הרוצח השקט

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:יריב זרביב





סיכון פגיעה במערכת הלב וכלי הדם עלולה להיות קטלנית מאוד ואף להוביל למוות. ארגון חברי המרתון מפרסם שאלון פשוט שיכול למעשה להציל חיים. שוונג כבר בדק את עצמו, מה איתכם?





מרתון טבריה 2007

ארגון חברי המרתון (The Comrades Marathon Association) פרסם לאחרונה דאגה בריאותית כלפי אצני המרתון השונים. כעת הם נלחמים כדי להפחית את הסיכון הרפואי של הרצים. בדיקה פשוטה וניתוח נתונים של מערכות הלב והדם חוברו יחד על ידי מאמן הארגון, לינסי פרי (Lindsey Parry). הארגון ממליץ להשלים את ניתוח הנתונים לפני התחרות הבאה. הערכה הרפואית היא למען בריאותכם ושיפור הכושר הגופני שלכם.



סגנון החיים המודרני והרגלי האכילה הובילו לעליה משמעותית בפגיעה במערכות הלב והדם. למרבה הצער, הסימפטומים מתגלים לעיתים רחוקות ובגלל זה הובילו את המומחים לכנות את הפגיעה בשם "הרוצח השקט", הפגיעה עלולה להיות מהירה וללא הזהרה מוקדמת. ישנם מספר סימני הזהרה ועובדות אשר מניחות שהפגיעה עלולה להימצא אצל לא מעט אנשים, וזה עלול להגביר את הסיכוי לפתח מחלות בלב ובכלי הדם.



בזמן אימונים רגילים ניתן להפחית משמעותית בטווח הרחוק את התנאים לפגיעה במערכות הללו, אך חשוב יותר לדעת אם בטוח להתחיל את הפעילות הגופנית קודם. הסיכון עלול להתרחש דווקא בימים הראשונים של האימון או בזמן הכנות לקראת מרוץ מרתון קרוב. אנא מכם, ענו על השאלות לפני שיהיה מאוחר מידי.




כיצד זה עובד?


ישנן תשע שאלות:

  • אם עניתם "כן" בשאלה אחת, כדי שתתייעצו עם הרופא המטפל שלכם, אפשר גם דרך הטלפון ותנו לו להחליט עד כמה גבוה הסיכון לחלות במחלה.

  • אם עניתם "כן" ליותר משאלה אחת, כדי שתקבעו פגישה עם הרופא המטפל שלכם, שיעריך את מצבכם הבריאותי ולפי הערכתו יחליט אם להעביר אתכם לטיפול אצל קרדיולוג.

  • השאלון נכתב בלשון זכר אך הוא כמובן פונה גם לנשים.




הערכת הסיכון


1. האם הופנתה בעבר לרופא שיטפל בפגיעה במערכות הלב וכלי הדם שלך?

2. האם הובחן אצלך בעבר חום ריאומטי?

3. האם אמרו לך בעבר שיש לך לחץ דם גבוה?

4. האם אמרו לך בעבר שיש בדמך אחוז גבוה של כולסטרול?

5. האם ישנם קרובי משפחה שלך הידועים עם בעיות במערכת הלב וכלי הדם?

6. האם אתה סובל מקוצר נשימה לא ברור, סחרחורות או בחילות?

7. האם לאחרונה או בתקופות יותר מוקדמות סבלת בפגיעה בשרירים ובמפרקים?

8. האם אתה מעשן או עישנת בעבר?

9. האם אתה חולה במחלת סכרת?



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג