השינוי והמחלוקת: האם סטראדה ביאנקה יוכרז כמונומנט השישי?

המרוץ האהוב, שהפך לפופולרי במיוחד בסבב האופניים בשנים האחרונות, הודיע על הארכת המסלול אל מעל ל-200 ק"מ, מה שיאפשר לו להיכנס לרשימה היוקרתית בשנה הבאה, אך לא כולם אוהבים את המהלך
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
סטראדה ביאנקה | צילום: Claude Zipfel, Wikimedia

עבור חובבי אופניים רבים, ב-2 במרץ מתחילה העונה האמיתית של אופני הכביש, עם המרוץ הצעיר יחסית, שהופך לאחד המעניינים ביותר בעונה – הסטראדה ביאנקה. אלא שהשנה המרוץ הזה מגיע עם שינוי חשוב – אחרי שנים רבות בהן מרוץ "הדרכים הלבנות" של איטליה זכה ליחס מיוחד למרות שאינו מוגדר מונומנט, הרי שהשנה בוצע המהלך שבשנה הבאה יהפוך אותו למונומנט רשמי.

לכתבות נוספות בנושא:
טרגדיה בוולטה של ולנסיה: איש צוות ורוכב עבר מת על קו הסיום
אחרי הכדורגל והפורמולה 1: רדבול רוצה להשתלט על ענף האופניים
צפו: לקחו פנייה לא נכונה קילומטר לסיום המרוץ, ובכל זאת ניצחו

מסלול המרוץ הוארך מ-186 ק"מ ל-216 ק"מ לערך, מרחק שמאפשר את ההגדרה הרשמית כמונומנט. המעבר אל מעל למרחק של 200 ק"מ הוא פרט חשוב ומעלה את דרגת הקושי של המסלול, שגם כך הוא מסלול מהקשים ביותר במרוצים החד יומיים.

סטראדה ביאנקה | צילום: teledelacourse, Wikimedia

המרוץ יוצא מסיינה ומסתיים בטיפוס מהמם של ה-Piazza del campo שבמרכז סיינה, מקטע הסיום הוא אחד היפים בסצינה של מרוצי הכביש, מקטע בשיפוע תלול עם דרך אבנים רומיות שמקשה מאד על הטיפוס, וזאת לאחר מסלול שהוא מתיש מטבעו, שילוב של גבעות קטנות ומשופעות ומקטעי גראבל טכניים רבים.

זה אחד המרוצים שתמיד מעניין לצפות בו כבר מהזינוק – תמיד יש אקשן, תמיד יש התקפות, הדבוקה לא מחזיקה הרבה זמן מעמד שכן השיפועים הקטנים גובים מחיר כבד מרגלי הרוכבים. אסור לשבת לנוח מאחור, שכן קשה מאד להחזיר את השניות שאבדו, במיוחד כשמגיעים למקטעי הגראבל, וברור שגם "אלילת הפנצ'רים" משחקת תפקיד, וקצת מזל לא מזיק.

פיאצה דל קמפו בסיינה, שמארחת את המרוץ | צילום: Massimo Catarinella, Wikimedia

ואם נחזור לכותרת החשובה באמת, הרי שהשנה עדיין לא מקבל מרוץ הדרכים הלבנות של איטליה את הכותרת מונומנט אבל זו רק שאלה של זמן, האם כבר ב 2025? יכול מאד להיות, וזאת למרות שמדובר באחד המרוצים הצעירים בסבב. השנה תהיה המהדורה ה-18 בלבד, בעוד שימו לב לגילם של שאר המונומנטים:

  • מילאן-סן רמו – נערך מאז 1907
  • הטור של פלנדריה – נערך מאז 1913
  • פריז-רובה – נערך מאז 1896
  • ליאז'-בסטון-ליאז' – נערך מאז 1892
  • ג'ירו די לומברדיה – נערך מאז 1905

מצד שני המרוץ קנה לו שורה של מעריצים בכל העולם, הוא אהוד מאד על כל הרוכבים המובילים בסבב ושימו לב לרשימת המנצחים מהשנים האחרונות:
2019 – אלאפיליפ
2020 – וואוט ואן ארט
2021 – מתייה ואן דר פול
2022 – טאדיי פוגצ'אר
2023 – טום פידקוק

לצד ההתלהבות, ישנם גם מי שמבקרים את הפיכתו של המרוץ למונומנט, כשאחד הבולטים שבהם היה מנצח המרוץ בעבר פיליפ ז'ילבר (שזכה בכל המונומנטים חוץ ממילאן-סן רמו). הבלגי כתב כי: "זו תהיה טעות גדולה לערוך שלושה מונומנטים במדינה אחת, כאשר ה-UCI דיבר על גלובליזציה במשך שנים. חוץ מזה, הקלאסיקה של סן סבסטיאן ואמסטל גולד הם מרוצים הרבה יותר גדולים היסטורית".

למרות הביקורות, אני מהמר על כך שב-2025 סטראדה ביאנקה יוגדר כמונומנט, בזכות ולא בחסד.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג