היסטוריה במינכן: מארו טפרי וגשאו איילה עם כסף וארד באליפות אירופה במרתון

הישג מטורף לישראלים שסיימו עם שתי מדליות על הפודיום במרתון מינכן ובנוסף זכו כל ששת הרצים הישראלים במדליית זהב על הריצה קבוצתית
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מארו טפרי (משמאל) וגשאו איילה מסיימים במקום השני והשלישי במרתון באליפות אירופה | צילום: באדיבות איגוד האתלטיקה

הכתבה בשוונג לקראת אליפות אירופה באתלטיקה שצפתה מדליה כבר ביום הראשון לתחרויות

לפני מספר ימים פרסמנו כתבת הכנה לקראת אליפות אירופה באתלטיקה ודיברנו שם על מדליה כבר ביום הראשון לתחרויות. היום (שני) במרתון הגברים זה כבר מדליה משולשת כאשר מארו טפרי סיים במקום השני ומיד אחריו במקום השלישי הגיע גשאו איילה. בנוסף, זכו כל ששת הרצים הישראלים במדליית זהב על הריצה קבוצתית.

המרתון התקיים על מסלול שטוח במרכז העיר מינכן והורכב מ-4 הקפות של 10 קילומטרים ועוד הקפה אחת קטנה של 1.95 קילומטר. נבחרת רצי המרתון לגברים היא ענקית, וזה אומר שהצוות המקצועי נתקל בצרות טובות כדי לבחור את 6 הרצים שיתחרו בתחרות הקבוצתית. כמובן שכל אחד רץ בנפרד, אבל לפי הפורמט של התחרות הקבוצתית מבצעים שיקלול של התוצאות של 3 המהירים ביותר מכל נבחרת, כך שגם כאן אפשר ביום טוב לשאוף למדליה.

4 ישראלים בעשירייה הראשונה באליפות אירופה במרתון

בחבורת החוד עד הקילומטר ה-38 היו לא פחות מארבע מרתוניסטים ישראלים (מתוך השישה שהתחרו): מארו טפרי, גירמה אמרה, ימר גטהון וגשאו איילה. מהקילומטר ה-38 בקבוצה המובילה שכללה חמישה רצים היו שלושה רצים ישראלים: מארו טפרי, גשאו איילה וימר גטהון. זה היה מרהיב לראות את הרצים האלה מובילים כל כך הרבה קילומטרים את המרתון הזה ומציגים עומק ויכולות ברמה גבוהה. בשני הקילומטרים האחרונים נותרו מארו טפרי וגשאו איילה בחבורה המובילה יחד עם ריכרד רינגר הגרמני שהוביל אותם.

המהפך והדרמה בעשרות המטרים האחרונים

בקילומטר האחרון המאבק עלה דרגה כאשר מארו טפרי וריכרד רינגר היו במאבק גדול על הזהב ממש ראש בראש. טפרי נראה בטוח בהובלה שלו והקדים במספר מטרים את הגרמני, אבל אז בעשרות המטרים האחרונים רינגר פתח מבערים עבר לספרינט ובריצת חייו צמצם את הפער וחצה ראשון את קו הסיום כאשר לטפרי לא היה מענה לכך.

טפרי סיים בסוף במקום השני בזמן של 2:10:23 וגשאו איילה (מכבי תל אביב) סיים שלישי בזמן של 2:10:29. "זה ממש מרגש אותי. חשוב לנו לייצג את המדינה בכבוד. אין לי איך לתאר את ההרגשה הזאת. אנחנו מאוד מתרגשים מההתחלה הייתה לנו תכנית ועבדנו לפיה", אמר טפרי בראיון לערוץ הספורט לאחר המרתון.

כזכור, מארו טפרי (מכבי תל אביב) שרק לפני כחודש סיים את המרתון ביוג'ין במסגרת אליפות העולם שם הגיע במקום ה-11 בזמן של 2:07:59 שע', הוא הישראלי היחיד שירד אי פעם משעתיים ו-7 דקות. השאלה הגדולה הייתה האם אפשר יהיה להכשיר אותו למרתון שני בתוך פחות מחודש – התשובה היום הוכיחה שאכן טפרי מסוגל לכך.

בעשירייה הראשונה של התוצאות נוכחים לא פחות מארבעה רצים ומלבד טפרי איילה, את המקום השביעי תופס ימר גטהון שסיים בזמן של 2:10:56 ובמקום התשיעי נמצא גירמה אמרה עם 2:11:32. הישג ענק לרצים הישראלים.

במרתון הנשים שזינק שעה לפני הגברים התחרתה גם מאור טיורי (לידר ירושלים) שסיימה במקום ה-27 לאחר שחצתה את קו הסיום בזמן של 2:38:04. גם במקרה שלה היא זינקה למרתון שני בטווח של פחות חודש מהמרתון של אליפות העולם ביוג'ין בו סיימה במקום ה-23 בזמן של 2:31:54.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג