השחיין גל נבו ארגן את מחאת השחיינים: "לא רואים הצדקה ששחיינים יהיו תחת כללים נחותים"

ב"מכתב השחיינים" אותו העביר ליו"ר איגוד השחייה הצליח לאגד21 שחיינים בכירים בבקשה לשינוי התקנון של איגוד השחייה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בתחילת המאבק של השחיין גל נבו באגודתו הפועל ירושלים לא חשב על ההתפתחויות שהעניין יגיע אליהם. כעת מסתבר שהנושא לא רק שלא נדם, אלא אף תופס תאוצה והפעם מכיוון שונה. גל נבו, שכזכור חשף את המחלוקות הכספיות שלו עם אגודת הפועל ירושלים, איגד 21 שחיינים בכירים בישראל ל"מכתב השחיינים", בו הם מבקשים מיו"ר איגוד השחייה סימון דוידסון לשנות את התקנון המפלה לטענתם בנוגע אליהם. בין החותמים על "מכתב השחיינים" ניתן למצוא את עמית עברי, יעקב טומרקין, גיא ברנע, אנדראה מורז, קרן זיבנר, זיו קלונטרוב ועוד.

איגד 21 שחיינים בכירים בישראל ל"מכתב השחיינים"

טענתם העיקרית כפי שהינה מוצגת במכתב היא כי שחיינים מעל גיל 21 שלא שוחים במכללות, לרוב מתפרנסים ומתקיימים משחייה. ללא הפרנסה משחייה, לא יהיה אפשרי מצידם לקיים קריירת שחייה רצינית אחרי גיל 21. במכתב הם מבקשים מאיגוד השחייה שיבהיר בתקנון כי כל שחיין אשר יש לו קשר כלכלי עם אגודה כלשהי והיא מבקשת להפחית את התשלומים, או הפסיקה לשלם לשחיין בפועל, אזי יהיה השחיין חופשי באופן מיידי לעבור לכל אגודה אחרת בלי צורך לחכות לשחרור ולחלון העברות, כפי שקיים היום.

במכתב הם אף הרחיבו ואמרו בפנייה ליו"ר דוידסון: "כל מקצוען וכל אדם שמתפרנס בישראל, שחופשי להתפרנס במקום לפי בחירתו. בוודאי שכל אדם בישראל יכול בצורה חופשית לעזוב מקום שרוצה להפחית לו תשלומים או להפסיק לשלם לו, וללכת לקיים את המקצוע שלו במקום אחר. אנחנו לא רואים שום סיבה והצדקה ששחיינים ייאלצו להיות תחת כללים נחותים מכל אדם אחר במדינת ישראל שמתפרנס מהמקצוע שלו", כך נכתב כאמור בבקשה, "אנחנו פונים אליך כמי שעל פי תפקידו, לקח על עצמו באופן אישי את האחריות להיות מופקד גם על האינטרסים שלנו כשחיינים תחרותיים תחת איגוד השחייה, ולהבטיח שבמיטב שנות החיים שלנו, יישמרו גם זכויות בסיסיות שלנו כבני אדם שמשקיעים את מיטב שנותיהם בענף השחייה בישראל".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג