המרתונים האקזוטיים בעולם

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:דפנה שב




פופולאריות הריצה למרחקים כובשת לא רק את מדינות המערב. מרתון ניו-יורק, ברלין ופריז נראים לרגע בכתבה פחות מפתים. מה דעתכם להשתתף בשנה הבאה במרתון רוחני בטיבט או במרתון מדברי בדרום אפריקה, לרוץ בשמורת טבע פראית, או אולי מרתון גרינלנד





The Great Wall Marathon
The Great Wall Marathon בסין



ישנם המון מרתונים טובים בערים הגדולות בעולם. ניו-יורק, פריז, ברלין, שיקאגו ובוסטון הם יעדים מבוקשים ביותר בקרב רצי המרתון. יש גם את אלו שמסתפקים במרתון טבריה הביתי והותיק שלנו. אין שום רע, הם כולם מרתונים מצויינים, אבל לא הגיע הזמן לעשות משהו מטורף באמת?

החוויה הרוחנית – The Great Tibetan Marathon




The Great Tibetan Marathon 19.7.08

המרתון בלאדאק, טיבט, יערך ב-19 ביולי באזור הררי המיושב בעיקר בנזירים בודהיסטים. העיירה נמצאת בסמיכות להרי ההימליה כך שהרצים נהנים מנוף עוצר נשימה של פסגות הרים מושלגות. הריצה בטיבט מאתגרת במיוחד בגלל האוויר הדליל ומסלול השטח, המשלב עלייה ונתיבים צרים ותלולים. למרות המסלול הקשה צפויה למשתתפים חוויית ריצה בלתי רגילה המתרחשת בתוך טבע פראי וקבלת כל העזרה מידי הנזירים הבודהיסטים. קו הזינוק ממוקם במנזר שם גם הנזירים יעניקו את מספרי החזה ולאורך המסלול הם גם יעמדו בתחנות השתייה ויקבלו כמובן את הרצים בקו הסיום.

The Great Tibetan Marathon

החוויה המדברית – The big five marathon



The big-five-marathon 28.6.08


החוויה המדברית מתקיימת בדרום אפריקה באחת משמורות הטבע המפורסמות ביבשת. המסלול משלב ריצה בשטח חולי לצד שטח מיוער. אולם, האטרקציה הגדולה היא, ריצה לצד חיות הפרא. שום גדר או נהר מפרידים בין הרצים לחיות ולכן אם יש לכם פחד ממפגשים כאלו ואחרים הריצה הזו היא לא בשבילכם. כמובן שהחיות המסוכנות באמת מוחזקות במקום רחוק על ידי רשויות הפארק כך שלרצים האמיצים לא צפוייה סכנה כלל.

לרצי האקסטרים המגיעים למסלול צפויה חוויה בלתי נשכחת המשלבת משטחי ריצה שונים כאשר המסלול עובר מהמפלס התחתון של השמורה למפלס העליון. במעבר זה קיימת עלייה תלולה של חצי קילומטר, כאשר הטמפרטורה הממוצעת לאיזור היא 40 מעלות. לאמיצים במיוחד ומהירי החלטה המירוץ מתקיים ב-28 ביוני הקרוב. אנחנו כמובן ממליצים להתאמן למירוץ שכזה בצורה מקצועית ותחת בקרת רופא ומאמן.

The big-five-marathon

החוויה ההיסטורית – The great wall marathon



The great-wall-marathon 17.5.08


השילוב המנצח בין ביקור באחד המקומות ההיסטוריים היפים בעולם לבין ריצת מרתון מאתגרת. הריצה לאורך החומה הסינית היא אחת הריצות המאתגרות שקיימות אולם גם כאן הנוף המדהים הוא המסיח את הדעת מכאבי השרירים. המרתון עצמו כולל טיפוס של 3700 מדרגות וריצה במסלול רצוף ירידות ועליות המתקיימת בשמש הסינית. המרתון מתקיים בחודש מאי כל שנה. לנועזים במיוחד.

The great-wall-marathon

החוויה הקרה – The polar circle marathon



The polar-circle-marathon 18.10.08


חוויית המרתון הקר מתקיימת באחת הפינות הרחוקות של העולם, גרינלנד. המרתון מוזנק בחודש אוקטובר בו מזג האוויר יחסית נעים והטמפרטורה הממוצעת מינוס 5 מעלות. נשמע לכם בוודאי קר מאד, אך יחסית לטמפרטורות באזור בשאר חודשי השנה, אוקטובר הוא בין הנוחים יותר ואפילו השמש יוצאת. מסלול הריצה עובר בשבילים שחלקם עדיין מושלגים וקטע מיוחד של 3 ק"מ על קרחון. חוויות הריצה הינה יוצאת דופן והרצים נהנים מהדממה המדהימה של מדבריות הקרח והנוף עוצר הנשימה.

The polar-circle-marathon

החוויה הרומנטית – The taj mahal marathon



The taj-mahal-marathon march 2009


הטאג' מאהאל הוא אחד הסמלים הבולטים של הודו. המבנה המרשים שנבנה במשך חמש עשרה שנה על ידי עשרים אלף פועלים הוענק כמתנת אוהבים על ידי שהה ג'אהן לאשתו, על מנת להביע את אהבתו הנצחית.
מסלול הריצה מתחיל בסמיכות למבנה העתיק ועובר בין שדות של פרחי חמניות וכפרים ציוריים. בין תושבי הכפר הסקרנים הרצים יפגשו לאורך המסלול טווסי פרא, אנטילופות ופילים. אירגון יונסקו הכריז לאחרונה על הטאג' מאהל כאחד משבעת פלאי תבל, לכן המרתון הוא הזדמנות יוצאת דופן לריצה באחד מהמקומות הרומנטיים בעולם.

The taj-mahal-marathon




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג