היתרונות הייחודיים של עיסוי אחרי אימון

לעיסוי אחרי אימון מאומץ יש חשיבות גדולה בשיפור ביצועים ובהקלה על כאבים ופציעות. לרגל הישראמן, בדקנו למה כל כך חשוב לעסות את הגוף אחרי אימון, ואפילו פתחנו מתחם התאוששות מיוחד באתר התחרות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
עיסוי משפר ביצועים, מונע פציעות ומסייע להתאוששות | צילום: אמריקן קומפורט

ספורטאיות וספורטאים מקצועיים משקיעים המון מאמץ בשיפור הביצועים ובשמירה על גופם. לעיסוי יש המון מה להציע בתחום. לרגל הישראמן 2023 שייערך בשבוע הבא ב-27 בינואר, צללנו אל המחקרים הרבים בתחום, ואנחנו כאן עם התובנות (וגם עם מתחם התאוששות מיוחד באתר התחרות, עמוס בכורסאות מסאז' מפנקות! הפרטים המלאים למטה).

אז למה כדאי לשקול לשלב עיסוי בשגרת האימונים שלכם?
1. הפחתת תסמינים של כאב שרירים מושהה (Delayed Onset Muscle Soreness, DOMS)
כאב שרירים מושהה מתייחס לכאבים המופיעים בשעות או בימים שלאחר האימון, ובמיוחד אחרי אימונים בהם נוסו תנועות/תנוחות חדשות או אימונים בעצימות גבוהה מהרגיל. השרירים נוקשים וכאובים והתנועתיות מוגבלת ומשפיעה על ההרגשה הפיזית, על ההתנהלות היומיומית ועל המשך הפעילות הספורטיבית. מחקרים שנערכו בנושא מעלים כי עיסוי מפחית את הכאבים ומאיץ את קצב ההתאוששות והחזרה לפעילות ספורטיבית.

2. הקלה על כאבים כרוניים
אם באוכלוסייה הכללית 51-35 אחוזים מהמבוגרים חיים עם כאבים יומיומיים כרוניים, בקרב ספורטאים מחקרים מצביעים על ממוצע של 74.5 אחוזים! אימון יתר, זמן התאוששות קצר מידי, תנוחות גוף לא מתאימות ולחץ על המפרקים גורמים לעיתים לכאב מתמשך, ופוגעים בהרגשה הכללית וביכולת להתאמן. לצד טיפולים תרופתיים, מומלץ לטפל בכך באמצעות תרגולי חיזוק וייצוב, וכן עיסוי. איגוד הפיזיותרפיה האוסטרלי בחן שימוש בעיסוי להקלה על כאבי כתפיים, ברכיים, גב תחתון וצוואר, והמסקנה הייתה שהעיסוי מקל על כאבים במערכת השלד והשרירים, ומקצר תהליכי התאוששות, עם היתרון המהותי של היותו לא פולשני וללא תופעות לוואי מורכבות.

העיסוי מקל על כאבים במערכת השלד והשרירים, ומקצר תהליכי התאוששות | צילום: אמריקן קומפורט

3. מניעה וריפוי פציעות
עיסוי גורם להארכה של השרירים, מרפה ומשחרר אותם, ועוזר לגמישות ולהגדלת טווחי התנועה. בדומה לתהליכים המתרחשים בזמן חימום לקראת אימון, עיסוי מקדים מגן על השרירים מהפעילות הספורטיבית האינטנסיבית (עם זאת, לחימום יש מטרות נוספות, אז בשום אופן אל תוותרו עליו!), ומפחית את כמות ואת עוצמת הפציעות הפוטנציאליות.
תנועות חדות ומהירות במהלך האימון גורמות לרקמות הרכות ולגידים להימתח באופן חריג, ולעיתים אף להיקרע. עיסוי האזור הפגוע מגביר את קצב ההחלמה, ומוריד את רמות הדלקתיות ואת עוצמת הכאבים. יתרה מכך, העיסוי עוזר בתהליכי פירוק של הידבקויות ורקמות מצולקות.

4. שיפור ביצועים
הרצון לשפר, לייעל, להצליח ולנצח הוא מהמניעים העיקריים בספורט. מחקרים שנערכו בעולם הראו שעיסוי משפר אלמנטים ביצועיים כמו אחיזה טובה יותר או שיפור גובה הקפיצה. בנוסף, ספורטאים מדווחים על ריכוז מוגבר לאחר עיסוי, המסייע בהתמקדות ובהשגת המטרה.

5. משפר את הבריאות הפיזית והרגשית
הצורך להצטיין ולא לאכזב, וההקפדה על שגרה ומשמעת נוקשה, הם רק חלק מהלחצים המופעלים על ספורטאים מקצועיים. עיסוי משחרר אנדורפינים וסרוטונין – כימיקלים טבעיים שמייצבים את מצב הרוח, מקלים על כאבים ולחץ ומשפרים את ההרגשה הכללית. הקלה מורגשת גם בתסמינים נוספים כגון כאבי ראש, חרדה, דיכאון והפרעות שינה. בנוסף, לעיסוי תרומה לבריאות הכללית. מלבד הפחתת הדלקתיות, נמצא שעיסויים מחזקים את המערכת החיסונית על ידי הגברת רמת הפעילות של תאי ה-T, החיוניים בהגנה מפני מחלות. עיסוי גם מייעל את חילוף החומרים, מוריד את לחץ הדם ואת הדופק, ומשפר את בריאות הלב. הוא מרחיב את כלי הדם ומשפר את זרימת הדם שמספק חמצן וחומרים מזינים לרקמה ומקדם הוצאת פסולת ורעלים מהגוף.

ב-27.1 מתקיים הישראמן 2023, עם אלפי משתתפות ומשתתפים ורבבות צופים נלהבים מכל רחבי הארץ. אנחנו מזמינים אתכם לקפוץ אל מתחם ההתאוששות של אמריקן קומפורט ולתת לכורסאות המסאז' ומכשירי העיסוי הביתיים שלהם להקל על השרירים הכואבים והדואבים. כורסאות המסאז' פנדורה, סנס ואמרלד יחכו לכם שם להפגת העייפות, הרגעה, התאוששות והקלה על כאבי שרירים. במתחם יעמדו גם מגוון מכשירי עיסוי להתנסות, כריות שיאצו, חגורות עיסוי לכתפיים, מכשירי עיסוי לרגליים, אקדחי עיסוי ארגונומיים ועוד. אם קראת עד פה, כנראה שכבר הבנת שהגוף שלך זקוק לזה!

מחכים לכם בישראמן | צילום: אמריקן קומפורט


תוכן שיווקי בשיתוף אמריקן קומפורט



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג