אליפות העולם בשחייה: טומרקין סיים 11 ב-200 מעורב

השחיין הישראלי אפילו הוביל בתחילת המשחה בחצי הגמר, וסיים עם שיא אישי. מדליית זהב שלישית לקייטי לדקי, שיא העולם של הערב שייך לבריטניה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
יעקב טומרקין שחיין ישראלי
יעקב טומרקין שחיין ישראלי

יומה הרביעי של אליפות העולם בשחייה ננעל הערב (רביעי) בקאזאן שברוסיה עם שיא עולם אחד במשחה חדש יחסית, אבל גם עם הופעה מרשימה שנייה של יעקב טומרקין, הפעם בחצי גמר ה-200 מעורב אישי. טומרקין זינק למקצה הראשון מבין שניים במסלול 1 החיצוני, אבל זה לא מנע ממנו להוביל אחרי 50 מטרים בסגנון פרפר ולשמור על מקום בצמרת אחרי הגב. בסגנון החזה הוא נחלש ונלחם בשארית כוחותיו בבריכה האחרונה כדי לסיים בסופו של דבר במקום השישי במקצה שלו עם שיא אישי של 1:58.86 דקה. התוצאה הזאת דירגה אותו במקום ה-11 הכללי, והוא היה רחוק ב-29 מאיות מתוצאה שהובילה שני שחיינים ל"סווים-אוף" על המקום השמיני והאחרון בגמר.

יעקב טומרקין שחיין ישראלי

הופעה יפה. יעקב טומרקין | צילום: באדיבות איגוד השחייה

משחה ה-200 חופשי שוב סיפק דרמה אדירה, הפעם אצל הנשים. בליין אפ ראינו את שתי הכוכבות האמריקאיות קייטי לדקי ומיסי פרנקלין לצד שיאנית העולם האיטלקיה פדריקה פלגריני וקטינקה הוסזו ההונגריה. פמקה המסקרק ההולנדית הובילה בשלושת הרבעים הראשונים של המשחה, אבל היה די ברור שהיא פתחה מהר מדי. בתחילת הבריכה האחרונה היתה זו לדקי שפתחה מבערים ודהרה לניצחון בזמן של 1:55.16 דקה. הזמן הזה רחוק מאוד משיאה העולמי של פלגריני שנקבע לפני שש שנים בעידן החליפות ברומא. מצד שני זה הישג אדיר לשחיינית האמריקאית שזכתה במדליית זהב שלישית במשחי החתירה אחרי שעשתה זאת ב-400 ו-1,500  עם שני שיאי עולם. פלגריני סיימה שניה ופרנקלין שלישית.

 

את שיא העולם היחיד הערב סיפקה רביעיית השליחות והשליחים הבריטית במשחה ה-4X100 מעורב לנשים וגברים (שתי שחייניות ושני שחיינים). אדם פיטי שהיה השחיין השני שחה את ה-100 חזה בזמן של 57.98 שניות ופתח פער ששום רביעייה אחרת לא הצליחה לסגור. הוא הוביל את הבריטים לניצחון בשיא עולם של 3:41.71 דקות, שהיה מהיר ב-62 מאיות מהשיא הקודם שנקבע במוקדמות על ידי האמריקאים. הם אגב סיימו במקום השני בזמן של 3:43.27 דקות כשגרמניה זכתה במדליית הארד. זו היתה מדליית הזהב השלישית של פיטי באליפות, כשלפני כן ניצח בגמר ה-50 חזה, המשחה בו שבר את שיא העולם בחצי הגמר. הפעם הוא הסתפק בזמן של 26.51 שניות והקדים ב-15 מאיות את קמרון ואן דר בור הדרום אפריקאי.

קייטי לדקי שחיינית אמריקאית

3 מדליות זהב במשחי החתירה. קייטי לדקי | צילום: CHAN FAN

סון יאנג הסיני זכה במדליית זהב שנייה באליפות, הפעם במשחה ה-800 חופשי. לפני כן הוא ניצח בחצי המרחק. הוא ניהל קרב צמוד נגד גרגוריו פלטריניירי האיטלקי, אבל הצליח לעקוף אותו 100 מטר לסיום ולנצח בזמן של 7:39.96 דק', כשהאיטלקי מסיים 85 מאיות אחריו. מאק הורטון האוסטרלי סיים שלישי וגם כאן האמריקאים סיימו ללא מדליה כשקונור ג'ייגר סיים רביעי. במשחה ה-200 פרפר לגברים ניצח ההונגרי הוותיק לאזלו צ'ה.


 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג