקציה, דבר אשר מנע מהמתאמנים לנתח את הנתונים שהתקבלו מהאימון היומי שלהם. בתקשורת דווח כי יתכן ומדובר בהאקרים שביצעו את ההשתלטות על החברה ודורשים תשלום כופר של 10 מיליון דולר על מנת להשיב לה את השליטה במערכות המידע. גורמים בענף העלו את הסברה כי יתכן וההתקפה על שרתי החברה נעשתה בשיטת "ווישינג" (Voice phishing via phone) וגורמת לכך שלא ניתן להשתמש בקבצים שאוחסנו והמסר שמתקבל בעת הניסיונות הללו הוא כי הקבצים מוצפנים וחסויים.

באתר גרמין העולמי פרסמו כי החברה אכן עברה התקפת סייבר אשר הצפינה חלק ממערכות החברה. עוד נכתב כי כתוצאה מכך, רבים מהשירותים המקוונים הופרעו כולל פונקציות באתר, תמיכת לקוחות, יישומים מול לקוחות ותקשורת של חברות. כתוצאה מכך טוענת החברה כי הם החלו מיד להעריך את אופי ההתקפה ובניסיונות תיקון.

גרמין ישראל המיוצגת בישראל על ידי חברת רונלייט פרסמה אתמול (שלישי) כי המערכות חזרו לתפקד: "אנו שמחים לדווח שרוב המערכות והשירותים שהושפעו מההשבתה האחרונה, כולל Garmin Connect, חזרו לפעולה. לתכונות מסוימות יש עדיין מגבלות זמניות, הקשורות לזמן עיבוד הנתונים. אנו רוצים להודות לכל לקוחותינו על הסבלנות וההבנה. יתכן ועדיין תופיע באפליקציה ההודעה על התחזוקה, אך המידע יסונכרן ברקע. לקוחות אשר אינם מצליחים לסנכרן את המידע כלל – יש לנסות שוב בעוד מספר שעות".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג