הקרב החוזר נמנע: אלוף העולם ב-1,500 ג'ייק ווייטמן לא יוכל להגן על תוארו

הבריטי שהדהים באליפות העולם ביוג'ין כשגבר על האלוף האולימפי יקוב אינגבריגטסן לא הצליח להחלים משבר מאמץ ברגלו ולא יוכל להשתתף באליפות הקרובה בבודפשט: "מאוכזב שלא אוכל לנסות ולהגן על התואר שלי, אך חייב לתת מנוחה לגוף"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ג'ייק ווייטמן | צילום: Sandro Halank, Wikimedia Commons

אחד האירועים המרתקים ביותר באליפות העולם באתלטיקה בשנה שעברה היה גמר ריצת ה-1,500 מטר. האלוף האולימפי יקוב אינגבריגטסן היה הפייבוריט הברור לניצחון, אולם היה זה דווקא ג'ייק ווייטמן הבריטי שהפתיע את כולם, עקף את הנורווגי בהקפה האחרונה וחצה ראשון את קו הסיום עם 3:29.23 דקות, 24 מאיות לפני אינגבריגטסן המאוכזב.

רבים ציפו לקרב החוזר בין השניים, שהיה אמור להגיע בחודש הבא באליפות העולם בבודפשט, אולם התענוג נמנע מאיתנו, בעקבות פציעתו של ווייטמן, בעקבותיה יחמיץ את האליפות. כבר בתחילת 2023 נפצע הבריטי, שסובל משבר מאמץ ברגלו ואתמול (רביעי) הוא הודיע כי לא הצליח להחלים בצורה מלאה מהפציעה ולכן לא ישתתף באליפות ולא יוכל להגן על תוארו.

"תמיד הרגשתי שהזמן היה לידי כדי להתגבר על הבעיות שלי באופן מלא, אבל הזמן אזל לגמרי", כתב ווייטמן: "המשמעות היא שלצערי לא אהיה מסוגל להתחרות באליפות העולם, מה שהיה לי ממש מצער להשלים איתו. למרות שאני מאוכזב שלא אוכל לנסות ולהגן על התואר שלי, הפוקוס שלי חייב להיות על לתת מנוחה לגוף שלי ולהיות מוכן ל-2024, כדי להיות בטוח שאחזור למיטבי. היו כמה סיכונים שהייתי יכול לקחת כדי להיות על קו הזינוק בבודפשט, אבל הפוטנציאל לסכן את השנה האולימפית גרם לי לקבל את ההחלטה הזאת".

ווייטמן יחגוג בשבוע הבא 29 והשנה שעברה הייתה הטובה בקריירה שלו, כשהשיא היה כמובן באליפות העולם, שם זכה במדליית הזהב הראשונה שלו באליפות גדולה. לאחר מכן, הוסיף מדליית כסף באליפות אירופה במינכן באותו הקיץ בריצה ל-800 מטר, מדליה אירופית שנייה שלו לאחר הארד ב-1,500 בברלין 2018. במשחקים האולימפיים בטוקיו 2021 סיים במקום העשירי בגמר ריצת ה-1,500 מטר וכעת הוא מוכוון כולו לפריז 2024.

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג