זיכרון, הנצחה וריצה: טור אישי לסיכום מרוץ ארזי הלבנון

אסתר ויאיר קליימן משתפים בקשיים שעברו בצפון מאז 7 באוקטובר, ואיך דווקא מתוך אותם קשיים הבינו את חשיבות המרוץ המסורתי לזכר החיילים שנפלו בגבול הצפון מקום המדינה. טור על הרבה יותר מריצה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מרוץ ארזי הלבנון | צילום: הראל זילברמן

ביום שישי האחרון קיימנו את מרוץ ארזי הלבנון, שבא להנציח את זכר הנופלים בגבול הצפון מקום המדינה, חללי צה"ל לצד נרצחי פעולות האיבה. נכנסנו עם תחילת שנת הלימודים לנהל את פעילות הטריאתלון בעמק הירדן ואת הפועל בית איל בשחייה, ולפני שהספקנו להבין מי נגד מי, פרצה המלחמה.

לכתבות נוספות בנושא:
מי יהיו אלוף ואלופת ישראל? כל המועמדים בספרינט עלית לקראת TRI כנרת
כל מה שצריך לדעת כדי לצלוח את עונת המרוצים
אלפי רצות ורצים במרוץ איתן להעצמת אנשים ונשים עם מוגבלות

יאיר גוייס ב-7 באוקטובר למילואים ואסתר נאלצה לנהל את העסק והבית לבד. כמו רבים בארץ, גם אנחנו נקלענו לקשיים גדולים מאוד, פרויקטים שהתבטלו, מחסור בכוח אדם וחוסר בהירות בכל התחומים. חלק מהקבוצות שלנו נסגרו, ומתאמנים רבים עזבו.

החזרה של יאיר מהמילואים הייתה חזרה לחיים במלוא מובן המילה. כחלק מהחזרה ומתוך הבנה שהכול יכול להשתנות בכל רגע, החלטנו שמרוץ ארזי הלבנון המסורתי צריך לעבור מתיחת פנים ולהפוך לאירוע ספורטיבי, שמחבר את המשתתפים לערכים של בית איל, שהפך להיות גם הבית שלנו.

מרוץ ארזי הלבנון | צילום: אסתר קליינמן

את בית איל הקימה אורנה שמעוני לזכרו של אייל בנה, שנפל בלבנון. הבית, מלבד הבריכה הגדולה שמהווה אבן שואבת לכל שחייני וספורטאי האזור, שם דגש על שילוב אנשים עם מוגבלויות ,ומתהדר בקומת הנצחה ייחודית לנופלים.

מהותו של המרוץ היא לחבר באופן פעיל את המשתתפים לערכי הבית, לשילוב אנשים עם מוגבלויות, לצד הנצחה ומורשת. עם תחילת המלחמה, מפונים רבים מהצפון והדרום הגיעו לאזור עמק הירדן ועמק המעיינות. כולם הוזמנו להגיע ולהתאמן אצלנו. אנחנו מייחלים ביחד איתם לשובם הביתה, ועם זאת מודים על הזכות לארח אותם ולאפשר להם להמשיך בשגרת האימונים שלהם גם הרחק מביתם.

מטעמי בטחון בחודשים האחרונים יש שיבושי GPS בכל אזור עמק הירדן, והיה חשוב לנו לאפשר למתאמנים שלנו מדידה מדויקת וחווית מרוץ בניגוד לתקופה האחרונה. המרוץ היה נפלא, הוא נפתח בטקס קצר ומרגש לזכר הנופלים ובתפילה לחזרת החטופים.

מרוץ ארזי הלבנון | צילום: הראל זילברמן

מזג אוויר מושלם, מסלול שטוח ומהיר שהביא טריאתלטים ורצים מהחזקים בארץ לתוצאות מרשימות ב-5 וב-10 ק"מ.
המרוץ, שהתקיים בדיוק שבוע לפני TRI כנרת שייערך ביום שישי הקרוב, אפשר הכנה נהדרת לטריאתלטים בסמיכות למסלול התחרות.

בנוסף, קיימנו מקצה עממי חינמי שהביא אליו רצות ורצים מכל האזור, ביניהם גם הקבוצה המיוחדת, של אנשים עם צרכים מיוחדים שאנחנו מאמצים – קבוצת "רצים מהלב". לא היה אדם בקהל שלא התרגש מהקבוצה הנפלאה הזו.

אורנה תמיד מדגישה שבית איל פתוח לכל ישראל, וברוח זו כל משתתפי המרוץ הוזמנו להיכנס לסייר בציר ארזי הלבנון, ארוחת בוקר כיד המלך וליהנות מהבריכות ומהפינוקים שהבית מציע.

זיכרון, הנצחה, אחדות, לב פתוח, בחירה בחיים – ערכים שמנחים אותנו ומאפשרים לנו לבחור בטוב בימים כאלה.
אמנם היינו מהצד המארגן, ועדיין, ממליצים לכם בחום ובאובייקטיביות גמורה – שמרו את התאריך לשנה הבאה. המרוץ הזה הוא אחד הטובים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג