דייט על מסלול הריצה- דן ורן אלתרמן

כשחושבים על טריאתלון בישראל התאומים דן ורן אלתרמן מצויים גבוהה ברשימה,ייתכן כי הכי גבוה, יותר מכל דבר המזוהה עם הטריאתלון הישראלי. כבר עשר שנים שהם מנצחים כל תחרות טריאתלון ישראלית ועשר שנים רצופות הם אלופי ישראל בטריאתלון. פעם דן אלוף ובשנה אחרת רן הוא האלוף אבל כולם זוכרים כי "האלתרמנים" לקחו את האליפות. לכבוד יום העתצמאות של מדינת ישראל יצאה ניצה חדד לדייט עם רן ודן אלתרמן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


כשחושבים על טריאתלון בישראל התאומים דן ורן אלתרמן מצויים גבוהה ברשימה,ייתכן כי הכי גבוה, יותר מכל דבר המזוהה עם הטריאתלון הישראלי. כבר עשר שנים שהם מנצחים כל תחרות טריאתלון ישראלית ועשר שנים רצופות הם אלופי ישראל בטריאתלון. פעם דן אלוף ובשנה אחרת רן הוא האלוף אבל כולם זוכרים כי "האלתרמנים" לקחו את האליפות. לכבוד יום העתצמאות של מדינת ישראל יצאה ניצה חדד לדייט עם רן ודן אלתרמן

מאת:ניצה חדד


כשאני מסתכלת מהצד על החיבור הפנומנאלי שיש בין רן לדן אלתרמן, אני תוהה מה היה קורה אם אחותי התאומה הייתה נשארת בחיים. אני נולדתי לתאומה זהה שנפטרה בגיל שלושה חודשים והשאירה אותי תוהה בהרבה סיטואציות בחיי מה היה קורה אם היא הייתה עדיין חיה?!

רן ודן יושבים מולי ומעלים בי שוב את השאלה: מעניין איך זה מרגיש אם היה עוד מישהו אחד בעולם הזה שהיה יכול לגרום לי לרוץ יותר מהר, להתמיד יותר בספורט ובכלל להרגיש כל כך מחוברת למה שאני עושה רק בגלל עצם קיומו וחלקו בחיי.

אין מישהו שלא מכיר את זוג התאומים, "האלתרמנים" כולם קוראים להם כאשר הם בעצמם צוחקים על זה. "אנחנו אולי לקחנו את עניין התאומות קצת יותר מידי רחוק…" אומרים לי דן ורן בחיוך מדויק מתואם ודומה להפליא.

שני הבחורים, צנומי המראה, שיושבים מולי כבשו כל מטרה בתחום הטריאתלון בארץ. מזה עשר שנים שהם בלתי מנוצחים ומעוררים סביבם הרבה התקהלות, הערצה וגאווה לאומית. רן מספר שהוא זוכר שדן והוא תמיד עסקו בספורט: "תמיד היינו בכל מיני חוגים וההורים תמיד עודדו לפעילות ספורטיבית.  בזמנו שמענו על איזה בן של חברה של אמא שלי שהיה מתחרה בטריאתלון וכמה שההתעסקות בספורט הפכה אותו להיות תלמיד יותר טוב וילד יותר מסודר ואמא שלי מאד התלהבה מזה ובעקבות אחת התחרויות שראיתי אותו נדלקתי ומאז התחלתי להתאמן בטריאתלון ורק אחרי חצי שנה שכנענו את רן להצטרף ולהתחיל להתאמן".



רן ודן המשיכו להתמיד במקצוע לא מתוך מטרה ברורה לעתיד, אלא פשוט מאהבה טהורה לספורט. הם מספרים בהומור רב שבהתחלה הם עשו את כל הטעויות שכתובות בספר ואפילו הוסיפו עוד קצת מעצמם.

דן: " עד גיל עשרים ואחת נכשלנו כמעט בכל מטרה. במשך השנים תמיד היה מישהו שהיה יותר טוב מאתנו. היינו חוזרים מתחרויות ודופקים את הראש בקיר וחוזר חלילה. אבל החלטנו שכל כישלון רק יחזק אותנו והצבנו לעצמנו את המטרה באופן יותר ברור והמשכנו הלאה. אני חושב שמה שאפיין אותנו כל השנים זה שאולי היו לנו הרבה הפסדים אבל היום כל ניצחון באמת מגיע לנו כי נכשלנו כל כך הרבה ומבחינתנו ניצחון איננו מובן מאליו ויש לו משמעות הרבה יותר גדולה עבורנו". הצניעות והביישנות של הבחורים האלה מקשים עליהם להצהיר בפניי שהם קרוצים מחומר יוצא דופן

דן: "היכולת הכי גדולה שלנו היא שלמרות כל הכישלונות בתחילת הדרך והעובדה שתמיד היינו ביחד ידענו כל הזמן לאן אנחנו רוצים להגיע והאמנו שנגיע. התחשלנו בזכות הכישלונות שלנו".

אחרי רבע שעה של דייט אני מבינה שרן ודן פשוט בלתי מופרדים. יש ביניהם קשר בלתי מוסבר. הם משלימים משפטים אחד של השני, מסבירים מה השני מרגיש ואפילו מה תהיה התשובה שלו. 

רן: "יש בזה גם יתרונות וגם חסרונות.
החיסרון הוא שפיתחנו סוג של תלות מסוימת שאנחנו לא מסוגלים כמעט להחליט החלטות מבלי להתייעץ אחד עם השני – דן מתפרץ ואומר " הייתי הולך למכולת בבוקר לקנות לחמניות לארוחה והייתי מתקשר לרן לשאול איזה לחמניות לקנות. כלומר גם בדברים הכי קטנים לא הייתי מסוגל להחליט בלי הדעה שלו".

בגלל הקשר יוצא הדופן בין שני האלתרמנים, גם הנשים שלהם מבינות שהחבילה כוללת נישואין  עם שני גברים. רן ודן מספרים לי שהנשים שלהם קיבלו אותם פשוט ככה כאילו הם אחד ובכלל בכל מה שקשור לנשים שלהם רן ודן מדברים בעיניים מלאות אהבה והערכה על ההקרבה התמיכה והעובדה שהן "סובלות" אותם. הם יודעים שבלעדיהן זה פשוט היה בלתי אפשרי. בכל פעם שמישהו מהם מזכיר את אשתו, רואים שהוא עושה זאת עם הרבה אהבה.



אני מעמידה את רן ודן לכמה שניות להביט מהצד אחד על השני בצורה אובייקטיבית ולהגיד בכמה מילים מה הוא חושב שהופך את השני לספורטאי טוב?! דן ממהר לענות על השאלה וגם טוען שהוא יכול להגיד לי מה רן יגיד עליו… דן: "רן כל דבר שהוא עושה חייב להתבצע תמיד בצורה הכי מושלמת שיש . גם במבחנים הוא תמיד היה מגיע אחרי שהוא פתר את כל התרגילים והגיע הכי מוכן שיש וכנ"ל גם באימונים הוא עושה חקירות על כל הספורטאים לפני התחרות ורואה את כל התמונה בכללותה". רן: "היתרון של דן שהוא מאד עקשן ויודע לסבול ברמות גבוהות מאוד ביחס לאנשים אחרים, להוריד את הראש ולהתמיד. הוא גם לא מנתח מצבים. הוא פשוט עושה את זה. ההתמדה של דן והסיבולת שלו, לדעתי, הם אלה שהביאו אותו לרמה בה הוא נמצא היום ולכן בתחרויות בחו"ל הוא מגיע לביצועים יותר טובים ממני".

ALTERMANS היא קבוצת טריאתלון שרן ודן הקימו
בעקבות הרצון שלהם להעביר את כל הניסיון והידע שהם צברו הלאה לדור הצעיר – רן: "המוטו של הקבוצה שלנו זה לחלום, להאמין להשיג. שלושת המילים הללו מבחינתי מייצגות לגמרי את מה שאני ודן מאמינים בו".

דן מוסיף: "כמו שאמרנו אני ודן עשינו הרבה טעויות בעבר. היה לנו חשוב שהדור הצעיר וההישגי לא יחזור על אותן טעויות שלנו כי זה יהיה פספוס שכל הידע והניסיון שצברנו במהלך השנים האלה לא יעבור הלאה וילך לאיבוד" .

הרצון של רן ודן לראות את המתאמנים שלהם מגיעים להישגים ומגשימים חלומות, מבחינתם, זה כמו יד לוחצת יד. דן: "כשמתאמן שלי מצליח זה מעודד אותי וכשאני מצליח זה מעודד אותם. יש אצלנו תחושה ואווירה של משפחה. אנחנו קוראים לקבוצה "משפחת אלתרמנ'ס" ותמיד יש אווירה והווי של כיף ויחס אישי שאנחנו מקפידים לתת אותו לכל ספורטאי".

הדייט הזה מרגיש לי הרבה אהבה לספורט. רואים שהאהבה לתחום היא מה שמשאיר אותם להתמיד ולהילחם על החלום.

רן: "החלום הוא האולימפיאדה. כבר ניצחנו באליפויות ישראל למרות שזה לא מובן מאליו אבל אנחנו רוצים יותר מזה ומשום מה, החלום על האולימפיאדה, נדבק בנו".  דן מספר שהדרך מבחינתו לחלום יותר חשובה. "חשוב לי שנוכל ליהנות מהדרך ולא להגיע לשם כשהדרך הייתה קשה ובלתי נסבלת. מבחינתי הדרך חשובה לא פחות אבל ללא ספק שזה החלום".

לרן ודן היה חשוב להוסיף תודות לנותני החסויות שלהם: איגוד הטריאתלון , לאנץ טיים, נייקי,מצמן, מכבי ת"א,פולאר ורודי פרוגקט. 

האלתרמנים משאירים אותי אחרי הדייט הכיפי הזה כאשר אני מדקלמת בחזרה הביתה את המוטו שלהם… אז חבר'ה תחלמו, תאמינו והכי חשוב תגשימו!

הבלוג של אלתרמנ'ס בשוונג

שלגיה

ניצה חדד
עובדת בתחום הנדל"ן ומשתתפת בתחרויות ריצה ובוגרת מרתון ברלין 2010
.

קישורים: טריאתלון



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג