הלילה הזה כולו קלוריות? כמה זמן יקח לנו "לשרוף" את מה שנאכל בפסח

בכל שנה מתפרסמת רשימה עם הערכים הקלוריים של המאכלים בארוחת סדר פסח, אז החלטנו לעשות "סדר" בעניינים ולהציע את הגרסה שלנו לשריפת אותן קלוריות משעבדות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
הלילה הזה כולו קלוריות פסח
הלילה הזה כולו קלוריות פסח

רוב החגים בעולם הם חגים שבהם לאוכל יש תפקיד מרכזי בחגיגות. אבל פסח כבר מזמן הפך להיות חג החגים מבחינה קולינרית ודווקא האיסור באכילת חמץ והעיסוק הבלתי פוסק בכשר/לא כשר, ומציאת תחליפים לחמץ, מביאים את כולנו להתעסק ולחשוב כל הזמן על אוכל, מה שבוודאי מעלה את כמות הקלוריות שאנחנו מכניסים לגופנו.

הלילה הזה כולו קלוריות

הלילה הזה כולו קלוריות. מה אכלנו לעומת הזמן שיקח לנו "לשרוף" אותו (ליחצו להגדלה) | גרפיקה: שירי הראל-אלבו

חברו לזה את האביב והתעוררות הטבע, את חופשת החג ואת המסורת ואנחנו בבעיה… גם ארוחת החג עצמה, עם הקראת ההגדה, מחייבת אותנו להיות מאופקים על גבול הרעבים, מה שבסוף שוב מתרגם לתוספת קלוריות ולו רק בגלל האיסור. (חלקנו נרוץ בבוקר ריצה ארוכה, גם זה לא תורם לסבלנות…).

רק בישראל בגלל גודלה של המדינה והמסורת להתארח שנה פה ושנה שם, ניתן למצוא עשרות אלפי אנשים עושים את דרכם במכוניות לחגוג את החג אצל אחרים כשתא המטען שלהם מלא בסירים עם אוכל ואחרי כמה שעות בדרך חזרה הביתה האוכל בסך הכל עבר מהסירים לבטן של האנשים…

בכל שנה, כמה ימים לפני פסח, מתפרסמת רשימה עם ערכים קלוריים של המאכלים בסדר (כדי שגם השנה שוב נהיה מופתעים) ובצמוד אליה רשימה של טיפים איך לא לסיים את ארוחת החג עם נזק של 2500 קק"ל לפחות.

להתחיל עם ירקות, למלא את הצלחת פעם אחת, לא לאכול את המטוגנים, רק לטעום מהכבד הקצוץ, מהחרוסת ממש רק כפית. לא חייבים להגיע למצב שנמתחים לאחור כי הכפתור מתפוצץ ונעדיף מים על פני שתייה מתוקה, כי על היין כנראה לא נוותר. קינוח אחד ושיהיה זה שנראה הכי שווה. אבל הכי חשוב באמת זה לא להגיע רעבים לסדר אחרת הוא לא נגמר.
אז זה כמעט בלתי אפשרי לאכול כפית אחת מהחרוסת וגם המצות הן לא מציאה אבל תמיד מוצאים את עצמנו שוברים עוד חתיכה רק בשביל החזרת ועוד אחת בשביל החרוסת.

מה שברור זה שפסח לא נגמר בארוחת החג. יש את היום שאחרי, יש את חול המועד ויש חג שני, וזה נמשך ונמשך עד שבסוף החג אדם ממוצע מוצא את עצמו עם תוספת מכובדת של 2 ק"ג. אז לא צריך לשבור את הכלים בליל הסדר עצמו, אבל גם לא להתייסר ערב אחד ואז בשאר הימים – מסיבה! (חלק אף מקנחים את שבוע האימים הקולינרי הזה ב"מימונה"). במידה מסוימת ניתן להפוך בפסח את המינוח מ"עבדות לחירות" כשמדובר על תזונה ובעצם במהלך כל פסח אנחנו מ"חירות לעבדות" קולינרית…

אבל חג הפסח, עם האביב וההתחדשות הוא גם זמן לעשות שינוי ולהתחדש וזו תקופה נהדרת להתחיל לזוז, להשתחרר מכבלים ולצאת לחופשי.


תמר אשלגי-אמירי | תזונאית ספורט
צפריר גולן | מאמן ריצה וטריאתלון



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג