הישורת האחרונה: הקרב על הכרטיס האולימפי באופני הרים מגיע לתחרות המכריעה

שני הרוכבים המובילים של ישראל, תומר זצלמן וגיל לי גונן, יזנקו לגביע העולם בנובה מסטו, במטרה להבטיח את הכרטיס לישראל, וגם להכריע את הקרב הפנימי ביניהם על הכרטיס הבודד לפריז
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
גיל לי גונן ותומר זלצמן | תמונות: ניר לביא, UEC

על קו הזינוק של גביע העולם ברכיבת אופני הרים, המתקיים בנובה מסטו שבצ'כיה, יתייצבו שני רוכבי האופניים הישראלים המובילים – תומר זלצמן וגיל לי גונן, לתחרות החשובה ביותר בקמפיין האולימפי הנוכחי.

בפניהם של שני הישראלים עומדות שתי מטרות חשובות, כאשר בהחלט ייתכן מצב כי האחת עלולה לבוא על חשבון השנייה. ראשית חייבים שני הרוכבים לשמר על היתרון הישראלי, אל מול הנבחרת האוקראינית הנאבקת עמנו על הכרטיס האחרון למשחקים האולימפיים. הנבחרת הישראלית מובילה על האוקראינים כרגע ב-170 נקודות, כאשר מקומות גבוהים של שלושת הרוכבים האוקראינים המתחרים עלולים עוד להביא למהפך של הרגע האחרון, שיחטוף את הכרטיס מישראל.

תומר זלצמן | צילום: Armin M. Kustenbruck

במקביל, מהווה התחרות הזאת את נקודת ההכרעה במרוץ בין שני הישראלים אחר מי יתפוס את הכרטיס הבודד ויזכה לייצג את ישראל בפריז. הבחירה נעשית על פי שקלול של ארבעה פרמטרים – דירוג השיא העולמי שלהם בשנתיים האחרונות, ההישגים בתחרויות המטרה בשנת 2023 ובשנת 2024 והמלצת ועדת הסגלים של איגוד האופניים. בעוד הניקוד בשני המשתנים הראשונים כבר ברור, התחרות מחר היא אחת מתחרויות המטרה בשנת 2024, שיכולה להכריע מי מבין שני הרוכבים ייבחר. הצלחה או כישלון בתחרות הגדולה האחרונה לפני המשחקים האולימפיים בהחלט יכולה להשפיע גם על הניקוד אותו יקבלו הספורטאים בוועדה.

"אני מגיע לתחרות במטרה להביא את הביצוע הכי טוב שאני יודע ומסוגל", אומר תומר זלצמן. "אני מאמין שביצוע טוב שלי יבטיח את מקומי באולימפיאדה ויהווה את המשך ההתפתחות שלי כרוכב שמכוון לפודיום". גיל לי גונן משלים את חברו לנבחרת: "בסופו של דבר התכוננו לתחרות הזו כמו כל תחרות רגילה, על מנת להביא את ההישג המקסימלי, בלי תלות באף אחד אחר. כמו בכל תחרות אני מגיע לכאן על מנת לייצג את המדינה בכבוד, בטח בתקופה הנוכחית".

גיל-לי גונן | צילום: Ego promotion

גביע העולם בנובה מסטו יחל היום (שישי), כאשר בראשון יתחרו שני הרוכבים הישראלים בקטגוריית הגברים עילית. התחרות תשודר בשידור ישיר בערוץ יורוספורט. אצל הנשים נסגר כמעט לחלוטין המרוץ אחר הכרטיס האולימפי, כאשר ישראל נמצאת מקום אחד מחוץ לרשימה. הרוכבת נעמה נוימן תזנק בגביע העולם במטרה להמשיך ולאסוף נקודות על מנת לשמור על מקומה של הנבחרת לפני ספרד וקזחסטאן, ולקוות לכך שאחת המדינות שמדורגת לפני ישראל תודח או תאלץ תוותר על מקומה.

בנוסף יתחרו בגביע העולם גם תומר כספי וניר צואלה בקטגוריית U23, מונירה יאסין בנערות ויונתן בראון במקצה המרתון הלא אולימפי.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אם אתה יותר מפחד להפסיד מאשר נרגש לנצח, אז זו הדרך הלא נכונה לגשת לתחרות", קייט קמפבל, שחיינית, אלופה אולימפית ושיאנית עולם


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג