"החלמתי מקורונה, מתי אוכל לרוץ או לחזור לפעילות ספורטיבית?"

כפי שלמדנו מהנגיף החמקמק אין תשובה חד משמעית, אולם יתכן כי ניתן לחזור בהדרגתיות איטית במיוחד ולשים לב לכל שינוי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Woman in mask. Girl in a park. Coronavirus theme. Woman training.

כידוע לכל תושבי הגלובוס, האנושות מתמודדת עתה עם מתקפה בלתי נראית שלא ראתה מזה כמאה שנים – מגיפת הקורונה. בין יתר החולים שאנו מאחלים להם חזרה מהירה ככל האפשר לשגרה, המשתמשים הפעילים ספורטיבית והרצים נותרו עד היום ללא תשובה חד משמית – מתי ניתן לחזור לריצה לאחר החלמה.

חובה לבצע בדיקות ספציפיות ללב לאחר ההחלמה מקורונה | צילום: People photo created by prostooleh – www.freepik.com

בעוד מרבית העולם עדיין לומד על המגיפה בזמן אמת ותוך כדי תנועה, שני חוקרים מספרים שבכל הקשור לזמן החזרה לפעילות לאלו שכבר החלימו מהקורונה עדיין לא ניתן לומר בוודאות, שכן עד היום השלכותיו של הווירוס לטווח הרחוק אינן ידיעות ואף מבלבלות. יחד עם זאת, הם מסייגים ומספרים כי ניתן לחזור בהדרגה לאחר 10 עד 14 יום מתום הסימפטומים. עוד מוסיפים ומזהירים החוקרים כי בכל מקרה, החזרה לריצה חייבת להיות איטית והדרגתית ככל האפשר, שכן לא ניתן לדעת בוודאות מה יתרחש בשלבים המאוחרים יותר שלאחריה.

בעוד הרצים שהחלימו תוך כדי אשפוז ביתי "נהנו" מפריבילגיות, עם אלו שהיו מאושפזים בבית החולים הסיפור קצת יותר מורכב. לגביהם, טוענים החוקרים, חובה לבצע בדיקות ספציפיות ללב כדוגמת אק"ג, אקו לב וכו׳. הסיבה לכך לדבריהם, היא מפני שלעתים פעימות הלב עלולות לא להיות סדירות גם לאחר ההחלמה המלאה – דבר שכמובן ישפיע על הריצה ואף לגרום למוות במקרים נדירים וקיצוניים.

בכל מקרה, כך טוענים, ההמלצה היא להתחיל בשיעור של 50 אחוזים פחות מרמת הפעילות הגופנית שהתאמנו והיו רגילים אליה החולים לפני שחלו בקורונה. ניתן להגביר את העצימות והנפחים בשיעור של כ-10 אחוזים לערך רק לאחר כשבוע – זאת כמובן באם הכל כשורה והמתאמן אינו מרגיש קושי מיוחד.

בכל מקרה יש להיוועץ עם רופא באופן אישי על מנת לקבל תשובה אחראית ומבוססת למצב של כל אדם. אין לראות בידיעה זו כהמלצה וכייעוץ רפואי חלופי.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג