הכאבים שכמעט כל מתאמן פוגש – והדרך להתמודד איתם

כמעט כולנו עושים ספורט בימינו, וזה נפלא, אבל כמו לכל דבר בחיים - יש לזה גם מחיר. אילן אולמן, מאמן מועדון 500 וואט, מסביר מהן פציעות הספורט הכי שכיחות, ואיך מתמודדים איתן בלי להפסיק לזוז (בשיתוף סוויס רליף)
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
צילום: סוויס רליף

כושר זה דבר נפלא. הוא חיוני לבריאות ולמצב הרוח שלנו, אבל לפעמים כשאנחנו עובדים קשה – מגיעים גם כאבים. התגובה האוטומטית של מרבית האנשים היא לפרוש מסוג הספורט שהכאיב להם, וזה חבל, או מצד שני – להתעלם מהכאב ולהמשיך במלוא הכוח, וגם זה לא יעיל, ואפילו מזיק. אז איך נכון להתמודד עם הפציעות הקלות האלה שכל מתאמן מכיר היטב? שוחחנו עם אילן אולמן, המנהל והבעלים של מועדון 500 וואט, כדי לקבל תשובות.

"בשונה מהדימוי הדרמטי של פציעות ספורט", מסביר אולמן, "הפציעות הכי שכיחות הן הפציעות הקטנות, המטרידות, אלה שמלוות את הספורטאי ביום יום. מדובר לרוב בקרעים קטנים שנולדים מעומס רב או מהתאוששות לא נכונה". הפציעות האלה מלוות את המתאמן כשהוא קם בבוקר, ומרגיש שהשרירים שלו חלשים ועייפים, אחרי אימון ולפעמים גם במהלכו.

אילן אולמן | צילום: פרטי

יש כמובן גם פציעות גדולות יותר שדורשות התערבות רפואית משמעותית, אבל רוב המתאמנים החובבים, סובלים דווקא מהפציעות "שאפשר לחיות איתן", אבל מעיקות על השגרה. "זו ההתמודדות היומיומית הפחות רומנטית של אימוני כושר", מסביר אולמן, "אבל כמעט כל ספורטאי וספורטאית נתקלים בזה". הבשורות הטובות הן שיש דרך להפחית את הכאב הנפוץ הזה, ולצמצם את האפשרות שהוא יחזור.

הצעד הראשון: לזהות את הכאב
אולמן, שמלווה מאות מתאמנים, מסביר כי כאב הוא מנגנון של הגוף לומר שיש בעיה, ושצריך לחדול. "אם לא היה כאב היינו ממשיכים לעבוד על הנקודה הזו, עד שהיא הייתה נהרסת לחלוטין", אמר. צריך לדעת להפריד בין כאבים, ובדיוק בגלל זה חשוב לעבוד עם מאמן מקצועי. "יש כאבים שהם תוצאה של פציעה כמו קריעת שריר, ויש כאבים שהם תוצאה של פעולה חוזרת, כמו כאבי כתף אצל שחיינים, או כאבים ברגליים אצל רצים – סוג של עומס", הסביר אולמן.

בנוסף, "בשגרה שלנו אנחנו יושבים המון ולא עושים מתיחות, ולפעמים גם ממהרים לפני האימון ולא עושים חימום מספיק טוב, ואז יש עומס קבוע, כרוני, שהולך ומצטבר".

צילום: סוויס רליף

הצעד השני: להקל על הכאב
"עם כאבים אפשר לעבוד", הסביר אולמן, "אלו לא פציעות של איבר פגוע או רצועה קרועה, אלא כאבים טבעיים שדורשים הקלה מקומית על הכאב ועבודה מדויקת יותר על הגדלת טווחים, חימום ומתיחות. ההקלה המקומית היא לא הפתרון לבעיה, אבל היא מאפשרת לעבוד בצורה נכונה יותר. נותנת את הפנאי להגדיל טווחי תנועה".

דרך יעילה להקל על הכאב כדי לעבוד בצורה נכונה היא באמצעות סוויס רליף ספריי ג'ל – תרסיס להקלה מקומית על כאב ודלקת, קלים עד בינוניים, בעקבות פגיעה במפרקים קטנים עד בינוניים וסביבתם.

אולמן מספר כי פעם היה נהוג להתאמן גם תחת כאבים חזקים, למרות שזה פחות יעיל. "לפעמים צריך פשוט להקל על הכאב כדי להתרכז באימון ולשפר טווחי תנועה. "סוויס רליף מאפשר הקלה, והוא כלי עזר זמין, נוח לשימוש ואפקטיבי לפציעות ספורט", אמר אולמן. הוא הוסיף כי עבור אנשים שנמצאים בתהליך אימון או בעומס אימונים, זה "כלי עבודה מעולה שעוזר לשפר את האפקטיביות של האימון עצמו".

צילום: shutterstock

הצעד השלישי: לעבוד נכון יותר
"כאב הוא הרבה פעמים תוצאה של עומס אימונים או של אימון יחיד שלא מתאוששים ממנו כמו שצריך", הסביר אולמן. כאמור, כמעט כל מתאמן סובל מכאבים כאלה בשלב כזה או אחר, אבל אם מקשיבים לגוף ועובדים נכון, אפשר להקל על חלק מהכאבים או לקצר את המשך שלהם.

אולמן ממליץ למתאמנים שלו להקפיד על חימום, מתיחות, תזונה ושינה, כדי לאפשר לגוף שלהם לעבוד בצורה מיטבית. "זו ההמלצה שלי למתאמנים שלי, לעבוד נכון בין האימונים, זה המפתח הכי חשוב שיש", הבהיר.

לגבי חימום יש דיון ער בקרב מאמנים אם יש צורך בו או לא, אבל אולמן מציע בכל זאת לבנות אימון בצורה מסודרת ולהתחיל אותו עם חימום, כדי שתהיה פעולה הדרגתית. ו"אחרי אימון, או במהלך היום לבצע עבודה עם גליל (תחליף לעיסוי) שעוזר לשריר להתיישר, לפתוח את הקשרים, וגם לעשות מתיחות", הוא מוסיף.

עיסוי בגליל קשיח | צילום: Shutterstock

אולמן מסביר כי גם תזונה היא קריטית להתאוששות הגוף, וכי חשוב מאוד "להקפיד על כמות החלבון וכמות הפחמימות הנכונה, כדי להכין את הגוף ליחידת האימון הבאה. המון אנשים לא אוכלים כשהם עושים כושר, כי הם חוששים לא לרזות, אבל גם האוטו הכי מהיר בעולם לא יכול לעבוד בלי דלק. זה מקטין את הסיכויים להיפצע בפציעות היותר נפוצות, כמו קרעים בשריר. גם שינה טובה היא מפתח חשוב לתפקוד שלנו בכלל, ובאימונים בפרט, ושתיית נוזלים".

לסיום, נדגיש כי חשוב לעבוד עם איש מקצוע, כדי להימנע מפציעות חמורות יותר. "מאמן יכול לעזור לבנות תכנית אימון מאוזנת, אבל אם הכאב ממשיך – יש צורך לראות אורתופד או פיזיותרפיסט, כי יכולים להיות גם דברים שנובעים מפציעות ישנות או מחולשה מסוימת של רצועות", הסביר אולמן.

"יש כאבי שרירים שאנחנו מכירים – כאלה שלא עוצרים אותנו אבל גם לא נעימים – ואז אפשר להפחית את הכאב באמצעות סוויס רליף, וללמוד לעבוד נכון יותר", אמר אולמן, אבל אם הכאב חוזר שוב ושוב או אם אתם סובלים מכאב חד – יש לפנות לטיפול רפואי.

 


 

בשיתוף סוויס רליף, לפרטים נוספים ולרכישה לחצו כאן

סוויס רליף ספריי ג'ל – ספריי להקלה מקומית בכאב ודלקת, קלים עד בינוניים, בעקבות פגיעה במפרקים קטנים עד בינוניים וסביבתם. מכיל Diclofenac Sodium 4% . התרופה מיועדת למבוגרים וילדים מעל גיל 15. יש לעיין בעלון לצרכן לפני השימוש. למכירה בבתי מרקחת ללא צורך במרשם רופא





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג