השוטר הדרוזי שמתכנן לרדת מ-3 שעות במרתון טבריה

וואסים רבאח שישתתף ביום שישי במרתון טבריה מספר בראיון מה חושבים בעדה על שיגעון הריצה שלו ומספר על הקשר בין עבודתו כחוקר וריצת מרתון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בגיל 40 וואסים רבאח מנהל אורח חיים דחוס ומעייף, שיכול להתאים לשני אנשים גם יחד. "בעברי הייתי שחקן כדורגל, תמיד שמרתי על כושר, עד שראיתי את המאמן שלי בכדורגל רץ בתחרות, והתחלתי לחשוב להצטרף", מספר רבאח, "לפני שנתיים וחצי הצטרפתי לקבוצת ריצה ואני מתאמן כל שבוע קרוב ל-5 אימוני ריצה ועוד 3 אימונים בחדר הכושר. חלק מהאימונים הם לפני שאני מגיע לעבודה. על אף, שכשוטר אני עובד מסביב לשעון, למדתי לשלב את הריצה בחיי. אני קם מדי יום בארבע בבוקר כדי להספיק להתאמן לפני העבודה. אחרי האימון אני אוכל, מתקלח ונוסע לעבודה. חלק מהאימונים בחדר הכושר, אני עושה בחדר הכושר המשטרתי".

"אני רואה מכנה משותף בין עבודתי כשוטר החוקר פרשיות מורכבות ומאתגרות להיותי רץ מרתון" | צילום: אלבום פרטי

עוד כתבות בנושא
מרתון טבריה ה-40 יוצא לדרך, אבל ללא הכותרת של "אליפות ישראל"
מה אוכלים ואיך מתאמנים בשבוע האחרון שלפני המרתון
מדריך תזונה למרתון מלא 42.2

"כשהתחלתי לא היה נהוג בעדה לעשות פעילות ספורטיבית שכזו"

עם תפקיד כל כך תובעני במשטרה של חוקר במחלקת המיעוטים, ביחידה המרכזית של מחוז חוף, כבן העדה הדרוזית, וכמי שיש לו תינוקת ראשונה בבית, אחרי 9 שנות ניסיון להרות, פלא שלרבאח יש בכלל זמן לאהבה הגדולה שלו: הריצה. הוא מספר שהוא זוכה להבנה מוחלטת ופרגון רב מצד המשטרה ואף הצליח להדביק את חבריו ומפקדיו באהבה לריצה. כיום, יש לו חברים במשטרה, שהתחילו להשתתף בתחרויות של חצי מרתון ובקרוב אף ישתתפו במרתון מלא. "אני רואה מכנה משותף בין עבודתי כשוטר החוקר פרשיות מורכבות ומאתגרות להיותי רץ מרתון. הנחישות, ההתמדה, הרצון לכבוש יעדים לא פשוטים כמו גם, החתירה קדימה, מלווים אותי גם בעבודה וגם בריצה".

עד היום רבאח השתתף בשלושה מרתונים ובעוד כמה חצאי מרתון. אבל כשהתחיל לרוץ, הוא אומר, לא היה נהוג בעדה ובכפר לעשות פעילות ספורטיבית שכזו. אך היום זה יותר מקובל ובהחלט יש יותר התעוררות לנושא הריצה ולתחום הספורט בכלל הוא מספר. רבאח מספר שחברים עדיין מבקשים ממנו טיפים על איך להתחיל ולהיכנס לתחום. עדיין יש ששואלים אותו למה הוא צריך את זה ולמה הוא צריך לקום כל כך מוקדם בבוקר. "אורח חיים בריא חשוב לי מאוד. יש הרבה מאכלים, שהוצאתי מהבית, בגלל הריצה כמו: שתייה ממותקת, ממתקים, לחם לבן. אנחנו אוכלים כיום בשר רק פעמיים בשבוע, פעם אדום ופעם חזה עוף. לאחר שיחה עם דיאטנית קלינית, החלטנו ללכת לכיוון הצמחוני, כי הבנתי, שככה אתקדם יותר מבחינת הישגים ותוצאות יותר מאשר אכילה מן החי. אשתי בהתחלה התקשתה לקבל את זה, אבל כיום היא כבר נסחפת בעקבותיי והתחילה להתאמן גם כן".

מה אתה מתכנן לעשות במרתון טבריה?

"במרתון טבריה הקרוב ביום שישי אני רוצה לשבור שיא אישי שלי ולרדת מ-3 שעות ולפי הסימולציה שעשיתי, אגיע לתוצאה, שהצבתי לעצמי. בעולם, אני מתכנן לרוץ במרתון ברלין הקרוב. כבר הכל סגור והאישה והתינוקת באים איתי. הן באות לכל תחרות ומחכות לי בקו הסיום. במרתון טבריה בשנה שעברה התוצאה שלי היתה 3:29 שע' ובמרתון תל אביב 3:05 שע'".





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג