ורבייה-סן ברנרד 2012 – יומן מסע חלק א'

כל שיש זה לחלום. כל שיש זה להאמין שהכל אפשרי. כל שנותר זה לקחת איתך תרמיל, מקל ואנשים שאתה אוהב ואתה בדרך אל הפסגות הגבוהים של חייך. מפגש צהריים בין שתי נשים בסלטיה השכונתית ברמת גן הוביל אותנו אל דרך המלך
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

כל שיש זה לחלום. כל שיש זה להאמין שהכל אפשרי. כל שנותר זה לקחת איתך תרמיל, מקל ואנשים שאתה אוהב ואתה בדרך אל הפסגות הגבוהים של חייך. מפגש צהריים בין שתי נשים בסלטיה השכונתית ברמת גן הוביל אותנו אל דרך המלך

מאת:ניצה חדד


סיון, אחת מחברותיי, למסע הפסיכי הזה, היא הבעלים של mtbsuisse, אירוח כפרי לרוכבים, רצים ומשפחות באלפים השוויצריים, מה שאומר שסיון מכירה כמעט כל שביל וכל פרה שוויצרית באלפים ואפילו נמצאת בקשרים מעולים עם הבעלים של הבר המקומי. סיון מספרת לי שמידי שנה היא עומדת על קו הזינוק של מרוץ  הורבייר סנט-ברנרד והלב מתמלא קנאה! "החלום שלי זה לעשות את המרוץ הזה. כבר שלוש שנים אני עומדת ומסתכלת עליהם בקו הזינוק ואני אומרת לעצמי שאני חייבת לעשות את זה"- ככה סיון עם העיניים הבורקות מהתרגשות ושאריות עלי הכוסברה בין השיניים מצליחה לעורר אצלי את השדים הישנים.

אני מסתכלת עליה ומבלי לבדוק מי למה וכמה "יאלל'ה סיס, חלומות צריך להגשים. בואי נרשם ונעשה את זה". בחיי שכמעט נתקעה לה גמבה בגרון אבל סיון כמו יזמת בנשמה מביטה בי בעיני עגלה ואני מתחילה לראות את גלגלי השנהב מתחילים לעבוד אצלה בראש וחצי שעה אחרי היה כבר מספר על החזה, כרטיס טיסה לשוויץ וביטוח הכי יקר שיכולנו לעשות למקרה שנרצה לרדת במסוק למטה .

וככה בהבזק של רגע אנחנו אוספות גם את דיאנה שלנו אל חלומות לא מובנים באלפים השוויצריים ומבינות שאנחנו הולכות לפרוץ דלת סגורה ולהכריז "שלוש הישראליות הראשונות בהיסטוריה בדרך למרוץ הורבייר סנט-ברנרד 2012". ועכשיו כדי שגם אתם, נשים וגברים, תיכנסו קצת לאווירת אוויר צלול כיין שמחכה לנו על המרפסת של מוריס מהבר המקומי.




מימין לשמאל: סיון טפלא , דיאנה עידו, ניצה חדד





כמה נתונים כללים על המרוץ שאנחנו הולכות לעשות:

אז כאמור, המרוץ הזה – trailvsb– הוא מרוץ אולטרה מרתון הרים שיש בו 3 מקצים: 110 ק"מ על 7,000 מטר טיפוס, 61 ק"מ על 4,000 מטר טיפוס ו- 29 ק"מ על 2,500 מטר טיפוס.
1. הזינוק שלנו מתחיל בשעה 15:00. חייבים לסיים את כל המרוץ מקסימום עד 03:00 לפנות בוקר כדי לעבור אותו!
2. מקסימום הזמן שיש לנו כדי לעלות את העלייה הראשונה (טיפוס רציף ותלול של 1,160 מטר על 6 ק"מ) הוא שעתיים וחצי, כלומר להגיע לפסגה בשעה 17:30!!
3. אחר כך אנחנו יורדות ל- Lourtier 1,500 מטר ירידה רצופה, שם יש שוב נקודת ביקורת ואליה אנחנו צריכות להגיע לא יאוחר מ- 20:30!!
4. משם עולים עליה תלולה ל- La Chaux  1,156מטר, לנקודת ביקורת שלישית אשר אליה מותר להגיע מקסימום ב- 00:30 ומשם ירידה של 780 מטר לורבייר לנקודת הסיום, וכמו שכתבתי בנקודה הראשונה לא יאוחר משלוש בלילה לפנות בוקר.

הסרטון הרשמי של התחרות:


למען המשימה החדשה שלנו  אנחנו רותמות, מלאות התרגשות, את רן אלתרמן, אלוף הארץ בטיפוס מדרגות עזריאלי, שיאמן אותנו – מה שגם אומר שבתוכנית האימונים כבר בשבוע השני מופיע לנו טיפוס כפול שלוש לעלות ולרדת את עזריאלי כולל 5 קילומטר חימום בחניה … זה מה שקורה כשאתה ברגע של שיכרון חושים מהסלט של דורית בסלטיה של השכונה.

כחלק משגרת אימונים שלא דומה לשום דבר אחר שאנחנו מכירות (מרתון, חצי מרתון , הר לעמק וכו…) תשכחו מהכול חברים. יש לנו בסך הכול חודש שלם לגרום לתחת הטריפוליטאי שלי לטפס לגובה של 2,500 מטר ועדין להספיק CUT OFF TIME  שהשוויצרים צנומי הישבן הכתיבו לנו.

השבוע אנחנו מצטרפות לאימון מאתגר במיוחד, בהרי הגלבוע, עם המשלחת של הטראנס אלפ' בהובלת הקרון גווין קנינג והראל נחמני שאירחו אותנו ברוח ספורטיבית כדי לעשות אימון טכני עם מקלות ריצה וטיפוס שורף שרירים ונופים שאין לתאר. הטיפוס פה הוא העיקר בתחרות הזאת והירידות יכולות להיות קטלניות וכואבות במיוחד .. מה שאומר שסגנון האימונים שלנו נראה כמו מסע כומתה של גדוד 57 בצנחנים . הרבה עליות וקללות (בטריפוליטאית אלא מה?).

עכשיו, אחרי שמיום ליום התמונה מתבהרת לי, נוכח האתגר החדש והשדים החדשים שגורמים לי שוב לקפוץ מהמיטה כשהשעון מצלצל בארבע לפנות בוקר ובעודי יושבת על הספה הנוחה בבית עם מזגן על 17 מעלות אני גיבורה גדולה להגיד אני אחת משלוש הישראליות הראשונות שירוצו את המרוץ המטורף הזה –  גאה בעליות וגאה גם בירידות.

אז כל מה שבאמת נותר זה לקחת תרמיל, מקל ואנשים שאתה אוהב ולצאת אל פסגות מלאים חלומות.


אימון משלחת טראנס אלפ ריצה בגלבוע (צילום: הראל נחמני)

9.6.2012


ניצה חדדניצה חדד
עובדת בתחום הנדל"ן ומשתתפת בתחרויות ריצה ובוגרת מרתון ברלין 2010, מרתון אמסטרדם 2011 ומרתון ברצלונה 2012

קישורים: ריצה, מרתון, דייט על מסלול הריצה



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג