האם כריס פרום יחמוק מעונש? מחקר חדש מרמז שאולי כן

בזמן שאלוף הטור דה פראנס והוואלטה מתחרה בג'ירו ד'איטליה, עורכי הדין שלו מנהלים מאבק לטיהור שמו וכעת פורסם מחקר חדש שאולי יוכל לעזור לפרום להוכיח (כפי שהוא אומר) שהוא לא עשה שום דבר רע
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
כריס פרום במסיבת עיתונאים של ג'ירו ד'איטליה בירושלים
כריס פרום במסיבת עיתונאים של ג'ירו ד'איטליה בירושלים

לערוץ הג'ירו ד'איטליה בשוונג

פרשת הסלבוטמול של כריס פרום, במסגרתה הרוכב הבריטי נכשל בבדיקת שתן לגילוי חומרים אסורים, עדיין רחוקה מלהסתיים. כזכור, מדובר בבדיקת סמים שנערכה לו באחד השלבים האחרונים של הוואלטה בספרד בקיץ 2017, ובה נמצאה אצל פרום כמות כפולה מהמותר של חומר בשם סלבוטמול. מאחר ופרום חולה אסטמה יש לו אישור להשתמש בתרופה שמכילה סלבוטמול, אבל לא בכמויות כאלה. 

בינתיים הוא ממשיך להתחרות. כריס פרום | צילום: Gian Mattia D'Alberto

מאז שהפרשה פורסמה בסוף 2017 מתנהל תהליך משפטי בין פרום וקבוצתו סקיי לבין הרשות הבינלאומית למניעת סמים בספורט (WADA). כל עוד לא הושגה החלטה בעניינו, פרום רשאי להתחרות ולכן הוא מדווש בימים אלו בג'ירו ד'איטליה שיצא לדרך בישראל. בצד של פרום אמרו בחודשים האחרונים יותר מפעם אחת, שיש להם הוכחות מדעיות לכך שהם לא עשו שום דבר רע. 

ואולי במסגרת ההליך המשפטי ינסו בצד של פרום להסתמך על מחקר חדש שנעשה בהולנד וטוען שלא ניתן לקבוע רמה מדויקת של סלבוטמול הגוף לפי בדיקת שתן אחת. לפי המחקר הזה, 15.4 אחוזים מהבדיקות יציגו תוצאות לא נכונות ובנוסף על סמך המחקר הזה יש הטוענים שהסף שנקבע על ידי WADA ככמות חוקית של סלבוטמול משאיר מקום לסטיות ואולי זה מה שקרה אצל פרום.

מ-WADA נמסר בתגובה לעניין: "WADA הובילה בעבר שני מחקרים על סלבוטמול וממשיכה לעשות את זה. על סמל המחקרים והנתונים שיש לנו, אנחנו לא רואים סיבה לשנות את הסף".  



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג