המדריך המלא לוולודרום: אליפות ישראל באופני מסלול יוצאת לדרך

שלושה ימים של תחרויות מרתקות יוצאים לדרך בהדר יוסף, עם מיטב הרוכבות והרוכבים, כולל מדליסט אליפות אירופה מיכאל יעקבלב. רגע לפני, עושים סדר במקצים השונים - מהספרינט והקיירין, עד הסקראץ' והאומניום
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מרוץ הסקראץ' באליפות ישראל באופני מסלול | צילום: גיא דר

אליפות ישראל באופני מסלול מתחילה מחר (רביעי) בוולודרום הלאומי על שם סילבן אדמס בתל אביב. האליפות תימשך שלושה ימים, וישתתפו בה הרוכבות והרוכבים הבכירים בישראל, בהם מדליסט הארד מאליפות אירופה בספרינט מיכאל יעקבלב, וכן אלון יוגב, עמית קינן ולאד לוגינוב, אורי בש דובינסקי, נועה שוויקי ועוד.

לכתבות נוספות בנושא:
"הענף השתגע?!" ויסמה הציגה קסדת נג"ש חדשה ומוזרה, והרשת גועשת
נדב רייסברג מסכם את הסטראדה ביאנקה: "שמח שנלחמתי עד הסוף"
"מחזירים את החיים למסלול" – על התמיכה בילדי קיבוץ מפלסים דרך האופניים

הכניסה לקהל חופשית, כאשר רגעי השיא יגיעו בדרך כלל בשעות אחר הצהריים עם הגמרים. ברביעי ייערכו מקצי הגמר לסקרץ', למרדף ולמרוץ הנקודות, בחמישי ב-16:30-19:00 – הגמרים בספרינט (עם מיכאל יעקבלב) והאומניום. ובשישי, בין 13:30-16:00 – מקצי הקיירין והמדיסון.

מיכאל יעקבלב | צילום: עופר עברי, באדיבות איגוד האופניים

רגע לפני, למי שלא מכיר מקרוב את אופני המסלול, הנה מדריך קצר לסוגי המקצים:
סקראץ'– מרוץ הסבולת הקלאסי – העלית רוכבים 60 הקפות של המסלול (15 ק"מ), כשמי שחוצה ראשון את קו הסיום מנצח. על אף המרחק הארוך, כמו שאנחנו מכירים מהכביש, הפיניש לעתים צמוד במיוחד

ספרינט – אחד המרוצים המרתקים במסלול. מדובר על מרוץ למרחק הקצר ביותר, במקרה שלנו 750 מטר (3 הקפות), שמתקיים בשיטת נוקאאוט. תחילה הרוכבים מבצעים רכיבת נג"ש ולפי הדירוג, נקבע כל דו-קרב, בו המנצח עולה לשלב הבא.

קיירין – מרוץ שבו רוכבים עוקבים אחר אופנוע מוליך (דרני) שמאיץ בהדרגה למהירות של 50 קמ"ש לאורך מספר הקפות, לפני שהוא עוזב את המסלול. לאחר מכן, הרוכבים מתחרים עד הסיום בספרינט מהיר במיוחד.

מיכאל יעקבלב מנצח בקיירין | צילום: גלעד קוולרצ'יק

מרוץ נגד השעון (נג"ש) – גם כאן, בדומה לכביש, כל רוכב או רוכבת מקבלים את כל הוולודרום לעצמם במטרה לקבוע את הזמן המהיר ביותר. עבור העלית המרחק הוא 1,000 מטר (4 הקפות של המסלול)

מדיסון – מרוץ השליחים של אופני המסלול. מדובר במרוץ זוגי בו שני רוכבים בכל קבוצה מתחלפים ביניהם תוך כדי הרכיבה. ההחלפות נעשות באחיזת יד ו"שליחת" המתחרה לתוך המסלול בטכניקה עילאית.

אלימינציה (הדחה) – במרוץ זה בכל הקפה שנייה, הרוכב האחרון לחצות את קו המסלול מורד ולא ממשיך בתחרות.

רותם טנא, אלון יוגב ו-ולאד לוגינוב באומניום | צילום: עופר עברי, באדיבות איגוד האופניים

רדיפה אישית – שני רוכבי אופניים מתחילים משני צדי המסלול ומתחרים נגד השעון, או עד שאחד מדביק את השני (מרוץ הרדיפה הקבוצתית מוכר היטב מהמשחקים האולימפיים ומספק דרמות לרוב).

מרוץ נקודות – זהו מרוץ למרחק ארוך יחסית (120 הקפות בעלית, 30 ק"מ) שבו נצבר ניקוד במהלך ההקפות – כל 10 הקפות מוענק ניקוד לארבעת המסיימים הראשונים, לפי הדירוג שלהם. המנצח הוא זה שצבר את מירב הנקודות בסופו של המרחק.

אומניום – הקרב-רב של אופני המסלול, תחרות מרובת אירועים בה הרוכבים צריכים להראות את יכולתם בארבעה מרוצים שונים: סקראץ', טמפו (סוג של מרוץ נקודות בו המנצח בכל הקפה מההקפה החמישית מקבל נקודה), אלימינציה ומרוץ נקודות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג