"המרתון העמוק אי פעם" – נכנסים לרשימת המשתתפות בבוסטון

יחד עם לונה צ'מטאי-סלפטר, המרתון הנשי ב-2023 צפוי לשבור שיאים, עם חמש רצות בעלות שיא אישי של מתחת ל-2:18 שעות, תשע מתחת ל-2:20 שעות ו-22 מתחת ל-2:24 שעות. מי יגיעו ומי יישארו בבית? הרשימה המלאה בפנים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
לונה צ'מטאי סלפטר. תעשה היסטוריה? | צילום: Shutterstock

מרתון בוסטון פרסם אתמול (שני) את רשימת המשתתפות השנה במרוץ היוקרתי, בה נמצא גם את המרתוניסטית הישראלית לונה צ'מטאי-סלפטר. כעת, הגיע הזמן לבחון לעומק את רשימת המשתתפות האיכותית שפורסמה, אשר הופכת את המרתון הזה לעמוק ביותר בריצת הנשים אי פעם.

אם לא יהיו מחיקות עד המרוץ ב-17 באפריל, המרתון יכלול לא פחות מחמש רצות עם שיא אישי של מתחת ל-2:18 שעות, הכי הרבה אי פעם, ולונה צ'מטאי-סלפטר כמובן ביניהן. המרתון האיכותי ביותר עד כה לפי מדד זה היה במשחקים האולימפיים בטוקיו, שם זינקו ארבע רצות מתחת 2:18.

מרתון בוסטון. העמוק אי פעם | צילום: Shutterstock

אך לא מדובר רק בקצה הפירמידה, בבוסטון צפויות להשתתף תשע רצות עם שיא אישי של מתחת ל-2:20 שעות, שתיים יותר מאשר במרתון לונדון אשתקד שהחזיק בשיא עד כה. כמו כן, רשומות 16 רצות מתחת ל-2:21 שעות, שש יותר מאשר בלונדון 2021 שהחזיק בשיא ו-22 רצות מתחת ל-2:24 שעות, שבע יותר מאשר במרתון ולנסיה ב-2020 שהחזיק בשיא עד כה.

מבחינת איכות השיאים האישיים, צ'מטאי-סלפטר, מדליסטית הארד מאליפות העולם שסיימה שנייה בנגויה ובניו יורק אשתקד, מדורגת רביעית עם 2:17:45 שעות. ראשונה ניצבת אמאנה בריסו האתיופית בת ה-31 עם שיא אישי (ולאומי) של 2:14:58 שעות, אחריה שיילה צ'פקירוי הקנייתית בת ה-32 עם 2:17:29 שעות ושלישית ג'ויסילין ג'פקוסגיי הקנייתית עם 2:17:43 שעות.

עוד שמות ראויים לציון – אלופת מרתון אמסטרדם ב-2021 אנג'לה טאנוי הקנייתית, לה שיא אישי של 2:17:57 שעות, פנסי צ'מוטאי הקנייתית שסיימה חמישית בוולנסיה עם 2:18:11 שעות, היווט גברמרים האתיופית שסיימה שנייה בברלין לפני שנתיים, לה שיא אישי של 2:19:10 שעות ועדנה קיפלגאט הקנייתית בת ה-43, שסיימה רביעית גם בבוסטון וגם בניו יורק בשנה שעברה, לה שיא אישי של 2:19:50 שעות.

אמאנה בריסו. מובילה את השדה | צילום: Shutterstock

מי שלא יגיעו לבוסטון הן המנצחת מהשנה שעברה והאלופה האולימפית פרס ג'פצ'ירצ'יר, כמו גם שמונה רצות נוספות מתוך ה-10 שירדו במהלך 2022 מ-2:18 שעות, בהן סגנית האלופה האולימפית בריג'יד קוסגי, המנצחת משיקגו אשתקד רות צ'פנגטיץ', והמנצחת מלונדון ילמזרף יהולאו. גם שלוש מהרצות האמריקאיות הבכירות ביותר לא ישתתפו בבוסטון, בהן השיאנים האמריקאית אמילי סיסון, השיאנית לשעבר קיירה דמאטו ומדליסטית הארד האולימפית מולי סיידל.

יש לציין שעומק השדה ההיסטורי נגרם בין היתר גם מהשיפור הנרחב בשיאים האישיים בשנה האחרונה, שנגרם גם עקב השיפור הטכנולוגי בנעליים, אולם למרות עובדה זו צפוי מרתון מרתק ועמוק במיוחד, כשגם הרצה הישראלית הבכירה תיקח בו חלק לראשונה ואף תנסה לעלות על הפודיום.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג