"ב-NBA הייתה קמה חקירה פדרלית על זה": האוסטרלים זועמים על השיפוט באליפות העולם

סערת הפסילה של קיילי מקיואן ב-200 מעורב אישי לא נרגעת, וההתאחדות האוסטרלית זועמת על "חוסר צדק". התמונות מראות - אלכס וולש האמריקאית פסלה בגמר בצורה בוטה הרבה יותר מאשר האוסטרלית. צפו בתמונות בעצמכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
קיילי מקיואן | צילום: Sandro Halank, Wikimedia Commons

הפסילה של קיילי מקיואן בחצי גמר המשחה ל-200 מעורב אישי באליפות העולם ביפן ממשיכה לעורר הדים בשחייה העולמית. כזכור, האוסטרלית, שהייתה הפייבוריטית לניצחון במשחה, נפסלה אתמול (ראשון) על סיבוב לא חוקי בין סגנון הגב לחזה, כאשר יחד איתה מאותה סיבה נפסלה גם שרה פרנצ'סקי האיטלקייה, וכן נפסלה קייטי שנהאן על זינוק מוקדם, במה שסייע לאנסטסיה גורבנקו הישראלית להעפיל לגמר.

לכתבות נוספות בנושא:
ההסבר המלא: זו הסיבה ששלוש היריבות של גורבנקו נפסלו, ואיך ה-VAR השפיע?
מקום חמישי לאנסטסיה גורבנקו בגמר אליפות העולם בשחייה
הסינים השתלטו על אליפות העולם בשחייה עם שתי מדליות זהב מרשימות

אלא שבהתאחדות השחייה האוסטרלית זועמים על השיפוט ואף הגישו תלונה רשמית להתאחדות העולמית בנושא, בצעד נדיר בענף. "מקיואן והשופטים האוסטרלים מגדירים את הפסילה שלה כחוסר צדק", נכתב בהודעה מטעם ההתאחדות האוסטרלית לתקשורת. הסיבה אינה שהפנייה של מקיואן בהכרח הייתה חוקית (היא לכל הפחות הייתה גבולית), אלא שגם מי שזכתה במדליית הכסף, אלכס וולש האמריקאית, הייתה צריכה להיפסל.

לטענת האוסטרלים, שאף מגובה בצילומים, הפסילה של מקיואן בוודאי פחות נחרצת מזו של האמריקאית, ששחתה מסלול לידה בחצי הגמר. היום במהלך הגמר, נראה שהפסילה של וולש אפילו יותר חד משמעית, אולם הפעם לא השופטים לצד הבריכה ולא שופטי המסך התערבו כדי לפסול את מקיואן. שימו לב לתמונות ושפטו בעצמכם:

הפנייה של מקיואן בחצי הגמר (אותה פסלו השופטים):

הפנייה של קיילי מקיואן בחצי הגמר | צילום מסך

הפנייה של אלכס וולש בחצי הגמר (שלא נפסלה):

הפנייה של אלכס וולש בחצי הגמר | צילום מסך

הפנייה של אלכס וולש בגמר (שלא נפסלה):

הפנייה של אלכס וולש בגמר | צילום מסך

התאחדות השחייה העולמית אישרה כבר לאחר חצי הגמר שהפסילה של מקיואן נעשתה בעקבות שימוש ב-VAR ולא על ידי שופטי הפניות לצד הבריכה, אולם תמוה מדוע וולש לא פסלה מאותה סיבה בדיוק. אגב, אחת הטענות נגד ההתאחדות העולמית היא שהם לא משחררים את כלל הזוויות בהן משתמשים השופטים, והצופים נאלצים להסתפק במצלמות הטלוויזיה. הזעם באוסטרליה נובע מכך שהם חשים שהשופטים עשו כאן איפה ואיפה. או במילים אחרות, אם פוסלים על זה, אז לפחות שתהיה אחידות.

העורך הראשי של אתר השחייה הפופולרי SwimSwam בריידן קית' ניסח זאת היטב: "אוהדי השחייה צריכים להתפרע בעקבות חוסר העקביות. ב-NBA הייתה קמה חקירה פדרלית על דבר כזה. אם זה היה כדורגל, בתי דין בינלאומיים היו נדרשים לתלונות על מכירת משחקים. לא שהשיפוט מושלם באף אחת מהליגות, אבל לפחות שיפוט המסך נראה כעובד בדרך כלל. בשחייה נראה שהם פשוט לא משתמשים נכון בטכנולוגיה".

מקיואן עצמה הגיבה: "בכיתי קצת אתמול, הייתה לי קצת רכבת הרים רגשית, אבל זה הספורט, וזה מה שקורה בספורט. לצערי, חלק מהאנשים מקבלים את הקלפים הפחות טובים, ואני לצערי קיבלתי הפעם את הקלפים הפחות טובים. עכשיו זה רק עניין של להפוך את זה לחיובי. יש לנו וידאו וזוויות שמצביעות אחרת ממה שהשופטים ראו".

בשורה התחתונה, נראה כי הפסילה של מקיואן, על אף טענות המשלחת האוסטרלית, אכן הייתה נכונה. עם זאת, בהחלט תמוהה העובדה שלא נעשה שימוש בשיפוט המסך במהלך הגמר היום וכי אלכס וולש יצאה ללא פגע מהמשחה. בכל מקרה, נראה שבהמשך האליפות ובאליפויות הבאות ייזהרו השחיינים הרבה יותר בפנייה בין גב לחזה, עליה יסתכלו כעת בשבע עיניים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג