הטיפים של נינה פקרמן לקראת טריאתלון ישראמן צפון חיפה

טריאתלון ישראמן צפון חיפה מתקרב ויגיע בתזמון מושלם כדי להתאושש מהארוחות של פסח. לאיזה תרחישים צריך להתאמן ולמה כדאי להירשם לתחרות השלשות?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ישראמן זינוק שחייה

להורדת אפליקציית שוונג החדשה לחצו על חנות היישומים של הנייד שלכם:

APP GOOGLE

קצת אחרי שנתאושש מהארוחות של חג הפסח יתקיים טריאתלון ישראמן צפון חיפה, שהוא בעצם האירוע שמאחד בין ישראמן צפון לטריאתלון חיפה – שתי תחרויות שבהן התחרו גם למרחק חצי איש ברזל והיו קרובות מאוד אחת לשנייה בלוח השנה.

אליפות ישראל בטריאתלון באילת

גם במקרה הזה מדובר באליפות ישראל, למרחק חצי איש ברזל | צילום: באדיבות איגוד הטריאתלון

להרשמה לישראמן צפון חיפה – היכנסו

אז הפעם, לכל אנשי הברזל שמתכוננים לתחרויות בחו"ל בקיץ תהיה הזדמנות להיפגש באותו האירוע, וטריאתלטים אחרים או כאלה שרק רצים, רוכבים או שוחים יוכלו גם הם להצטרף לחגיגה הגדולה שתצא לדרך בחוף דדו. מעבר למקצים האחרים של הטריאתלון: אולימפי, ספרינט, ומיני ספרינט – תתקיים גם תחרות השלשות המסורתית. במקרה של המקצה למרחק חצי איש ברזל זה אומר שהשחיין שוחה 1.9 ק"מ, הרוכב ירכב 90 קילומטרים והרץ ירוץ חצי מרתון.

עוד כתבות בנושא 
כל מה שרציתם לדעת לקראת טריאתלון ישראמן צפון חיפה
אנטונינה רזניקוב ניצחה בקטגוריית הגיל שלה באיירונמן דרום אפריקה 
התרמית הגדולה בהיסטוריה של האיירונמן 

"תחרות שלשות זה משהו שאני ממליצה לכל אחד לעשות", אומרת נינה פקרמן שהיתה עד לא מזמן אשת הברזל הבכירה בארץ וכיום מאמנת במועדון "עוצמה". היא עצמה עדיין נהנית להתחרות בשלשות, ואפילו קצת יותר מזה. בחיפה היא חולקת שלשה עם בת זוג אחת, כשפקרמן בעצם תשחה ולאחר מכן תרוץ. "זו חוויה נהדרת", היא מוסיפה: "אם אתה עושה רק את אחד הענפים באופן קבוע אז אתה נחשף לעוד דברים ואם אתה בתחילת הדרך ועדיין לא עושה את הטריאתלון אז זה המקום להגיע אליו וללמוד מאחרים, תוך כדי שמתחרים. בשבילי זה גם תפאורה מצוינת לאימון מושלם: יש מסלול שחייה בים, סוגרים את הכביש בשביל לרכב על האופניים ומסדרים מסלול ריצה עם מים".

איך מתכוננים לשחייה? 

מי שלא רגיל לשחות בים התיכון במשך כל השנה ומנסה לעשות את זה רק לקראת עונת הטריאתלונים או המשחים, יודע שבחודש אפריל המים די קרים (עבור השחיין הישראלי הממוצע) וזה אומר משהו בין 19-20 מעלות. לפי התקנון של התחרות אפשר להשתמש בחליפות שחייה במידה והמים קרים מטמפרטורה של 22 מעלות וזה ככל הנראה מה שיקרה בחיפה, כמו גם בטריאתלון ראשון לציון הקרוב שיתקיים ב-16 באפריל. אלו שתי תחרויות שבהן עוד רואים את החליפות, שבהמשך העונה נעלמות מן הסתם. מצד אחד זו הזדמנות מצוינת עבור אנשי הברזל שיתחרו בקיץ באירופה עם חליפות, לבדוק את הציוד לפני תחרות המטרה שלהם. שחיינים שלא רגילים לחליפות היו מעדיפים כמובן להימנע מהם, אבל כל אחד והשיקולים שלו. בסופו של דבר החליפות מקנות יתרון למי שמתכוון להתחרות באחרים. דווקא בתחרויות השלשות, וזה קורה אפילו בישראמן גרמין באילת בחודש ינואר, רבים משחייני המים הפתוחים בוחרים לשחות ללא חליפה מטעמי הרגל, וכנראה שלפחות בחלק מהמקרים נראה כאלה גם בחיפה.

נינה פקרמן משחה גביע הים האדום 2

ממליצה בחום על השלשות. נינה פקרמן | צילום: ניר עמוס

איך מתכוננים לרכיבה?

ההבדל העצום בין קטע הרכיבה בטריאתלון ישראמן צפון חיפה לבין הרכיבה האימתנית בישראמן גרמין אילת הוא הגורם המרכזי שאחראי לכך שלא יהיה שום קשר בין תוצאות שטריאתלטים השיגו באילת לעומת אלו שישיגו בחיפה. ההבדל במרחק של חצי איש ברזל יכול להיות בקלות בין שעה לשעה וחצי ואפילו יותר. בסופו של דבר מדובר במקרה הזה במסלול רכיבה מישורי בכביש החוף, מחוף דדו בחיפה דרומה לכיוון זכרון יעקב שאותו מבצעים פעמיים. צריך רק לזכור, כפי שציין לא מזמן המאמן ואיש הברזל ליאור זך מאור, שההרגשה ברכיבה על כביש החוף לא זהה לזו שבנהיגה ברכב. ברכיבה מבינים שכביש החוף הוא לא לגמרי שטוח ויש קטעים של "מיני רולינג הילס" כפי שהוא כינה אותם. את הרוכבים המיומנים והטובים יותר זה לא אמור להפחיד, אבל רוכבים מתחילים יותר בהחלט ירגישו קושי מסוים בכביש הזה. יותר מזה, הם מאוד יקוו שתנאי הרוח יהיו ידידותיים, כי בסופו של דבר יש הבדל גדול מאוד בין רכיבה ביום רגוע מבחינת רוחות לבין רכיבה בכביש כזה עם רוחות חזקות, שאי אפשר להסתתר מהן.

איך מתכוננים לריצה?

קטע הריצה של טריאתלון ישראמן חיפה מתחיל משטח ההחלפה בחוף דדו לכיוון צפון. מתחרי חצי המרחק, בין אם זה הטריאתלטים או הרצים בשלשות, יבצעו למעשה 5 הקפות. מצד אחד זה רחוק מלהיות "מרוץ מעניין" כשמבצעים אותו בהקפות. מצד שני הטריאתלטים שנמצאים בשלבים האחרונים של התחרות שלהם יודעים בדיוק מה מצבם והיכן הם נמצאים. מי שמתכוון רק לרוץ ולעשות את זה חזק צריך להתכונן לאתגר מנטלי ויכול אולי להתייחס אל קטע הריצה כמין אימון אינטרוולים ארוכים. בכל מקרה, אפשר יהיה ליהנות מהעידוד של האנשים שיהיו בטיילת, ולקוות שנוכחות של אנשים אחרים לא תפריע מדי.

להרשמה לישראמן צפון חיפה – היכנסו



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג