הישג נהדר: ישראל תקבל את הכרטיס האולימפי באופני הרים

תומר זלצמן וגיל לי גונן התחרו בגביע העולם בנובה מסטו, כשהראשון אף מסיים במקום ה-32 במרוץ, בו ניצח טום פידקוק. בזכות כך, צפויה לקבל ישראל השבוע את הבשורה הרשמית ותהיה זו נבחרת האופניים האולימפית הגדולה של ישראל אי פעם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
תומר זלצמן | צילום: ניר לביא

תחרות גביע העולם באופני הרים בנובה מסטו הסתיימה היום (ראשון) כאשר תומר זלצמן וגיל לי גונן מצליחים להבטיח הלכה למעשה את הכרטיס הישראלי לפריז. זלצמן וגונן יצאו למרוץ במצב בו הם צריכים לשמור על הפרש הנקודות מהנבחרת האוקראינית, שהייתה צריכה לצבור כ-170 נקודות על מנת לחטוף את הכרטיס מישראל.

לכתבות נוספות בנושא:
הצגה של איש אחד: פוגצ'אר השיג ניצחון שישי והבטיח זכייה בג'ירו ד'איטליה!
הישורת האחרונה: הקרב על הכרטיס האולימפי באופני הרים מגיע לתחרות המכריעה
התרסקויות וסימום: נטפליקס חושפת את הטריילר לעונה ה-2 על הטור דה פראנס

לאחר שהרוכב האוקראיני המוביל סיים במקום ה-19 בקטגוריית גיל עד 23 ולא הצליח לצבור מספיק נקודות, יצאו זלצמן וגונן למקצה העילית בידיעה שההפרש מהאוקראינים למעשה מובטח והכרטיס בידנו.

תומר זלצמן זינק היטב בפתיחה והתברג בשליש הראשון של המתחרים, גיל לי גונן לעומת זאת היה מעורב בהתנגשות מרובת משתתפים כבר בפתיחה, אך קם חזרה למסלול בלי שאיבד זמן רב.

גיל לי גונן | צילום: ניר לביא

זלצמן המשיך להיראות נהדר לאורך כל המסלול, כאשר הוא שומר על מקומו בשליש הקידמי ובהקפה האחרונה מגביר קצב ומסיים במקום ה-32, ארבע דקות ממנצח התחרות, הלא הוא האלוף האולימפי ורוכב הכביש המעוטר טום פידקוק, תוך שהוא מוסיף למאזנה של ישראל 42 נקודות דירוג. זהו הישג השיא של זלצמן בתחרויות גביע העולם. גיל לי גונן סיים במקום ה-67, מתוך 115 מתחרים

אף על פי שדירוג ה- UCI (איגוד האופניים הבינלאומי) יתפרסם רק ביום שלישי באופן רשמי, ניתן כבר היום לומר בוודאות כי לישראל יהיה רוכב רביעי במשחקים האולימפיים, אחרי שמיכאל יעקבלב הבטיח מקומו באופני מסלול והובטח כרטיס גם באופני הכביש לגברים ונשים. את הכרטיס האחרון אליו שאפה ישראל, של נבחרת הנשים באופני הרים, ללא הצליחה הנבחרת להשיג, על אף שהייתה קרובה מאוד לכך.

"מסע ארוך ומוצלח מגיע לרגע השיא שלו", אומר ירדן גזית, מנכ"ל איגוד האופניים. "שנתיים של תחרויות ומרדף בלתי פוסק על מנת להשיג את הכרטיס לפריז ולהבטיח שישראל תשלח את הנבחרת הגדולה ביותר אי פעם ברכיבת אופניים. כל הכבוד לתומר זלצמן, גיל לי גונן ואיתן לוי על ההישג הלאומי המשמעותי הזה. כבוד גדול גם לעוז דודאי, מאמן ומנהל קבוצת טימשגב, שפיתח את שני הרוכבים הבכירים של הנבחרת, גיל לי ותומר, מתחילת דרכם כילדים בחוג אופני הרים, ולמאמן הנבחרת תומר בארי".

תומר זלצמן רוכב | צילום: שיר שטינהרץ

השבוע תתכנס ועדת הסגלים של איגוד האופניים בישראל, על מנת להעניק את נקודות הדירוג האחרונות בהתמודדות בין תומר זלצמן וגיל לי גונן על הזכות לייצג את ישראל במשחקים האולימפיים, ובכך יגיע המירוץ בין שני הרוכבים להכרעה, כאשר נראה שזלצמן יהיה זה שיקבל את הכרטיס.

בגביע העולם התחרו גם נציגים ונציגות נוספים מישראל – בקטגוריית נשים עילית סיימה נעמה נוימן במקום ה-53, בגברים עד גיל 23 סיימו ניר צואלה במקום 107 ותומר כספי במקום 134, מונירה יאסין סיימה במקום 22 בקטגוריית הנערות. יונתן בראון סיים במקום החמישי המרשים במקצה המרתון הלא אולימפי עד גיל 23 (מקום 56 כללי).



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אם אתה יותר מפחד להפסיד מאשר נרגש לנצח, אז זו הדרך הלא נכונה לגשת לתחרות", קייט קמפבל, שחיינית, אלופה אולימפית ושיאנית עולם


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג