האצנית אולגה לנסקי עקפה את אסתר רוט-שחמורוב בטבלת כל הזמנים

האצנית שיפרה את שיאה האישי ועקפה את אורית קולודני ואסתר רוט-שחמורוב בטבלת כל הזמנים. תוצאות איכותיות גם לקנייזבה-מיננקו ברוחק ולמוקט פטנה ב-1,500 מ'
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אולגה לנסקי ספרינטרית
אולגה לנסקי ספרינטרית

שבעה אתלטים השיגו 1,000 נק' ומעלה במחזור הליגה השני שהתקיים אתמול (שבת) באצטדיון הדר יוסף, או 9, אם סופרים גם את זוהר זימרו וטסמה מוגס מאתלטי אורן השרון שהשיגו 1021 ו-1015 נק' בהתאמה במרתון טבריה, המהווה את אחד המקצועות המסונפים למחזור זה.

האצנית השנייה בטיבה במקצוע

אולגה לנסקי ממכבי ראשל"צ היתה המרשימה מכולם כשדורגה ראשונה בין 48 הרצות שהתפזרו על פני 7 מקצי הריצה ל-200 מ'. לנסקי ניצחה במקצה הראשון והאיכותי ביותר בתוצאה 23.52 (1.2) המהווה שיפור של 8 מאיות לשיאה והעניקה לאגודתה 1,098 נק'. בריצת סולו, כשנגדה השעון והמסלול, עקפה לנסקי בטבלת כל הזמנים את אורית קולודני ואסתר רוט-שחמורוב והפכה לאצנית השנייה בטיבה במקצוע זה רק לאמה והמאמנת שלה אירינה. ראוי לציין כי אתלטיות רבות שיפרו את שיאיהן האישיים במקצוע זה, בו דורגה שנייה ריטה פוגורלוב מהפועל חולון שסיימה שנייה במקצה החזק בתוצאה 24.54, למרות שהיתה דווקא בין היחידות שלא שיפרו את שיאן. נציין את ויקטוריה דורו מאתלטי הסמטה דרום ת"א שקבעה 24.94 ושיפרה את שיאה ב-24 מאיות, ואת דיאנה וייסמן מראשל"צ שקבעה 24.96 ושיפרה ב-8 מאיות.

את ההישג השני באיכותו קבעה שיאנית ישראל בקפיצה לרוחק ובקפיצה משולשת, חנה קנייזבה-מיננקו ממכבי ת"א שפסלה בניסיון הראשון שלה בתחרות הקפיצה לרוחק, אולם בשני הניסיונות הבאים הרחיקה לתוצאה זהה של 6.28 מ' שהעניקו לאגודתה 1040 נק'. יצוין כי קנייזבה-מיננקו ביצעה את קפיצותיה בהרצה קצרה של כמחצית המרחק מזה שהיא קופצת בהגיעה לתחרויות המטרה שלה, לאחר הורדת העומס. מדליסטית הארד מאליפות אירופה האחרונה באולמות אף ויתרה על שלושת הניסיונות הנוספים שניתנו לה כמנצחת התחרות. יפעת זליקוביץ' ממכבי ראשל"צ הסתפקה הפעם ב-5.76 (1.0) מ' ובמקום השני.

ריצה מרתקת התפתחה במקצה האיכותי של ריצת ה-1,500 מ'. צגאי גטאצ'ו האתיופי, שהגיעה ארצה להכתבת קצב ב-10,000 מ', עשה זאת גם הפעם כשהכתיב קצב למוקט פטנה מאתלטי אורן השרון. השניים פתחו פער על יתר שדה הרצים כבר במחצית הראשונה של הריצה, ללא שליריבים אלו נותר כיצד להגיב. פטנה חצה את קו הגמר בתוצאה 3:46.09 דק' האיטית משיאו האישי ב-49 מאיות בלבד. ל-1,026 הנקודות של פטנה הצטרפו גם 1,018 נק' מגירמה אמרה, חברו של פטנה לאגודה ואלוף ישראל הטרי ב-10,000 מ' המצוי בכושר מצוין, ואשר סיים שני בתוצאה 3:46.70 דק' המהווה שיפור של 11.96 שנ' לשיאו.

בין הנשים הפתיעה את כולן רחל גברצדוק הצעירה מאתלטי הסמטה דרום ת"א שקבעה 4:42.39 דק' ושיפרה את שיאה ב-1.78 שנ'.

קרב אתלטיקה מרתק

התחרות בקפיצה לגובה גברים לא התעלתה אמנם לשיאים חדשים, אולם שמחה רבה העניק לחובבי האתלטיקה דמיטרי קרויטר ממכבי ת"א שחזר להיראות קליל כמו פעם. אמנם זה הסתיים "רק" ב-2.12, כמו צור ליברמן מאתלטי לידר ירושלים, אולם קשה היה שלא להבחין בקלילות שחזרה לקפיצות של אלוף העולם והאלוף האולימפי לקדטים. התוצאה הזו העניקה לאגודותיהם של השניים 1,000 נק'.

המחזור הסתיים בריצות השליחים 4 כפול 400 מ' שהיוו את אליפות ישראל במקצוע זה. כשדונלד בלייר-סנפורד חסר, מכבי ת"א פגיעים במקצוע זה, והדבר הוכח הערב כשרביעיית הפועל חולון (עמית כהן, חי כהן, אדם יעקובי ואביב דיין) עצרו את השעון על 3:22.97 דק' והקדימו ב-2.57 שנ' את רביעיית מכבי ת"א שכללה את אמרי פרסיאדו, ימר גטהון, דוד טאייצ'או ועמרי הרוש. במקום השלישי סיימה רביעיית אתלטי לידר ירושלים עם ויקטור קולסוניק, איתי שמיר, תומר שפירא וערן סיבוני שקבעו 3:28.55 דק'.

בנשים התפתח קרב מרתק כשההובלה משנה ידיים מספר פעמים. נרי גטרידה מהפועל חולון ושרון קריכלי מכיוונים ב"ש העבירו את המקל ראשונות באופן צמוד יחסית. אלא שהרצה השנייה של מכבי חיפה, דריה לוקשין, עקפה בקשת את כריסטינה ונושבה מראשל"צ ואנסטסיה קירילוב מב"ש והעבירה את החיפאיות להובלה. דיאנה וייסמן מראשל"צ טרפה את הקלפים כרצה השלישית המהירה בחבורה והעבירה את המקל לאולגה לנסקי בהפרש די ניכר מיריבותיה, אולם למכבי חיפה היתה זו אלכסנדרה לוקשין שנשימותיה נשמעו היטב באוזניה של לנסקי, אם כי זו לא ויתרה ולוקשין לא הצליחה לסגור את הפער. מאחור הגיעה ב"איום" ג'ומעאן ג'וברן מב"ש, אך מאוחר מדי. הסדר בסיום היה מכבי ראשל"צ (3:58.25) אלופת ישראל 2015, שנה שנייה ברציפות, מכבי חיפה (4:00.13) שנייה ואתלטי כיוונים ב"ש (4:03.50) במקום השלישי.

צילום עמוד הבית: טיבור יגר




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג