הטיפים של Zoggs || השחיין טל סנונית עם 10 טיפים לקראת משחה פוסידון

גם אם אתם מתכוננים לטבילת האש שלכם במים פתוחים וגם אם אתם רוצים לדעת איך לתפקד טוב יותר במשחים, כדאי שתקראו את 10 הטיפים של השחיין טל סנונית לקראת המשחה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ליגת "זוגס" למשחי מים פתוחים החלה ב-25 בספטמבר עם משחה פורט2פורט בחופי תל אביב המשיכה עם משחה תנינים-הרפתקאות האיים ותסתיים במשחה פוסידון. ביקשנו מהשחיין טל סנונית, אחד משחייני המים הפתוחים הבכירים בארץ ושחקן כדורמים מקצוען בעברו, לספק לנו 10 טיפים לקראת משחי ליגת "זוגס".

להרשמה למשחה פוסידון

טל סנונית שחיין מים פתוחים

הטיפים יתייחסו ברובם לשחיינים הפחות מנוסים במשחי מים פתוחים. טל סנונית | צילום: צלמי שוונג

הטיפים של טל סנונית יתייחסו ברובם לשחיינים הפחות מנוסים במשחי מים פתוחים, אבל חלקם יוקדשו גם לשחיינים מנוסים כדי לנסות ולהשיג תוצאה ומיקום גבוה. חשוב להדגיש שיש הבדל מהותי בין שחיינים שמגיעים כדי להתחרות על מקום בצמרת לבין שחיינים שהמטרה שלהם היא להגיע בהצלחה לשער הסיום ולהשיג את ההנאה המרבית מהמשחה.

1. להגיע בכושר שחייה סביר 

כל מי שנרשם למשחה מים פתוחים צריך לצבור מספיק קילומטראז' ולפתח סבולת מתאימה, אחרת המשחה יכול להפוך לסבל ואז מפספסים את עניין ההנאה. בהתייחס למשחה שאורכם 1.8 קילומטר, הייתי אומר שמי שיכול לעשות אימון בריכה למרחק של 2.5 ק"מ, יכול לעשות אותו. למה 2.5 ק"מ? מכיוון שיש הבדל מהותי בין הבריכה לים. אמנם המים בים הם מלוחים ומציפים, אבל יש הרבה פקטורים שמוסיפים דרגות קושי לשחייה בים, ולכן זה לא מספיק לשחות קילומטר בבריכה עם קצת עצירות וסיבובי קיר וצריך שיהיה מקדם בטיחות של כושר.

2. לתרגל שחייה בים 

גם שחיינים מנוסים בעלי כושר גבוה מאוד שלא מתנסים בשחייה בים עלולים להיתקל בהפתעות שיכולות להיות גם לא נעימות. להבדיל מהבריכה שם הכל קבוע וברור, בים יש המון משתנים כמו: גלים, זרמים, סינוור של השמש. אלה דברים חוויתיים ולא מאיימים, אבל חייבים להתנסות בהם. כשמכירים ומתנסים בזה, יודעים איך להתמודד עם זה ולמה לצפות. זה לא ששחייני בריכה לא יצליחו, אבל הדבר החשוב ביותר במשחה הוא החוויה שיכולה להיות מדהימה ולהפוך גם לאורח חיים. לכן חשוב מאוד לשלב אימוני ים.

6

חשוב מאוד לשמור על הדופק בהתחלה. משחה פוסידון | צילום: צלמי שוונג

3. להכיר את המסלול 

כדי להכיר את המסלול צריך קודם כל להסתכל על המפה באתר האינטרנט של התחרות, אבל זה לא מספיק. אם מתאפשר כדאי גם לשחות באתר התחרות וזה מאוד מוסיף. בכל מקרה, בבוקר התחרות צריך לעמוד מחוץ למים וללמוד כמה שיותר מהמסלול. במקרה שאי אפשר לראות את כל המצופים כי הזינוק הוא במקום אחר, ניתן ללכת את המסלול וללמוד סימני דרך כמו למשל בתי המלון או המרינה שחולפים על פניהם. זה משהו שמאוד יכול לעזור במיוחד אם שוחים במקביל לחוףשוחים במקביל לחוף, ואם תזכרו את הסימנים תוכלו לדעת איפה אתם נמצאים וכמה מרחק נותר עד לסיום.

עוד כתבות במים פתוחים

7 טיפים למשחה הראשון שלכם במים פתוחים

לקפוץ למים: אסטרטגיות שחייה במים פתוחים

טיפים וכללים לשחייה במים פתוחים

4. לנווט  

טעויות בניווט יכולות לעלות לנו בעשרות עד מאות מטרים ולכן זה קריטי. אחד הדברים שמאוד עוזרים בניווט זה קרקעית הים. אם רואים שהיא נעשית יותר עמוקה או מצד שני יותר רדודה, זה אומר שסטינו מהנתיב. דבר נוסף שעוזר לנווט הוא פשוט לשחות על הרגליים של שחיין אחר, אבל במקרה הזה אנחנו צריכים להתפלל שהוא מנווט טוב. אני מאוד ממליץ להרים את הראש כל כמה תנועות ולראות איפה אנחנו ביחס למצוף שאנחנו שוחים לכיוונו. זה אמנם גורם לקושי וגוזל מאיתנו אנרגיה, אבל זה שווה את זה.

זינוק למשחה פורט2פורט

בפורט2פורט יש המון נקודות ציון שכדאי להכיר לפני | צילום: צלמי שוונג

5. להכין את הגוף

אנחנו עדיין בקיץ, ובגלל שטמפרטורת המים עדיין גבוהה חשוב מאוד שהגוף יהיה רווי במים לפני התחרות. זה אומר שצריך לשתות הרבה מאוד החל מיומיים לפני התחרות, שתייה מרובה רק בבוקר התחרות לא תעזור במקרה הזה. כמובן שביום שלפני המשחה מומלץ לא לאכול אוכל כבד ולצרוך בעיקר פחמימות כמו פסטה.

6. להוריד עומס לפני המשחה 

חשוב מאוד להגיע למשחה כשהשרירים רפויים ולא מכווצים, זה קריטי בשחייה למרחקים ארוכים. יש שחיינים שחושבים שצריך להתאמן חזק לפני וזה לא נכון. תחרות חשובה מצריכה הורדת עומס הדרגתית 3 עד 6 ימים לפני וזה אומר לשחות פחות, לשחות משוחרר ובדופק נמוך יותר.

3

מאוד חשוב לתכנן מראש איך יראה המשחה שלנו מבחינת קצב השחייה | צלמי שוונג

7. לא להשתולל בזינוק 

חשוב מאוד להתחיל את המשחה בדופק בינוני ולא גבוה. הרבה שחיינים עושים טעות גדולה ומזנקים בכל הכוח. בצורה הזאת הם מתחמצנים ומרגישים כאבי שרירים והתכווצויות שיכולים לגרום למצב בלתי הפיך. אחרי זה הם כבר לא יכולים למצות את היכולות שלהם.

להרשמה למשחה פוסידון

כל הקטע של הריצה למים, המאבק בצפיפות, השחייה למצוף הראשון כשברקע הצפיפות והעובדה שהגוף עוד לא חם מספיק – מעלה את הדופק משמעותית. אנחנו צריכים להיות מודעים לזה ולהוריד את הדופק בשתי צורות: מורידים קצב, ושוחים בתנועות ארוכות יותר. אני משתדל לחשוב על זה כמה שיותר ולתת הנחיות למוח וזה עובד.

8. להכין מראש טקטיקה ואסטרטגיה 

כאן כבר מדובר בטיפים לשחיינים היותר מנוסים. מאוד חשוב לתכנן מראש איך יראה המשחה שלנו מבחינת קצב השחייה וההתמודדות מול המתחרים. צריך לבוא עם טקטיקה מוכנה מראש ואתה לנסות להפתיע, כי ברמות הגבוהות זה חלק גדול מהמשחק ואפשר להגיע לרמות של אומנות על ידי הפתעות של שינוי קצבים, תקיפות וספרינטים. כל שחיין צריך להיות מודע ליכולות האישיות שלו ולא פחות מזה ליריבים שלו. ולא פחות חשוב, הוא גם צריך להיות מודע לזה שבמים פתוחים הכל עלול להשתנות מכל מיני סיבות, וצריך להיות ערוכים לקבלת החלטות שונות לחלוטין מהתכנון המקורי.

5

כל שחיין צריך להיות מודע ליכולות האישיות שלו ולא פחות מזה ליריבים שלו | צילום: צלמי שוונג

9. לעשות הכנה מנטלית

עבור ספורטאים תחרותיים הכנה מנטלית היא משמעותית, ובלעדיה בלתי אפשרי להצליח. אני באופן אישי משתמש בדמיון מודרך. אני מדמיין את התחרות כבר מספר ימים לפני, את המסלול, היריבים, המאמץ וגם את הסבל. אני מדמיין את כל מה שיכול לקרות, מצבים שונים שאפשר להיתקל בהם ופתרונות שאני נותן להם.

10. לבוא במטרה ליהנות 

זה הטיפ החשוב ביותר מבחינתי. צריך לזכור שאנחנו לא באליפות עולם או במשחקים האולימפיים. אנחנו קודם כל מגיעים כדי ליהנות ולהתנהג באופן ספורטיבי כלפי שחיינים אחרים. זה בוודאי אומר לא לדחוף ולא להרביץ, אבל גם לפרגן ולהתחלף בהובלה עם שחיינים אחרים כי זה עוזר ונותן הרגשה טובה, בדיוק כמו בדרפטינג באופניים. לא לשכוח שאנחנו נמצאים כאן קודם כל כדי ליהנות, כי רק ככה החוויה שלנו תהיה מושלמת.

לוגו זוגס


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג