הרץ פול טרגט חוזר לברלין

הגיבור הקנייתי פול טרגט הודיע על השתתפותו במירוץ ל-25 ק"מ שיערך בברלין ב-10 במאי 2009. כמעט שש שנים אחרי שהשיג טרגט את הניצחון המדהים שלו הוא חוזר לבירה. ב-2003 כזכור הפך טרגט לרץ המרתון הראשון ששבר את ה-2:05 שעות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


הגיבור הקנייתי פול טרגט הודיע על השתתפותו במירוץ ל-25 ק"מ שיערך בברלין ב-10 במאי 2009. כמעט שש שנים אחרי שהשיג טרגט את הניצחון המדהים שלו הוא חוזר לבירה. ב-2003 כזכור הפך טרגט לרץ המרתון הראשון ששבר את ה-2:05 שעות

מאת:דפנה שב


המירוץ עצמו הוא בין הפופולארים ביותר בגרמניה, בגלל העובדה שהוא מתקיים מאז 1981. המירוץ נוסד על ידי כוחות הצבא הצרפתי במערב ברלין, ולאחר מספר שנים המארגנים שינו את סיום המירוץ והעבירו אותו אל המסלול הכחול והמרהיב באצטדיון האולימפי.


פול טרגט בשער ברנדנבורג,ברלין 2003 / צילום: Victah Sailer / photorun.net

מסלול המירוץ עובר מהארנה דרך מרכז העיר עד לשער ברנדנבורג וחזרה לאצטדיון. כאמור אליפות העולם תתארח באצטדיון האולימפי באוגוסט הקרוב.
מארגן המירוץ ג’רהארד ג’נקסי אמר כי הם מצפים למעל עשרת אלפים רצים במירוץ שיכלול גם מירוץ ל-10 ק"מ ו 5X5 שליחים.

"אנו מאד שמחים שהצלחנו להביא את אחד הרצים הטובים בהסטוריה של האתלטיקה למרוץ ה-25 ק"מ. פול טרגט הוא לא רק אחד האתלטים המוצלחים אלא גם סמל לספורט הריצה ומודל לחיקוי עבור רבים. מלבד זאת, הוא בעל אחריות חברתית ותומך בעמותות צדקה", אומר ג’נקסי. מאז 2004 הוא השגריר של התוכנית הבינלאומית למזון.


המסלול הכחול באצטדיון האולימפי / צילום: דפנה שב

פול טרגט היה הראשון שניצח במרוץ הארוך באליפות העולם בקרוס קאנטרי חמש פעמים ברציפות בשנים 1995-1999. אף אתלט לא עשה זאת שוב באליפות זו. אולם טרגט הצליח לא פחות במירוצי המסלול והכביש והיה מדהים בהישגיו. ישנם מעט מאד אתלטים שהצליחו על כל שלושת המשטחים. בשנות התשעים פול שבר שיא עולם ב- 10 ק"מ על המסלול וכן ב-15 ק"מ ובחצי מרתון במרוצי הכביש. במשחקים האולימפיים בשנת 1996 ובשנת 2000 טרגט זכה בשתי מדליות כסף במקצה ה-10 ק"מ.

אפשר לנקוב בהמון רגעים משמעותיים בקריירה של טרגט, אך המשמעותי מכולם היה בודאי בשנת 2003 במרתון ברלין כאשר קבע שיא עולם חדש של 2:04:55 שעות. עד אז אף רץ מרתון לא ירד את ה2:05 שע’.היום טרגט עדיין מדורג בין ארבעת רצי המרתון המהירים בכל הזמנים. ב-10 במאי הוא יחזור להתחרות בברלין במירוץ ל-25 ק"מ בפעם הראשונה. את שיא המסלול במירוץ מחזיק הקנייתי פול קואץ’ מ- 2004 והוא עומד על 1:12:45 שעות. זהו גם שיא העולם הרשמי במרחק זה. מעניין יהיה לראות אם טרגט יאיים על שיא המסלול. בגיל 39 הוא עדיין בכושר טוב ומרשים למדי, לאחר שבתחילת מרץ ניצח את מרתון "אגם ביוואה" ביפן בתוצאה של 2:10:22 שעות וזאת שסבל מעט מהבדלי השעות עקב הנסיעה.

ההרשמה עדיין פתוחה למעוניינים לרוץ על המסלול יחד עם טרגט.

 

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג