הרזייה באמצעות אבחון בקשתית

איך עושים שינוי אמיתי בהרגלי התזונה תוך התחשבות ברבדים האנרגטיים והרגשיים של האדם? המפתח נמצא במפת קשתית העין
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


איך עושים שינוי אמיתי בהרגלי התזונה תוך התחשבות ברבדים האנרגטיים והרגשיים של האדם? המפתח נמצא במפת קשתית העין

מאת:מירה כהן שטרקמן


שוק הדיאטות מוצף בתכניות הרזייה שונות ומגוונות, פטנטים של צירופים, של חלבונים, של פחמימות, של הפרדות, של ספירת קלוריות של ללא שומנים ועוד ועוד… אבל בסופו של דבר האוכלוסייה העולמית רק ממשיכה להשמין. דיאטות הרזיה הן עניין אופנתי ובד"כ החידושים מושכים את אלו שנכשלו בדיאטות רבות ומחפשים את הדיאטה האחת והיחידה, זו האולטימטיבית, שתעזור להם לנצח בקרב האבוד. לפי הגישה הטבעית, דיאטות בסופו של דבר משמינות.

ההשמנה גורמת לנזקים פיזיים ומלווה גם בדימוי עצמי נמוך ולעתים האדם עלול להיפגע מאפלייה ממש. מחקרים הוכיחו שההשמנה פוגעת במעמד הכלכלי ובאפשרות להתקדם במקום העבודה, בזוגיות ובמעמד החברתי. אצל נשים בד"כ אנחנו יכולים לראות השמנה "בראש" – השלושה או החמישה ק"ג הנוספים גורמים לדכדוך, להימנעות מפעילות חברתית, לדימוי עצמי נמוך, לרגשות אשם, לכעס פנימי, לעצב מודחק והאישה נכנסת לסחרור שעלול להימשך עשרות שנים.

אז איך יוצאים מזה? איך מגיעים למשקל הנכון? מה עושים עם התאווה לפחמימות? התשוקה למתוק? הרגשת המחסור? הצורך בכמויות גדולות של מזון? הקנאה ב"רזים"? מה יחליף את הפיצוי שנותן האוכל? איך עושים שינוי אמיתי? המפתח נמצא במפת העין – שיטת אבחון הנלמדת בביה"ס למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן במכון וינגייט ע"י טובי המומחים באירידולוגיה ויכולה להיות כלי טיפולי־אבחוני, שמשתלב היטב גם בגישות הדרכה ואימון אישיות. 

 

הכול התחיל בינשוף של הרופא
בשנת 1861 גילה רופא הונגרי, ד"ר וון פזקלי, את תורת קשתית העין (אירידיולוגיה= יוונית) לאחר שינשופו נפגע (אחת מכנפיו נשברה). ד"ר פיזקלי הבחין בהופעתה של נקודה שחורה בקשתית העין של הינשוף עם הפציעה ובשינוי בנקודה השחורה, היא כוסתה דוק לבן והוקפה בשוליים לבנים עם תהליך ריפוי. כרופא בבית חולים, החל ד"ר פזקלי לצפות בעיניהם של חולים לפני ניתוחים ולאחריהם. הוא גילה שבכל ניתוח כירורגי הופיעו כתמים שחורים בקשתית באזור הרקמה הנגועה כשכל סימן חדש בקשתית מייצג איברים ורקמות פגועים בגוף. וכך פזקלי החל בתהליך מיפוי של קשתית העין כאשר כל איבר ומערכת בגוף האדם קיבלו מקום משלהם במפה. תלמידיו המשיכו במחקר ובמהלך השנים הקשתית מופתה בצורה מדויקת ואפשרה אבחון מקיף של האדם.

תורת קשתית העין לא נקלטה כתורת אבחון ברפואה הקונבנציונלית, הגם שמקורה משם, כיום נעשה בה שימוש בעיקר בעולם הרפואה הטבעית. התבוננות בקשתית העין וניתוח הממצאים עפ"י המפה מאפשרים הבנה של נטיות תורשתיות, חולשות מולדות, חולשות נרכשות, רמת החסינות של האדם מפני מחלות, כישורים מנטליים, כגון זיכרון, דיבור, חמשת החושים, כושר פיזי, סוג האישיות: אופטימית, פסימית, אדישה, חברתית, מלנכולית, עצבנית, רגישה.
קשתית העין היא החלק הצבעוני של העין הנמצא מאחורי הקרנית. בוחנים בין היתר את מבנה הסיבים, צפיפותם, פתחים, קווים, חוטים, נקודות שחורות, סימנים חומים ועוד. האירידולוגיה קיבלה מקום של כלי אבחוני ראשון במעלה ברפואה המשלימה בכלל וברפואה הטבעית נטורופתית בפרט.

מצוקה ללא ממצאים פתולוגיים
המטפל ברפואה טבעית נפגש לא פעם באנשים שעברו אבחון קונבנציונלי ולא נמצאו בהם ממצאים פתולוגיים מיוחדים, אך בכל זאת הם חשים מצוקה פיזית, רגשית או שתיהן. למשל, הגיע אלינו אדם עם פצעים קטנים על פני הגב העליון. לא היה רקע זיהומי ולא נמצאו ממצאים רפואיים. התרופות שקיבל לא סייעו לריפוי הפצעונים והאיש הרגיש מצוקה ואפילו נמנע מללכת לים. באבחון אירידיולוגי נראתה מערכת עיכול עצלה ועצב רב. התכנית הטיפולית הטבעית עבורו כללה ניקוי פיזי באמצעות תזונה טבעונית על פני חודש ימים וכן עבודה על הרבדים האנרגטיים והנפשיים באמצעות עבודת איזון גוף – נפש, פרחי באך, אבני מרפא (קריסטלים) ורפלקסולוגיה. לאחר כ־3 חודשים נעלמו הפצעונים. המטופל עבר שינוי מהותי בהתייחסותו למזון, להרגלי חיים ולמקור העצב שבתוכו. לאחר סיום הטיפול הנטורופתי האיש חזר לתזונה רגילה, אך מאוזנת ובריאה והמשיך לתרגל חשיבה חיובית ותרגילי הרפיה.

הרזיה עפ"י אבחון בקשתית העין אינה עוד דיאטה. זוהי שיטה של הבראה טבעית, המבוססת על התכונות האישיות של האדם, המשתקפות בקשתית העין והן ייחודיות לו ורק לו, בדיוק כפי שטביעת האצבע מיוחדת לכל אדם ואדם.
 
לסיום, אביא דוגמה של תהליך הרזיה ושינוי שעברה אישה שהגיעה אלינו כאשר הייתה בתהליכי פרידה מבן זוגה. ס. רצתה להוריד 7 ק"ג ממשקלה. היא סבלה ממתח רב במערכת העיכול ובשרירי השלד שהתבטאו בחישורים על פני סיבי הקשתית. כמו כן, סבלה מתת חומציות בקיבה שהשפיעה על יכולת עיכול המזון והתבטאה בעיגול כהה באזור הקיבה שבקשתית. ברמה ההוליסטית, תת פעילות של הקיבה משקפת קושי של האדם לעכל את מאורעות החיים ולכן בנוסף לתפריט מתאים, הותאמו לה צמחי מרפא המחזקים את מערכת העיכול ומערכת העצבים ופרחי באך המאפשרים לה להכיל את המעברים בהם היא נתונה. המטופלת רזתה ב־6 ק"ג במשך 11 שבועות, תפקוד מערכת העיכול השתפר ומראה עור הפנים היה קורן יותר. ס. יצאה לחיים חדשים בכוחות נפש מחודשים ובמראה משודרג. הטיפול במערכת העיכול אפשר פינוי טוב יותר של רעלנים מהגוף וכתוצאה מכך משתפר חוסנו של הגוף ועור הגוף זוהר יותר. לאחר ירידה של 6 ק"ג ס. למדה לאהוב את עצמה כפי שהיא ולא רצתה לרדת יותר במשקל. מבחינה רפואית לא היה צורך בירידה נוספת במשקל.
 
תכנית טיפולית להרזיה כמו כפפה ליד
האבחון האירידיולוגי מאפשר ללמוד על המטופל ולהתאים לו תכנית טיפולית אישית. התכנית מורכבת משני נדבכים: תכנית טיפולית תומכת ותכנית טיפולית מחזקת.
אחד השימושים שנעשים באירידולוגיה הוא בהתאמת תכנית הרזיה ממוקדת וספציפית הלוקחת בחשבון גם רבדים אנרגטיים ורגשיים אצל האדם ולא רק תחשיבי כניסה ויציאה של מזון. האדם מקבל תכנית הבראה בגישה טיפולית נטורופתית, המשלבת מזון טבעי יעודי, תוספי מזון, צמחי מרפא ועבודת איזון גוף נפש באמצעות פרחי באך, טיפולי מגע (רפלקסולוגיה, הילניג וכיוצ"ב) ועוד. התכנית התומכת מנחה את האדם: איך, מתי וכמה אוכלים, תוך תמיכה ברבדים נוספים המשתתפים בתהליך ההרזיה: הרובד הנפשי, השכלי והאנרגטי. לאחר ההרזיה האדם מקבל תכנית מחזקת המתייחסת לאלמנטים החלשים אצלו הן במערכות הגוף השונות והן ברבדים הרגשיים והשכליים המשתתפים בתהליך. תכנית זו יכולה לכלול שילוב של צמחי מרפא אדפטוגניים ופרחי באך המסייעים לספוג שינויים.
השילוב של כל אלו מסייע לאדם לעשות שינוי אמיתי ולעכל, בכל רבדיו, את מצבו החדש לאחר ההרזיה.

הטיפול הנטורופתי על בסיס אבחון אירידולוגי נוגע באדם עצמו, ברגישויותיו, ביכולותיו ובחסריו ולכן תהליך ההרזיה ממוקד ומשיג תוצאות טובות תוך זמן קצר ולטווח ארוך. השינוי יתרחש במפה האישית של האדם על כל רבדיו: פיזי, אנרגטי, רגשי ושכלי. התהליך מתאים לכל אדם מאחר והוא מותאם באופן ספציפי, מעין "בגד" אישי בתפירה עילית.

אסיים באיחולי בריאות טובה,
שמרו על עצכם, חשבו חיובי ושחררו אחיזה!

מירה כהן שטרקמן, (N.D.) (R.Na), נטורופתית ומאבחנת באירידולוגיה. ראש תחום נטורופתיה בבית-הספר למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן במכון וינגייט. נטורופתית ומאבחנת באירידולוגיה. מתמחה בטיפול בצמחי מרפא, בתזונה טבעית, בפרחי באך ובאיזון גוף נפש. היכנסו לפורום נטורופתיה בניהולה של מירה כהן שטרקמן

————————————————————————————————————————–


משקאות מוגזים וסרטן בלבלב



פעילות גופנית מגנה מהצטננות

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג