האם נעלי ריצה טובות גם להליכה?

מצד אחד, דגמים רבים של נעלי ריצה ישרתו מצוין גם את הולכי הרגל. מצד שני, יש דגמים שבהחלט לא מתאימים ובכלל - כל אחד מאיתנו צריך להיות מאוד ספציפי בשלב בחירת הנעליים, ולזכור כמובן שזה מאוד אישי ושלא כך מותג מתאים לכל אחד. איך עושים את זה?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
צילום: shutterstock

הולכי רגל מנוסים, כמו גם כאלה שתחביב זה חדש עבורם, עלולים למצוא את עצמם מוצפים בנעליים המיועדות לריצה ולא להליכה. זה לא בהכרח דבר רע – אם אתם יודעים מה אתם מחפשים בנעלי ריצה. כדאי לחקור את ההבדלים בין נעלי ריצה לנעלי הליכה כדי למצוא את הנעליים המתאימות ביותר בשבילכם.

אז מה ההבדלים בין נעלי ריצה לנעלי הליכה? באופן מסורתי, בנעלי הליכה החלק העליון היה מעור והסוליה היתה פחות מרופדת מזו של נעל ריצה. אבל כיום זה כבר לא בהכרח המצב. בעוד שהולכי רגל עדיין יכולים למצוא נעליים עם עיצוב שכולל חלק עליון מעור, הם יכולים גם לנסות נעלי ריצה שיש בהן שילוב של טכנולוגיות שיכול להתאים או לא להתאים לצרכים שלהם.

"לנעלי ריצה יש הרבה תכונות שהופכות אותן לאידיאליות להליכה", אומרת קרוליין בל, מומחית תוכן והתאמת נעליים ב-FLEET FEET. "חפשו סוליה שהיא מרופדת בחלק האמצעי שלה כדי לספוג את הפגיעה של הרגליים בקרקע, חלק עליון שיהיה קל ואוורירי בכל סוגי מזג האוויר וסוליית גומי חיצונית שתהיה עמידה ותחזיק מעמד לאורך קילומטרים. לא משנה באיזו נעל תבחרו, בסופו של דבר מה שחיוני זה שהיא תתאים לקווי המתאר והצורה הייחודיים של כפות הרגליים".

הנעל צריכה להיות כמה שיותר קלה ורספונסיבית | צילום: shutterstock

עוד כתבות בנושא 
9 טיפים שיעזרו לכם לקנות נעלי ריצה
האם נעלי ריצה גורמות לפציעות או מונעות אותן?
מה חייבים לשאול כשאתם קונים נעלי ריצה?

טכנולוגיית נעלי ריצה שלא מתאימה להליכה

סיימון ברטולד, פודיאטר עם עשרות שנים של מומחיות בתעשיית ההנעלה, אומר שלרוב נעלי ריצה יעבדו מצוין עבור הולכי רגל, אבל חשוב להיות מודעים להבדלים הביומכניים המשמעותיים בין הליכה וריצה שיש לתת עליהם את הדעת. "הגורם המשמעותי המשותף היחיד הוא שכמו כל נעל ספורט אחרת. הנעל צריכה להיות כמה שיותר קלה ורספונסיבית".

בל מזהירה מפני נעלי ריצה שנועדו לרצים בקצבים מהירים, כמו נעלי מרוצים. נעליים אלו עשויות לכלול פלטת סיבי פחמן (קרבון) בסוליה, או להיות מעוצבות בצורה אגרסיבית יותר, כמו של נדנדה. "הנעליים האלו תורמות להנעה בזמן הריצה, אבל הגאומטריה שלהן נתמכת על ידי פלטת קרבון שדוחפת את כף הרגל בצורה יותר מהירה ממה שהליכה טבעית מאפשרת", היא אומרת ומוסיפה: "הולכי רגל לא אמורים לשנות את תנועת כף הרגל באופן לא טבעי הודות לטכנולוגיה המיועדת לרצים מהירים".

בריטני גליטון, מנהלת קו מוצרי ההנעלה של "ברוקס" אומרת שהריפוד והתמיכה שיש בנעלי הריצה חופפים בדרך כלל לנעלי ההליכה של המותג. יחד עם זאת, היא ממליצה להקפיד לבחור נעליים שלא מיועדות למרוצים. רוב הולכי הרגל ימצאו בשפע את הריפוד בנעלי ריצה בגלל העומס שיש בריצה על כפות הרגליים, אבל יתכן שיש צורך לבחור נעליים שהן יציבות יותר כדי להבטיח ביטחון במהלך ההליכה.

ברטולד גם ממליץ לקחת בחשבון את המשטח שעליו הולכים. רוב נעלי הכביש אינן מיועדות לשום משטח מלבד המדרכה והכביש. עם זאת, יש הולכי רגל שבוחרים במסלולים שונים שהם לא אספלט ובטון. לכן כדאי להקפיד לבחור בנעלי הליכה, בין אם זה להליכה בכביש או בשטח, שיש בהן את הגמישות והיציבות המתאימים לאותו שטח.

מצאו נעלי הליכה עבורכם, ולא עבור מישהו אחר

כל המומחים מסכימים עם זה שצרכים אישיים מכתיבים את הבחירה הסופית של הנעליים. "כל הולך רגל הוא שונה", אומר ברטולד, "יש הבדלים במגדר, משקל, גובה, רמה וביומכניקה".

"חשוב לחפש את מה שמתאים לכם ולביומכניקה שלכם ולהתמקד בנוחות ובתחושה על הרגליים", אומר קריס הרטנר, הבעלים של Naperville Running Company באילינוי. הוא מציע לנסות כמה סגנונות ודגמים שונים ממותגים שונים, ולפעמים לנסות נעל אחרת בכל רגל. "ודאו שאתם מבצעים את ההתאמה הנכונה ושאתם לוקחים בחשבון את המכניקה שלכם".

"נעל הליכה טובה היא מרופדת היטב, יציבה מתחת לכף הרגל והכי חשוב היא מתאימה בצורה המיטבית", אומר פול לאנג, מנהל בכיר לביצועי ריצה ב"אסיקס" ומוסיף: "תמיד תרצו שישאר לכם מקום בין אצבעות הרגליים לקצה הנעל כדי להבטיח שלכף הרגל ישאר מקום לנוע וכדי שיהיה ניתן להכיל כל נפיחות של כפות הרגליים בזמן הפעילות". ודאו שיש לכם נעליים שישארו מספיק אווריריות במהלך ההליכה, כדי שהרגל תוכל להישאר קרירה ונוחה ושלא תיספג בפנים לחות גבוהה על מנת שהרגל תישאר יבשה ככל האפשר".

אז על מה צריך לשים דגש כשבוחרים ללכת? | צילום: shutterstock

"אין סוג אחד של נעלי ריצה שאפשר להגיד עליו שהוא הכי טוב להליכה", אומרת בל, "כשיש כל כך הרבה אפשרויות, הגורמים החשובים ביותר הם התאמה ונוחות. בל גם מציינת שנוחות זה משהו שעלול להשתנות מאדם לאדם, כי יש כאלה שיעדיפו עיתוב מרופד ויציב ויש כאלה יאהבו יותר גמישות ועיצוב נמוך שקרוב יותר לקרקע. "סביר להניח שתצטרכו לבדוק כמה זוגות שונים לפני שתמצאו את ההתאמה המושלמת. אני ממליצה לחפש את החנות הקרובה שבה יש מומחים בהתאמת נעליים".

איך להימנע מטעויות?

הנעליים הנכונות יאפשרו לכם ליהנות מהליכה מבלי לשים לב שהן שם, הן אמורות להתמוסס ברקע", אומרת בל. המומחים טוענים שיותר מדי אנשים בוחרים נעליים רק על סמך הסגנון והצבע שלהן. אחרים בוחרים את המותג לפי מה שהם חושבים שהיה נכון, אפילו כמה שנים קודם לכן. "אם אתם רוצים לבנות הרגל של ריצה או הליכה לאורך זמן, אתם חייבים לוודא שלכפות הרגליים שלכם תהיה נוחות ותמיכה, אחרת תגיעו למצב שאתם מפחדים מהצד הבא בכל פעם", אומרת בל.

טעות נפוצה נוספת היא לחשוב שיש מותג נעליים אחד שמתאים לכולם. אל תבחרו מותג או דגם ספציפיים על סמך צרכים של מישהו אחר, קבלו התאמה על ידי מומחה כדי למצוא את מה שהכי מתאים לכם.

גליטון מציעה להיות ספציפיים ככל האפשר לגבי מה שנעל צריכה להיות עבורכם. צריך לשאול שאלות כמו באיזו תדירות תשתמשו בנעליים, לכמה זמן בכל פעם, האם יש לכם צרכים ספציפיים בהתאמת הנעליים או האם הנעליים מיועדות רק להליכה? "לכל אחד יש מגוון צרכים", היא אומרת, "ויש אינסוף אפשרויות לבחירה. להיות ממוקדים לגבי מה שאתם רוצים לקנות זה משהו שיהפוך את החיפוש שלכם להרבה יותר קל".

מבחינת ברטולד, הטעות הגדולה ביותר היא שכשאנשים קונים נעלי הליכה שהן לא האמת נעלי הליכה. ולמרות שרוב נעלי הריצה יכולות לעבוד מצוין עבור הולכי הרגל, כל אחד צריך לוודא שהוא בחר בדגם שמספק את הצרכים הספציפיים שלו ומתאים לחוויה האישית שלו.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג