היכן תמצאו מקורות טובים למגנזיום?

מגנזיום הוא אחד המינרלים החשובים בגופנו והוא משתתף ביותר מ-300 תהליכים בגוף, מה הסיבות לחסר שלו והיכן תמצאו מקורות טובים למגנזיום?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מגנזיום הוא אחד המינרלים החשובים בגופנו, משתתף ביותר מ-300 תהליכים בגוף, כמו הרפיית השריר, כולל שריר הלב, יצור חלבונים, יצירת אנרגיה ושמירה עליה בתאי הגוף, חלוקת התאים, סינתזה של DNA ו-RNA, העברת מסרים עצביים, איזון לחץ הדם, שמירה על מטבוליזם של העצם (מניעת אוסטאופורוזיס), של גלוקוז ואינסולין.

הבוטנים הנם מקור למגנזיום | צילום H. Zell

עוד כתבות תוספי תזונה בשוונג
מי עלולים לסבול ממחסור בוויטמין B12?
היתרון בתוסף התזונה BCAA לרצים וספורטאי סבולת
כל מה שרציתם לדעת על תוספי תזונה לספורטאים

כמחצית מכמות המגנזיום נמצאת בשלד, כמחצית בשריר ורקמות רכות אחרות, ורק כ-1% בדם. בזה טמון הקושי בבדיקה מהימנה של מגנזיום, הרי רמתו בדם לא משקפת את הסטטוס שלו בגוף. אין הרבה נתונים סטטיסטיים אבל הערכה אומרת שאחוזים ניכרים מהאוכלוסייה המערבית הבריאה אינה צורכת מגנזיום במידה מספקת (360-420 מ"ג ביום למבוגרים). לפי הספרות המדעית, בין 8%-20% באוכלוסיות שונות בעולם סובלות מחסר במגנזיום, בדרך כלל החסר נפוץ יותר מנשים מאשר בגברים. סימני למחסור במגנזיום: התכווצות שרירים, חוסר תחושה, נימול, עייפות וחולשה וכמו כן מחסור במגנזיום עלול להשפיע גם על פעילות הלב.

בין הסיבות לחסר במגנזיום:
• צריכה מוגבלת של המזונות המכילים מגנזיום
• צריכה עודפת של סוכר ומלח
• צריכת אלכוהול
• צורך מוגבר כגון: סטרס, הזעה יתר, פעילות גופנית עצימה (ספורטאים, חיילים קרביים)
• נטילת תרופות כמו משתנים ואנטיביוטיקה
• מחלות ומצבים שונים כגון: השמנת יתר, סוכרת לא מאוזנת, מחלות מעיים (קרוהן, צליאק)
• בגיל מבוגר עלול להיווצר גם כן במקרים ורבים מחסור במגנזיום

היכן תמצאו מקורות טובים למגנזיום?

מקורות עשירים במגנזיום הן קטניות, דגנים מלאים, סויה, שקדים, קשיו, בוטנים, ירקות בעלי עלים ירוקים, קוואקר, תפו"א, אבוקדו, בננה, שוקולד מריר. אחד המקורות הנחשבים של מגנזיום הוא מים, אך יש לקחת בחשבון שמים מותפלים הם נטולי מגנזיום. באוכלוסייה שצורכת מים כאלה יש ככל הנראה לבדוק צורך לקחת מגנזיום. בקניית מים מינרליים חשוב לשים לב לתכולת המגנזיום, להשוות ולהעדיף מים שעשירים יותר במינרל זה.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"נשמו פנימה את העוצמות, נשמו החוצה את החולשות", איימי קראג (הייסטינגס), מרתונסיטית אולימפית..


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג