ואלו הזוכים והזוכות בתואר ספורטאי השנה של שוונג לשנת 2015

אלפי קוראים בחרו את ספורטאי השנה של שוונג לשנת 2015 בקטגוריות השונות. התחרות היתה קשה, ספורטיבית ומרתקת והתוצאות המלאות לפניכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

יותר מ-3,000 קוראי שוונג הצביעו בספורטאי השנה של שוונג לשנת 2015 וקבעו גם השנה, מי יהיו אנשי השנה שלהם בענפי הריצה, האופניים, השחייה, הטריאתלון, מי היא קבוצת השנה, מי היא העיר הספורטיבית ביותר, איזה מותג אופניים, שחייה או ריצה הם אוהבים ואיזה אירוע השפיע עליהם בשנה שחלפה בתחום הספורט. הזוכים בקטגוריות השונות, נקבעו לפי מירב קולות המצביעים בקטגוריות השונות (השנה לא היתה  "בחירת חובה" בכל הקטגוריות). תודה לכל קוראי שוונג שהקדשתם את הזמן לכך ובחרתם את בנבחרת הספורטאים של ישראל.


בקטגוריית ספורטאי השנה הכללי לשנת 2015, זכה יעקב טומרקין במרבית קולות  המצביעים (22%) של קוראי שוונג

יעקב טומרקין שזכה להיות ספורטאי השנה הכללי של שוונג מתראיין לשוונג באליפות אירופה בשחייה

יעקב טומרקין הוא כבר לא רק השחיין שחתום על ההישג הטוב ביותר של השחייה הישראלית במשחקים האולימפיים, כי באליפות אירופה בבריכות קצרות שסגרה את 2015 הוא היה השחיין שאפשר לסמוך עליו שיביא מדליה למשלחת הישראלית. וזה לא הסתכם רק במדליית הכסף במשחה ה-200 מ' גב שהוא המשחה החזק שלו, אלא גם במדליית הכסף במשחה ה-100 מעורב ובמקרה הזה זו היתה הפתעה לא צפוייה מכיוונו של טומרקין. אחרי אליפות העולם בבריכות ארוכות שבה לא הצליח למצות את הפוטנציאל שלו, הוא פיצה על כך באליפות ישראל עם שיאים מדהימים ואין ספק ש-2015 היתה שנה מוצלחת במיוחד לשחיין האיכותי הזה.


בקטגוריית ריצה 10 ק"מ זכה איימרו עלמיה במרבית קולות המצביעים (17%) של קוראי שוונג

איימרו עלמיה מרוץ אייל 2015 צילום: ניר עמוס

ספורטאי השנה בריצת 10 ק"מ. איימרו עלמיה | צילום: ניר עמוס

איימרו עלמיה ינסה ביום שבת הקרוב לקבוע את הקריטריון האולימפי בריצת 10,000 מטר ובינתיים הוא הספיק לזכות השנה באליפות ישראל ב-10 ק"מ כביש באשדוד בזמן של 30:31 דקות. בתחילת 2015 הוא שיפר את שיאו הישראלי בריצת 10,000 במסלול כשקבע 28:09.42 דקות ובריצת ה-10 קילומטרים במסגרת מרתון תל אביב 2015 הוא סיים שני, שנייה אחרי המנצח ימר גטהון, בזמן איכותי של 29:45 דקות.


בקטגוריית ריצת מרתון זכה זוהר זימרו במרבית קולות המצביעים (32%) של קוראי שוונג

זוהר זימרו לא מפסיק לחלום

ספורטאי השנה בריצת מרתון. זוהר זימרו | צילום: ניר עמוס

זוהר זימרו רץ המרתון הבכיר בישראל בשנים האחרונות החליט לתלות את הנעליים, אבל הוא רצה לעשות את זה כאלוף ישראל והתייצב למרתון טבריה 2015 למרות פציעה טורדנית. הוא ניהל מאבק צמוד מול מוגס טסמה, אבל הניסיון שלו גבר על הכאבים והכריע גם את טסמה, בדרך לניצחון הרואי של זימרו בזמן של 2:18:07 שעות, כשכל זה קורה 12 שעות אחרי הודעת הפרישה שלו מספורט מקצועני.


בקטגוריית ריצת אולטרה מרתון זכה אריאל רוזנפלד במרבית הקולות (24%) של קוראי שוונג

אריאל-קו סיום 3

ספורטאי השנה אולטרה מרתון. אריאל רוזנפלד | צילום: באדיבות ליאור זך-מאור

אריאל רוזנפלד הפך בשנת 2013 לאחד מרצי האולטרה הבכירים בארץ כשניצח את מקצה ה-100 ק"מ בסובב עמק, והשנה סימן כמטרה את הספרטתלון. הוא הגיע לשם אחרי שנה מפרכת בה השתתף בכל המרתונים האפשריים שהתקיימו בארץ. בסופו של דבר ההתנהלות שלו ביוון היתה מרשימה מאוד ביחס לטבילת האש שלו במרוץ, והוא סיים אותו במקום ה-35 הכללי בזמן של 30:45:37 שעות – התוצאה הטובה ביותר של רץ ישראלי בספרטתלון.


בקטגוריית אופני כביש זכה הרוכב גיא גבאי במרבית קולות המצביעים (21%) של קוראי שוונג

גיא גבאי

ספורטאי השנה באופני כביש. גיא גבאי | צילום: Cycling Academy Team

רוכב בקבוצת סייקלינג אקדמי, והשנה הוא סגן אלוף ישראל באופני כביש, לאחר שהפסיד את תואר אלוף ישראל בצורה דרמתית כאשר הניף את ידיו שניות לפני קו הזינוק ויריבו, גיא שגיב עקף אותו וחצה ראשון את קו הסיום. גבאי רוכב שנים רבות והספיק להיות אלוף ישראל לנוער באופני כביש וסגן אלוף בנג"ש.


בקטגוריית אופני הרים זכה שלומי חיימי במרבית קולות המצביעים (35%) של קוראי שוונג

שלומי חיימי

ספורטאי השנה באופני הרים. שלומי חיימי | צילום: Novus OMX

שלומי חיימי כבר שנים מחזיק בתואר אלוף ישראל באופני הרים וגם השנה קטף את האליפות בשתי התחרויות XCO ו-XCM (מרתון). חיימי מצליח להגיע להישגים גם בישראל וגם בחו"ל. בתחרות בינלאומית ברמה C2 שהתקיימה בבית היערן, הגיע חיימי במקום הראשון ובמשחקים האירופים שהתקיימו בבקו, הגיע במקום ה-18. כיום הוא מדורג במקום ה-26 בעולם באופני הרים.


בקטגוריית טריאתלון ספרינט רן שגיב זכה במרבית קולות המצביעים (15%) של קוראי שוונג

רן שגיב

ספורטאי השנה בטריאתלון ספרינט. רן שגיב | צילום: אלבום פרטי

בתחילת העונה ניצח רן שגיב במקצי הנוער בטריאתלונים בראשון לציון וחיפה. ההישגים הגדולים שלו היו בתחרויות בחו"ל. תחילה הוא סיים במקומות 5 ו-3 בתחרויות בסבב האירופי באוסטריה ובליטא. באוקטובר הוא הוסיף מדליית ארד בתחרות נוספת בסבב שהתקיימה באלניה שבטורקיה. אין ספק שזו היתה שנה שבה הוא הטביע את חותמו בתחרויות הנוער ביבשת.


בקטגוריית טריאתלון אולימפי שחר שגיב זכה במרבית קולות המצביעים (20%) של קוראי שוונג

שחר שגיב

ספורטאי השנה בטריאתלון אולימפי. שחר שגיב | צילום: באדיבות שחר שגיב

היתה זו שנה מוצלחת מאוד עבור הטריאתלט המוכשר שמכוון לטוקיו 2020 ובמקרה שלו כדאי להתחיל מהסוף. שגיב מסיים את 2015 עם תואר אלוף הארץ במרחק האולימפי מאליפות ישראל באילת. זה קרה שלושה חודשים אחרי שהשתתף באליפות העולם בשיקגו וסיים במקום ה-10 עד גיל 23. כמו כן סיים במקום ה-22 באליפות אירופה עד גיל 23 ובמקום ה-37 במשחקים האירופיים בבאקו.


בקטגוריית איש ברזל זכתה נינה פקרמן במרבית קולות המצביעים (33%) של קוראי שוונג

נינה פקרמן בגביע הים האדום 2015

ספורטאית השנה של שוונג באשת ברזל. נינה פקרמן | צילום: ניר עמוס

לקראת סוף 2015, אשת הברזל הטובה ביותר שהיתה כאן הודיעה על פרישה מפעילות מקצוענית, אבל גם בשנת הפרישה שלה היא הספיקה לעשות לא מעט. בישראמן 2015 היא ניהלה קרב צמוד בחצי ישראמן מול מרטינה דוגאנה האיטלקיה וסיימה בסופו של דבר במקום השני. לאחר מכן היא השתתפה בשתי התחרויות האחרונות שלה בסבב האיירונמן. היא סיימה במקום ה-16 בדרום אפריקה ובמקום השביעי באיירונמן ניס בצרפת.


בקטגוריית שחייה בבריכה זכה יעקב טומרקין במרבית קולות המצביעים (49%) של קוראי שוונג

14

ספורטאי השנה בשחייה. יעקב טומרקין | צילום: ארן הרשלג

יעקב טומרקין הוא כבר לא רק השחיין שחתום על ההישג הטוב ביותר של השחייה הישראלית במשחקים האולימפיים, כי באליפות אירופה בבריכות קצרות שסגרה את 2015 הוא היה השחיין שאפשר לסמוך עליו שיביא מדליה למשלחת הישראלית. וזה לא הסתכם רק במדליית הכסף במשחה ה-200 גב שהוא המשחה החזק שלו, אלא גם במדליית הכסף במשחה ה-100 מעורב ובמקרה הזה זו היתה הפתעה לא צפוייה מכיוונו של טומרקין. אחרי אליפות העולם בבריכות ארוכות שבה לא הצליח למצות את הפוטנציאל שלו, הוא פיצה על כך באליפות ישראל עם שיאים מדהימים ואין ספק ש-2015 היתה שנה מוצלחת במיוחד לשחיין האיכותי הזה.


בקטגוריית שחייה במים פתוחים זכה דניאל קציר (32%) במרבית הקולות

דניאל קציר זוכה במדליית זהב באליפות העולם בשחייה לוותיקים

ספורטאי השנה בשחיית מים פתוחים. דניאל קציר | צילום: באדיבות דניאל קציר

דניאל קציר כבר לא מתחרה מול המקצוענים, אבל ההישגים שלו בהחלט ראויים לציון, מה גם שבקרוב הוא מתכוון לנסות ולצלוח שוב פעם את תעלת למאנש. קציר השתתף השנה באליפות העולם בקאזן בקטגוריית הוותיקים ופתח את האליפות עם מדליית כסף במשחה ל-3 קילומטרים במים פתוחים, כשסיים בזמן של 36:37 דקות והיה רחוק בפחות משניה מהמנצח האיטלקי. לאחר מכן הוא עבר לבריכה, שם זכה במדליית הזהב במשחה 800 חופשי בזמן של 8:51.62 דקות. כמו כן ניצח קציר ב-6 מתוך 8 משחי מים פתוחים בהם השתתף בארץ כולל כל משחי ליגת זוגס הבאים: ביכורי ים (10 ק"מ), פורט2פורט (1.8 ק"מ), תנינים (4.5 ק"מ) ופוסידון (3.8 ק"מ). קציר ניצח גם במקצה הגיבורים ללא חליפות במשחה חנוכה בנחשולים שסגר את השנה.


בקטגוריית פארלימפי זכה זיו שילון במרבית קולות המצביעים (37%) של קוראי שוונג

זיו שילון

ספורטאי השנה פארלימפי. זיו שילון | צילום: דולב שלומוביץ

שלוש שנים אחרי שנפצע אנושות ואיבד את ידו בפיצוץ מטען בעזה ולאחר תהליך שיקום ארוך וקשה, סיים זיו שילון את מרתון ברלין. בימים אלו הוא מתחיל להתאמן לתחרות איש ברזל והשמיים הם רק תפאורה בשבילו ולא הגבול. מצביעי שוונג בחרו בשילון בספורטאי השנה שלהם בספורט פארלימפי ורואים בו השראה וסיפור ניצחון יוצא מגדר הרגיל.


בקטגוריית קבוצת הספורט של השנה זכתה קבוצת תל אביב 100 במרבית קולות המצביעים (14%) של שוונג

קבוצת השבוע של שוונג רצי תל אביב 100 צילום: הנס אנגלסמן

תל אביב 100. קבוצת השנה של שוונג | צילום: הנס אנגלסמן

קבוצה הספורט של השנה נבחרה מבין עשרות קבוצות מענפים שונים ובהם: ריצה, טריאתלון, אופניים ושחייה. הקבוצה שנבחרה ברוב קולות מצביעי שוונג היא "תל אביב 100" אותה מאמן מישאל דגן ולה קונספט המגדיר מראש כי הקבוצה מונה עד 100 רצים בלבד ועל כך שמה. בקבוצה מעדיפים מעדיפים תחרויות ריצה למרחק חצי מרתון או מרתון בארץ ובעולם, אך במסגרת הגרף השנתי הם משתתפים גם במרוצי ה-10 ק"מ שטח ושליחים בהתאם לתקופת האימונים ולמטרות. ההישגים במועדון הינם הישגים אישיים וכך גם רוח הקבוצה ומתכונת האימונים.


בקטגוריית מאמן השנה זכה מישאל דגן מאמן קבוצת תל אביב 100 במרבית קולות המצביעים (23%)

מישאל דגן

מאמן השנה בקטגוריית ריצה. מישאל דגן | צילום: הנס אנגלסמן


בקטגוריית מאמן השנה אופניים זכה יובל פרידמן במרבית קולות המצביעים (23%) של קוראי שוונג

יובל פרידמן

מאמן השנה בקטגוריית אופניים. יובל פרידמן | צילום: צלמי שוונג


בקטגוריית מאמן השנה בטריאתלון זכה רן אלתרמן במרבית קולות המצביעים (11%) של קוראי שוונג

רן אלתרמן

מאמן השנה בקטגוריית טריאתלון. רן אלתרמן | צילום: צלמי שוונג


בקטגוריית מאמן השנה בשחייה (בריכה) זכה ליאוניד קאופמן במרבית קולות המצביעים (35%) של קוראי שוונג

ליאוניד קאופמן

מאמן השנה בקטגוריית שחייה (בריכה). לאוניד קאופמן | צילום: צלמי שוונג


בקטגוריית מאמן השנה בשחייה (מים פתוחים) זכה אורי סלע במרבית קולות המצביעים (39%) של קוראי שוונג

אורי סלע 2


בקטגוריית האירוע החשוב של השנה בספורט הישראלי זכתה הופעת נבחרת ישראל באליפות אירופה עם         3 מדליות ומעל 20 שיאים ישראלים (27%) במרבית הקולות

7

אליפות אירופה בשחייה לבריכות קצרות | צילום: ארן הרשלג

נבחרת ישראל מנתה לא פחות מ-46 שחיינים בנבחרת הישראלית באליפות אירופה בבריכות קצרות (25 מ') שהתקיימה בחודש דצמבר בבריכת וינגייט. התחרות נמשכה חמישה ימים של ונבחרת ישראל זכתה ב-3 מדליות ישראליות, שברה 20 שיאים ישראלים ועוד עשרות שיאי אליפות. היה כאן מעבר לזכייה במדליות חיבור וממשק עם הדור החדש של השחייה הישראלית שעשה את "טבילת" האש שלו עם צמרת השחיינים האירופיים.


בקטגוריית העיר הספורטיבית של השנה זכתה העיר תל אביב-יפו (35%) במרבית הקולות

רון חולדאי

העיר הספורטיבית של השנה. ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי | צילום: גיא יחיאלי


בקטגוריית מותג השנה בריצה זכתה חברת אדידס במרבית קולות המצביעים (24%) של קוראי שוונג

adidas


בקטגוריית מותג השנה באופניים זכתה חברת טרק במרבית קולות המצביעים (25%) של קוראי שוונג

טרק2


בקטגוריית מותג השנה בשחייה זכתה חברת ספידו במרבית קולות המצביעים (29%) של קוראי שוונג

ספידו


תודה לאלפי המצביעים שהשתתפו במשאל וברכות לזוכים הספורטיביים.
להתראות בספורטאי השנה של שוונג לשנת 2016



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • רות אילת הגיב:

    צר היה לראות שרק אישה אחת נבחרה.
    ברור שיש לא מעט נשים שעוברות בנחישות שלהן, אם לא בתוצאה, את הגברים .
    יש לציין את מספר המצביעות ואת מספר המצביעים הגברים.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג