הקיץ כבר כאן: מה הם הסימנים למכת חום?

תשישות חום זה נושא שצריך לקחת בחשבון כל מי שמתאמן בקיץ ולכן חשוב לדעת מהם הסימפטומים ואיך מתאוששים?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לא מעט אנשים נהנים מיותר זמן פנוי בקיץ, מה שאומר שהם יכולים להתאמן יותר, אבל הימים החמים מקשים עד כדי כך שצריך בעיקר להיזהר כשיוצאים לעוד אימון חום אחד מיני רבים. כל מי שרץ בקיץ חייב להבין מהם הסימנים והתסמינים של מכת חום כדי לשמור על הבריאות ולחזור הביתה בשלום.

ברור שרצים בקיץ, אבל צריך לשים לב | צילום: pixabay

עוד כתבות בנושא 
מה ההבדלים בין אימון בקיץ הקטלני לחורף המקפיא?
כמה צריך לשתות באימונים בחודשי הקיץ?
איך להתאים את אימוני הריצה לקיץ הישראלי?

אדריאן צ'ונג הוא רופא חדר מיון שגר בטקסס, כך שהוא מכיר מקרוב את נושא החשיפה לחום. לדבריו, פגיעות מחום זה משהו שקורה ברצף ומכת חום היא התרחיש הקיצוני של הפגיעות האלה. "למעשה מכת חום זה משהו די נדיר, זה מתחיל בחשיפה קלה לחום ומגיע ועלול להסתיים במכת חום במקרים הקיצוניים ביותר", אומר ד"ר צ'ונג. אז מה שרוב הרצים חווים ככל הנראה זו תשישות חום.

הסימנים לתשישות חום 

צ'ונג מסביר שאם המצב הנפשי לא משתנה, כלומר אם האדם יכול לענות על שאלות בסיסיות, סביר להניח שהוא סובל מתשישות חום וברוב המקרים האלה ניתן לטפל בבית באמצעות קירור והשבת נוזלים. סימנים לתשישות חום הם התכווצויות שרירים, התכווצויות בבטן, בחילות והקאות. "בכל פעילות השרירים עצמם מפיקים חום בנוסף לחום שבאטמוספרה ולכן ההזעה היא חשובה כמו גם לבישת בגדים נוחים ומינימליים. ככל שהגוף מכוסה יותר על ידי בגדים, כך זה יקשה על ההתאדות של הזיעה", אומר צ'ונג.

הסימנים למכת חום 

צ'ונג מסביר כי מכת חום מסוכנת יותר ובמקרה כזה מחייבת טיפול של אנשי רפואה. הסימנים למכת חום הם איבוד הכרה, שינוי במצב הנפשי (חוסר יכולת לענות על שאלות בסיסיות), עור יבש, לחץ דם נמוך ובמקרים הגרועים פרכוסים. מי שחווה את הסימפטומים האלו חייב לקבל טיפול רפואי באופן מיידי.

איך מתמודדים עם תשישות חום?

ראשית, כדאי מאוד לכוון את האימונים לשעות הבוקר המוקדמות או שעות הערב. שנית, חייבים להיות בבקרה על כמויות הנוזלים בגוף וזה אומר לבדוק מהו הצבע של השתן. מי שלא מצליח להשתין או שצבע השתן שלו הוא צהוב בהיר, צריך לשתות יותר. התנהלות נכונה בכל מה שקשור לנוזלים, תוכל למנוע את תשישות החום.

מי שמרגיש שיתכן והוא בבעיה, הדבר הראשון שהוא צריך לעשות הוא להתקרר. במקרה כזה ד"ר צ'ונג ממליץ להסיר את כל הבגדים (עד כמה שזה אפשרי), להצמיד קרח לאזורי בית השחי ומתחת לברכיים ולשתות משקה המכיל סוכר ומלח (כמו משקה איזוטוני).



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • איתי הגיב:

    תודה על הכתבה שמסבה את תשומת הלב לפגיעת חום בפתח הקיץ. אך ברצוני לחדד כמה דברים. ללא קשר לתסמינים שצוינו לעיל, כל התמוטטות של אדם במהלך פעילות גופנית או לאחריה כחלק מסיפור מקרה מתאים יש להחשב כחשד למכת חום עד שיוכח אחרת ע״י גורמי רפואה מוסמכים לכך. בניגוד למה שמצוין בסוך הכתבה ברגע שיש חשד שכזה יש להרטיב את גוף האדם בכמויות אדירות של מים קרים (צוואר ומטה) כדי שכמה שיותר שטח פנים יהיה לעזר לטובת קירור. כמובן שרצוי להעביר לצל להפשיט מבגדים ולהוסיף משב רוח באמצעים כאלה ואחרים. קרח מתחת לבית השחי ומתחת לברכיים איננה מהנפוצות והפשוטות ליישום מבין שיטות הקירור האפקטיביות והיישימות.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"נשמו פנימה את העוצמות, נשמו החוצה את החולשות", איימי קראג (הייסטינגס), מרתונסיטית אולימפית..


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג