המופע של יוהאנס טינגס בו: סיכום אליפות העולם בביאתלון

הנורווגי להט באליפות בגרמניה, עם חמש מדליות זהב, כולל ניצחון הירואי ב-20 ק"מ. אצל הנשים השליטה הנורווגית הסתיימה והתחרות הייתה השוויונית ביותר מזה שנים. צפו ברגעי השיא
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
יוהנס טינגס בו | צילום: Sandro Halank, Wikimedia Commons

לאחר שבוע וחצי של שלג, רוחות ותמרות עשן, עולם הביאתלון מנסה להסדיר את הנשימה לאחר אליפות עולם מרתקת. הביאתלון, שלא זוכה להכרה רבה בישראל, הוא ספורט חורף מוביל בגרמניה, צרפת, איטליה וסקנדינביה. מדובר בענף סיבולת, שכולל סקי וירי אחרי מאמץ ממרחק 50 מטר לעבר מטרות בקוטר 45 מ"מ בשכיבה (גודל של כדור גולף) ו-115 מ"מ בעמידה

האליפות כוללת שבע תחרויות – ארבע אישיות ושלוש קבוצתיות, מתוכן שתיים מעורבות גברים ונשים. 260 ספורטאים מ-36 מדינות וכ-150 אלף צופים משולהבים, חובשי כובעים משונים ומתודלקים בבירה, הגיעו לאוברהוף שבגרמניה לצפות בתחרויות.

מדובר באתר מיוחד, שתמיד מאלץ את המתחרים להתמודד לא רק עם הקושי הפיזי של הגלישה והירי, אלא גם עם ערפל ורוחות עזות. האליפות נפתחה בניצחון נורווגי בשליחים המעורבים. עבור המארחים, ההצלחה האירה פנים ביום התחרויות האישי הראשון, כאשר דניס הרמן-וויק השיגה את מדליית הזהב הראשונה (והיחידה) עבור הגרמנים בספרינט.

משם, האליפות הפכה למופע של איש אחד. יוהאנס טינגס בו הוא כנראה הספורטאי הדומיננטי ביותר בעולם כיום. הנורווגי בן ה-29 הוא אחד הגדולים בהיסטוריה. שלוש פעמים ברציפות זכה בסבב העולמי. שנה שעברה סבל מעומס יתר ועשה הפסקה מהסבב, אבל זכה בארבע מדליות זהב באולימפיאדת החורף בבייג'ין.

השנה הוא בלתי ניתן לעצירה. הוא ניצח עד כה ב-11 מתוך 14 תחרויות. רק פעם אחת לא עמד על הפודיום. ב-2023 עוד לא חווה הפסד. לאליפות העולם הגיע מתוך רצון להוסיף ל-24 המדליות (12 מזהב) בהן זכה בעבר, ולתקן את הרושם מאליפות העולם הקודמת, בה לא ניצח באף תחרות אישית. לזכייה בשליחים המעורבים הוסיף עוד שלוש מדליות אישיות וזכייה נוספת בתחרות שליחים מעורבת קצרה יותר.

לשיא הגיע כאשר במקצה הארוך ביותר – 20 ק"מ – הוזנק במקום ה-11 בסדר, 5:30 דקות לאחר המתחרה הראשון ו-2:30 דקות (שווה ערך לק"מ) אחרי אלוף הסבב היוצא. הוא עקף את שניהם וחצה את הקו ראשון מכל המתחרים. סטורלה הולם לייגרד, מספר שתיים בעולם, שללא בו היה חווה עונה היסטורית, סיים שני והוכתר ברשתות החברתיות כאלוף העולם לבני אנוש.

בשלב הזה היה נדמה שרק כח חיצוני ימנע מבו לזכות בכל מדליות הזהב. ואכן, הדאוס אקס מכינה הגיע בצורת רוחות עזות שאיימו לבטל את שני ימי התחרות האחרונים. לבסוף התחרויות התקיימו, אולם נבחרת השליחים הנורווגית, שהגיעה לאליפות לאחר שבעה נצחונות רצופים, התקשתה להתמודד עם התנאים וסיימה שניה אחרי צרפת.

אבל בסוף היה זה סמואלסון שצחק אחרון. בו, שפספס פעמיים ונאלץ לגלוש 300 מטר עונשין, הצליח לעקוף את מתחריו ולהגיע ראשון לירי האחרון. באליפות הזאת הוא היה מדהים כשהלחץ היה בשיא. הפעם הוא פספס את היריה האחרונה. סמואלסון, שסובל מעונה חלשה, הגיע בכושר מצוין לאליפות הזאת. השוודי, שלפני שנתיים זכה במדליית כסף אישית, השיג באליפות הזאת שתי מדליות ארד. הוא ניצל את ההחטאה של בו לזכות במדליית זהב אישית ראשונה. הנורווגי המותש סיים שלישי.

בעוד הנורווגים שולטים לחלוטין בקרב הגברים, אצל הנשים התחרות היתה צפויה להיות בין שתי הנשים המובילות בסבב – ז'וליה סימון הצרפתיה ואלווירה אוברג השוודית. סימון אמנם זכתה בזהב וארד, אולם לא הציגה את הדומיננטיות שלה מהסבב. אוברג החולה כמעט שלא התחרתה, ובהעדרה אחותה הגדולה, האנה, הפכה לכוכבת האליפות, עם שתי מדליות זהב, מדליית ארד ומדליית כסף. הגיבורה המקומית הרמן-וויק זכתה בזהב ושתי מדליות כסף.

רגע השיא בעיני רבים בתחרויות הנשים הגיע דווקא במרוץ השליחים. איטליה, שבה מתחרות שתיים מהנשים האהודות בסבב, דורותיאה וירר וליסה ויטוצי, זכתה לראשונה בזהב. זה, בנוסף לכסף ולארד בתחרויות השליחים המעורבים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אם אתה יותר מפחד להפסיד מאשר נרגש לנצח, אז זו הדרך הלא נכונה לגשת לתחרות", קייט קמפבל, שחיינית, אלופה אולימפית ושיאנית עולם


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג