מארו טפרי בביצוע האיכותי ביותר למרתוניסט ישראלי באליפות העולם

הרץ האתיופי טמירט טולה ניצח באליפות העולם במרתון; מארו טפרי סיים במקום הטוב ביותר למרתוניסט ישראלי באליפות העולם עד היום
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
טסמה מוגס (מימין), מארו טפרי, היימרו עלמיה | צילום: באדיבות איגוד האתלטיקה

מזג האוויר מושלם של 13 מעלות חיכה הבוקר לרצים באליפות העולם במרתון באורוגון, ארה"ב. למרות מזג האוויר הנפלא, רק 62 מתחרים עמדו על קו הזינוק, מכיוון שחלק מהרצים הבכירים העדיפו להתמקד במרתונים העירוניים הגדולים של הסתיו. את הכבוד להזניק את אליפות העולם במרתון קיבל פרנק שורטר, הרץ האמריקאי האגדי. בין 62 הרצים שהתייצבו על קו הזינוק היו שלושה ישראלים: מאורו טפרי, איימרו עלמיה וטסמה מוגס.

ההתחלה הייתה רגועה מאוד וכל הרצים רצו בדבוקה אחת גדולה. הקצב, שקבעו בחמשת הקילומטרים הראשונים, היה איטי באופן יחסי, כשהם עוברים את המרחק הזה ב-15:42 דק' (קצב ממוצע של 3:08 דקות לק"מ). בחמשת הק"מ הבאים הייתה הגברה מסוימת, אבל הקצב נשאר נוח. את 10 ק"מ הראשונים עברו הרצים ב-30:53 דקות (3:05 דקות לק"מ). עד הקילומטר ה-30 הרצים התנהלו בצורה מאוד מבוקרת, כשמעל 30 רצים לוקחים חלק בדבוקה המרכזית.

בקילומטר ה-32 החליט הרץ האתיופי, טמירט טולה, 30, שהגיע הזמן להכריע את המרוץ הזה. טולה, שזכה במדליית הכסף באליפות העולם במרתון ב-2017, נמצא בכושר מעולה. לפני פחות משנה הוא קבע את שיאו האישי במרתון אמסטרדם (2:03:39 שע') והוא מדורג כרגע במקום השני בעולם במרתון. היחיד שמקדים אותו בדירוג העולמי הוא לא אחר מאשר אליוד קיפצ'וגה, שבחר לא להשתתף באליפות העולם, אלא להתמקד במרתון ברלין בספטמבר.

כשטולה החליט להעלות הילוך הוא רץ את הספליט של ה-5 ק"מ בין הקילומטר ה-30 ל-35 ב-14:12 דק' (2:50 דקות לק"מ) ואת חמשת הק"מ הבאים, בין הקילומטר ה-35 ל-40 הוא רץ אפילו מהר יותר, ב-14:10 דק' ולמעשה הכריע את המרתון.

אחרי שעבר את חצי המרחק הראשון ב-1:04:08 שע' (3:02 דק' לק"מ) הוא עבר את החצי השני ב- 1:01:27 שע' (2:55 דק' לק"מ) וניצח את היום הזה עם שיא אליפות עולם חדש במרתון – 2:05:35 שע'. נגטיב ספליט סופר מרשים שהכריע את היום הזה.

הישראלים באליפות העולם

מארו טפרי ממשיך להיות עקבי והוא נתן היום עוד תצוגה מרשימה מאוד בזירה הבינלאומית. שיאן ישראל במרתון סיים במקום ה-11 בתוצאה 2:07:59 שע'. ההישג הנפלא הזה מצטרף להישג המעולה של טפרי במשחקים האולימפיים בטוקיו כשסיים שם במקום ה- 13. התוצאה של טפרי מדורגת במיקום הגבוה ביותר במרתון אליפות עולם לגבר או אשה, מאז שאיילה סטאין סיים ב-2007 במקום ה-19.

"זו הייתה תחרות מאוד טובה, לפחות בשבילי. הרגשתי טוב כל הדרך עם הדבוקה הראשונה. בסביבות הקילומטר ה-30, רץ אחד נכנס בי מאחורה ונפלתי חזק, אבל קמתי והמשכתי", סיפר מארו טפרי, "בסך הכל, אני מרוצה מהתוצאה שלי. תודה לכל מי שעודד אותי גם בארצות הברית וגם מישראל".

טסמה מוגס סיים במקום ה-25 עם תוצאה של 2:11:36 שע' ואיימרו עלמיה סיים במקום ה-48 עם תוצאה של 2:17:05 שע'.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג