הנשיא ייצא לנופף? הכל על המסלול של מרתון ירושלים

המרתון המסורתי יוזנק בשישי בבוקר, ורגע לפני המאמן שליו ברוש, שישמש השנה כפייסר במרוץ, מכין אותנו למסלול - מהזינוק המרגש, דרך בית הנשיא ועד העלייה האימתנית לקראת הסיום
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מרתון ירושלים | צילום sportphotography

מרתון ירושלים שיוזנק מחר (שישי) הוא האחרון בטריפל הידוע של טבריה-ת"א-ירושלים. השנה, אחרי ביטול מרתון טבריה ומרתון תל אביב בשל המלחמה, הוא נותר ההיחיד במשולש, אך הוא גם שונה מקודמיו באופיו. אז מה מושך את הרצים לכיוון מרתון ירושלים?

לכתבות נוספות בנושא:
בדרך להיסטוריה: אליאב כהן-צמח ישלים את המרתון ה-100 שלו בירושלים
המרתוניסט שנפצע בעזה הציג את הנעל הרשמית של מרתון ירושלים
טל כרמל מציג: 50 מרתונים בשנה לכבוד גיל 50

מרתון ירושלים לא נחשב לאחד המהירים, הטופוגרפיה שלו לא פשוטה ביחס לריצת מרתון המסלול המלא כולל מעל 700 מטר של טיפוס מצטבר לאורך 42.2 ק"מ, כולל עלייה אחת קשוחה במיוחד בק"מ ה-39 הידועה בשמה "הקטמון", שבה רוב הרצים עוברים להליכה.

מרתון ירושלים | צילום: Sportphotography

מרתון ירושלים נמדד ומאושר על ידי איגוד האתלטיקה ומדד Aims, דבר שבדרך כלל ובשנה רגילה מביא רצים בינלאומיים רבים. השנה, בשל המלחמה, זה כמובן לא התאפשר. מלבד המסלול המלא, ישנם גם מרחקים קצרים יותר – חצי מרתון, 10 ק"מ, 5 ק"מ ומקצה משפחות קצר, כך שכל אחד יכול להגיע עם חבר או קבוצת הריצה שלו ולקחת חלק.

המרתון עובר בכל המונומנטים המרכזיים של הבירה – במשכן הכנסת, בעיר העתיקה, ובאוניברסיטה העברית. המסלול עובר על תוואי הרכבת הקלה וגם במשכן הנשיא – בעבר הנשיא לשעבר רובי ריבלין היה יוצא ממשכנו ומנופף לרצים, מעניין אם השנה בוז'י הרצוג ורעייתו ייצאו גם הם.

המסלול של מרתון ירושלים | צילום: האתר הרשמי של מרתון ירושלים

מרתון ירושלים הוא ססגוני וצבעוני, בכל שנה הוא מתרחש בפורים מה שגורם ללא מעט אנשים לרוץ מחופשים, זה מוסיף לאווירת המרוץ. אווירת המרתון בעיר מתחילה כמה ימים לפני, עם מסיבת עיתונאים מתוקשרת ואקספו גדול במתחם הסינמה סיטי, שפתוח במשך ארבעה ימים עבור הרצים.

עיריית ירושלים ומחלקת הספורט שלה לוקחות על עצמן חלק פעיל במרתון, מעבר לעובדה שהעירייה משקיעה לא מעט כסף עבור האירוע. מדובר בסוג של "יום חג", כשמוכרז יום חופש עבור תלמידי בתי הספר, אשר יוצאים לרחובות ומעודדים את הרצים, דבר שמוסיף המון אוירה. השנה הם הגדילו לעשות כאשר נתנו הרשמה חינם לכוחות הביטחון ששירתו במילואים במהלך "חרבות ברזל", דבר שאני מניח שיוסיף התרגשות מיוחדת למרוץ.

אם תשאל את הרץ הממוצע הוא יגיד שמרתון ירושלים הוא לא בשביל התוצאה, אלא בשביל הנשמה, והשנה זה יקבל משמעות כפולה בעקבות המלחמה. הרבה מאוד אנשים ירוצו בעיר הבירה שלנו ירושלים כסמל לעמידותנו כעם, אחרים ינציחו את חבריהם וקרוביהם שנפלו בקרב, ואחרים ירוצו למען שחרור החטופים. אני אישית הולך להיות השנה פייסר במרוץ וארוץ אותו עם דגל ישראל, וממליץ לכל מי שיכול לעשות כמוני.

שליו ברוש. הפעם כפייסר | צילום: פרטי

תיאור המסלול:
כמו בכל שנה המרוץ יתחיל בין מוזיאון ישראל לכנסת, עושים הקפה בתוך האוניברסיטה העברית, ממשיכים לכיוון קריית הממשלה ויורדים לכיוון גן סאקר, משם לעמק המצלבה ועולים לכיוון קטמון הישנה, ואז נחצה את בית הנשיא בפעם הראשונה, ונתגלגל בירידה ברחוב ז'בוטינסקי משם, לרחוב יפו נרוץ על גבי הרכבת הקלה עד לכיכר העירייה
ואז לכיוון העיר העתיקה ושער שכם.

לאחר מכן רצים עד הגבעה הצרפתית, ומשם נעשה הקפה בהר הצופים ויורדים חזרה לכיוון העיר העתיקה וקניון ממיל"א ונכנסים דרך שער יפו וצופים על מגדל דוד. יוצאים מהעיר העתיקה משער ציון, ושם בירידה עד בריכת הסולטן ועולים לכיוון הסינמטק ומשם לכיוון גן הפעמון. משם נטפס בעלייה הארוכה והמתמשכת של ז'בוטינסקי, ואז לבית הנשיא בפעם השנייה. רצים לכיוון עמק רפאים, לפארק המסילה ומתחם התחנה, משם רצים על דרך חברון עד ארמון הנציב ואז מתגלגלים בירידה שנייה לפני שתפגשו את העלייה הקשוחה והאימתנית במרתון של כובשי קטמון, ונשאר לכם עוד 2 ק"מ להתגלגל לגן סאקר ואל שער הסיום



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג