חגיגה על גלגלים בשוהם

עוד חודש ליריית הפתיחה בשוהם של נשים על גלגלים – ליגת האופניים לנשים, וההכנות בעיצומן. אתמול כבר זכינו לטעימה קטנה מהדבר האמיתי, באימון פתוח להכרת המסלול שהעבירו המאמנים שני בלוך ובן עמי טנצר. עשרות נשים השכימו קום והגיעו לאימון מיוחד ומושקע, על מסלול התחרות בשוהם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


עוד חודש ליריית הפתיחה בשוהם של נשים על גלגלים – ליגת האופניים לנשים, וההכנות בעיצומן. אתמול כבר זכינו לטעימה קטנה מהדבר האמיתי, באימון פתוח להכרת המסלול שהעבירו המאמנים שני בלוך ובן עמי טנצר. עשרות נשים השכימו קום והגיעו לאימון מיוחד ומושקע, על מסלול התחרות בשוהם

מאת:מור שלזינגר

אימון הכרת מסלול – טעימה מהדבר האמיתי

שבת בבוקר. קר! רוח! אבל מזג האויר הסגרירי הזה לא הרתיע כמה עשרות נשים אמיצות להתייצב על הבוקר עם האופניים לאימון הכרת המסלול. שני בלוך, מיוזמות הליגה, כבר מתרוצצת לה בין הנשים, מייעצת, מרגיעה, מכוונת אופניים ברגע האחרון ועוד ועוד.

בן עמי טנצר, מאמן רוכבות נס ציונה, גם הוא כבר נמצא בשטח, מתדרך את המתנדבים, ונותן סקירה אחרונה של המסלול, ומה שמצפה לנו היום. ליאור שרר הופיע עם קבוצת רכיבת השטח לנשים של x-team שאותה הוא מדריך, והוביל את הדבוקה של אופני השטח. בן עמי העביר תדריך קצר של אופי המסלול והרכיבה הצפויה לנו, שני הדגימה בדיקה אחרונה של תקינות האופניים ויצאנו לדרך בשלוש קבוצות.

חגיגה על גלגלים
שני בתדריך מדגימה בדיקת ברקסים
צילום: מור שלזינגר

אני זכיתי לרכוב עם שני שהובילה את הדבוקה הראשונה, סיבוב ראשון בקצב נוח, להכרת המסלול, והזדמנות לכולנו להכיר אחת את השנייה בפלוטון. בשני הסיבובים הבאים, הקצב כבר עלה, וזכינו לקבל מאלופה אמיתית שיעור חשוב במרוצי אופניים. תרגלנו רכיבה בישיבה ובעמידה, התקפות, בריחות ועוד ועוד.

בן עמי פיקח על הכל מהרכב, עשה עוד ועוד סיבובים על המסלול, והקפיד לחלוף על פני כל אחת ואחת לפחות פעמיים או שלוש. עוד מלוים שהצטרפו אלינו השתדלו כמה שאפשר ללוות עוד ועוד רוכבות.

מור שלזינגר: אז איך אתם מסכמים את האימון אתמול?
בן עמי: בגדול האימון התנהל בדיוק לפי התכנון. הקטגוריה שהראשונה של הבנות המיומנות יצאה לדרך בהובלתה של שני. הצמדנו אליה גם את אמיר, מאמן אופניים נוסף, שליוה ונתן גיבוי. הקבוצה השנייה שיועדה לרוכבות כביש שלא מיומנות ברכיבה בדבוקה. רכבו כל אחת בקצב שבחרה. היו כמה חזקות שרכבו קרוב יחסית לקבוצה של שני. היו כאלו שבחרו לרכוב בקצב נוח, כל אחת עם עצמה. הקבוצה השלישית היתה קבוצה של רוכבות שטח. חלקן הגיעו ובחרו לעשות הקפה אחת, חלקן ביצעו שתי הקפות ורכבו ממש יפה. אני הייתי ברכב הליווי על הכביש כל הזמן. היו לנו כמה בעיות טכניות, ויצרו איתי קשר, וטיפלנו בבעיות. מי שהיתה צריכה, קיבלה הקפצה לדבוקה וחזרה לרכוב. בשורה התחתונה השגנו את המטרה, ערכנו הכרת מסלול, והבנות היו מרוצות, קיבלנו פידבקים חיוביים מרבות מהן. כמאמן, הדאגה העיקרית שלי היתה הבטיחות, ושהאימון יעבור בשלום. בשורה התחתונה, הכל הסתיים בשלום, וזה הכי חשוב.


בן עמי טנצר עם רוכבות נס ציונה והמתנדבים המלווים
צילום: מור שלזינגר


שני: אתמול קודם כל זכינו לטעום קצת מהחוויה המדהימה של רכיבת נשים, עם כל האנרגיות שנשים מביאות איתן, והיה פשוט כיף. היה לא פשוט, נאלצנו להתמודד עם רוח חזקה מאוד, ותנאים לא פשוטים. אבל כל זה לא הפריע לכל אותן עשרות נשים שהגיעו והתאמצו ונהנו. אני אישית מאוד נהניתי, ואני חושבת שגם הבנות שהגיעו נהנו מאוד. יצאתי עם הרגשה שהולך להיות משהו מיוחד ומוצלח ביותר בעוד חודש. אין ספק שיהיה לנו שמח בחודש הבא בארוע עצמו.


שני בלוך בסיום האימון
צילום: מור שלזינגר


עדיין לא מאוחר להצטרף – יש עוד אימונים פתוחים

ב-26.3.2011 זה קורה, ועדיין לא מאוחר להצטרף לחגיגה. עוד קבוצות ומאמנים תורמים מזמנם ומנסיונם ומעבירים אימונים מקצועיים ללא תשלום עד למרוץ בשוהם. כל הפרטים באתר שלנו: נשים בספורט

בחרתי לסיום להביא ראיון קצר עם כרמי שרביט שמזה שלושה חודשים מעביר בהתנדבות מדי שבוע אימונים פתוחים בפארק הירקון לנשים.

מור שלזינגר: אז מה היה עד היום באימונים הפתוחים?
כרמי: עברנו הרבה מאוד בחודשים האחרונים. התחלנו עם טסטים שבדקו את רמת הכושר ואת רמת הטכניקה של הנשים שהצטרפו. ערכנו קודם כל מספר אימוני טכניקה, למדנו ותרגלנו ישיבה נכונה על האופניים, בלימות, פניות, פוזיציות גוף על האופניים ועוד. תוך כדי כל זה גם בנינו כושר. אני מאמין שבסופו של דבר כל מי שהגיעה והתמידה, שיפרה את הכושר.
מור שלזינגר: אפשר עדיין להצטרף לאימונים הפתוחים?
כרמי: בודאי! עדיין אפשר להצטרף, כל אחת בהתאם לרמת הכושר שלה, ומה שהיא יכולה לעשות באימון. נדאג לערוך השלמות למי שמגיעה ומצטרפת רק עכשיו, כך שתמצא לעצמה את המסגרת המתאימה לאימונים..
מור שלזינגר: חודש לפני המרוץ, במה אתה ממליץ להתמקד?
כרמי: למי שמתחילה רק עכשיו אני ממליץ להגיע לאימון עם מאמן. חשוב שמישהו מקצועי יראה אותך וייעץ על איזה מרכיב כדאי לעבוד בזמן הקצר שנותר עד לארוע. רוכבת מתחילה, גם אם היא בכושר טוב, אך לא מכירה טכניקה, תצטרך לעבוד קודם כל על שליטה באופניים. לתרגל פניות וסיבובים, לתרגל רכיבה עם עוד רוכבים מסביב. מי שעברה את המכשול הזה, יכולה להמשיך ולהשקיע בפיתוח הכושר. למי שכבר רוכבת, אני ממליץ להתרכז בחודש הקרוב בשלושה סוגי אימונים, במינון משתנה ככל שמתקרבים לתחרות: מעט אימוני כוח, אימונים של שינויי קצב, ובשבוע האחרון להשאיר בעיקר אימוני מהירות.
מור שלזינגר: מסר לסיום למי שקוראת עכשיו את הכתבה ומתלבטת?
כרמי: בסופו של דבר הכי חשוב: פשוט לבוא ולהנות. בסופו של דבר כל אחת שהתאמנה שבועיים, שלושה או חודש יכולה לבוא ולסיים את התחרות, ובחיוך.


רוכבות שוהם שהכירו לכולנו את מסלול הבית שלהן
צילום: מור שלזינגר


ואי אפשר לסיים מבלי להודות שוב לכל מי שהעבירו ועדין מעבירים את האימונים הפתוחים, בהתנדבות, לקראת הארוע בשוהם: בן עמי טנצר, שני בלוך, כרמי שרביט ורבים אחרים.
נתראה ב-26.3.2011 בשוהם!

מור שלזינגר
נשואה, אמא לשניים. סמנכ"ל מו"פ בחברת היי-טק, בעלת תואר שני במדעי המחשב וחקר המוח. פעילה בטריאתלון נשים ובארגון ארועי ספורט נשים, מנהלת ב-פורום נשים בספורט.
אלופת הארץ בחצי איש ברזל 2009
מסיימת ישראמן 2010  "ישראמןנגב 2011"

הבלוג של מור

קישורים: אופניים, מרוץ אופניים, טריאתלון נשים



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג