דייט על מסלול הריצה- ברצלונה 2012: מרתון עושים באהבה או לא עושים בכלל

אחרי טראומת מרתון אמסטרדם שבה ניצה חדד לרוץ מרתון. מהחורף הקר, החברות ועד לקו הסיום במרתון ברצלונה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אחרי טראומת מרתון אמסטרדם שבה ניצה חדד לרוץ מרתון. מהחורף הקר, החברות ועד לקו הסיום במרתון ברצלונה

מאת:ניצה חדד


שבבים שבבים של אהבה עטפו ונעטפו בחורף קר. שבבים שבבים של אהבה, בהם נאחזתי ברגעי הקושי של הגוף והנפש. שבבים שבבים של אהבה נגלו אל מחוזותייך הלא ממש צפויים, בעוד הראש במקום אחר הלב נשבה במרגלותייך הקסומים. כשאני עוד חבולה מהזיכרון האחרון ולאט לאט מסירה את תחבושות מהפצעים והפחדים, פרצת בלי הודעה מוקדמת אל ליבי ושבבים שבבים של אהבה רקמו את ריצת החלומות – ולכן לך – ברצלונה – אקרא: "מרתון עושים באהבה או לא עושים בכלל"!

שבב ראשון בשרשרת ריצת החלומות שלי נרקם , כאשר נטמנו בו שש רצות מיוחדות במינן: ענת, שהייתה רקמת הנחושת וסימלה את היופי והאצילות. דיאנה, אישה חזקה ונחושה, אשר היוותה את מדד הברזל,  מירב,  מקור החדות בין מרכיבי החומר המשרה הערצה ונשיות. קארן, מקור החום והאחדות, כחום ליבה הענק, חיבר את המרכיבים של כולנו יחד. גלית פיזרה אחריה את הקלילות של החומר בשנינות, בהומור ובמילים הכתובות. ואפרת. אפרת יצרה את שבב החברות והוכיחה לי שמדד החברות הינו ערך עליון במסע אל המרתון.

שבב שני היו האימונים. הקור לא הרפה בחורף הזה לרגע וגופי, אשר סולד מקור באופן לא קונבנציונאלי, מוצא את עצמו נלחם את המלחמה של חייו כדי לחמם את עצמו בכל ריצה של בוקר ומנסה לדמיין את האור בריצות של הערב. לא היה קל, במיוחד כשהמטרה לא הייתה מסומנת בבירור על לוח השנה, אבל השבב הראשון בשרשרת שלך ברצלונה גרם לגופי הרועד לקום בכל בוקר אל אימון אפור וקר במיוחד.

השבב השלישי הייתה קביעת המטרה באופן סופי – אני הולכת ללוות את אפרת 30 קילומטר במרתון תל אביב ! זהו, לוח השנה סומן ואנחנו דוהרות אל המטרה שנקלעתי אליה מתוך מדד החברות שגבר פה על כל מכשול פיזי ומנטאלי שהיה טמון בי ממרתון אמסטרדם האחרון .
השבב הרביעי היה התפנית. זו שהוכיחה שכאשר הגוף הנפש ומדד החברות נפגשים עם מסלול הריצה אתה נדהם לגלות מה ליבך מוכן לעשות בשביל חבר טוב. אני ואפרת מחליטות לשנות את ההרשמה ממרתון תל אביב למרתון ברצלונה ולהפתיע את ענת, שבמקביל אלינו התאמנה למרתון ברצלונה, ולנסוע לרוץ ביחד כחלק מסגירת מעגל משותפת לתקופה ארוכה של אימונים ביחד.

השבב החמישי העצוב מכל היה "הנפילה" – חודש לפני הנסיעה אפרת נופלת באחת הריצות שלנו, נפילה ששינתה את פני המציאות לכולנו, מנעה מאפרת לרוץ את המרתון הראשון שלה ומכולנו לרוץ ביחד את המרתון שאליו התאמנו יחד חודשים רבים כל כך. כל רץ שחווה את זה על בשרו יכול להזיל כרגע דמעה ולאלה שתודה לאל לא היו שם אני רק יכולה להגיד שברגע הזה הרגשתי שכל השרשרת החמה שעטפה את צווארי באותו חורף קר הופכת להיות נחושת קרה ודוקרת והופכת צרה וחונקת על צווארי הדק.

השבב השישי הינו ההבנה שאני הולכת לרוץ מרתון נוסף – לפני שישה חודשים בדיוק בעוד שאני זוחלת אל קו הסיום במרתון אמסטרדם נשבעתי בקולי קולות שלא ארוץ יותר לעולם מרתון! אך השבבים התוו לי דרך לא ידועה, דרך שמסמלת חוויה מתקנת למה שקרה לי באמסטרדם. פתאום מצאתי את עצמי רצה את הריצה המסכמת שבועיים לפני הנסיעה ומבינה שמדד החברות הביא אותי אלייך, ריצת החלומות ולכן עשיתי אותך באהבה ואת מסלולך שטוף השמש שחיממה את הבטן החשופה בשביל כל קילומטר קר באימוני החורף. הבאת איתך את דמעות ההתרגשות על קו הזינוק, יצרת אנרגיה של חיות ואהבה מקילומטר לקילומטר בעוד שערי קו הסיום שלך יצרו קשת בענן בה כל צבע  סימל עבורי שבב בשרשרת המרתון שלי, המרתון שלא תכננתי לרוץ כלל, שהוכיח לי שכדי לגעת בקשת בענן אתה צריך לעשות משהו גדול בשביל מישהו אחר והיקום יחזיר לך משהו גדול בשבילך!

אפרת. אמנם לא רצת בסוף את המרתון שלך אבל נתת לי את המרתון של חיי ועל כך אני חייבת לך את הקשת בענן.

ענת הראל שרצת את המרתון שלך בגבורה,עם תוצאה שרק אלופות חולמות עליה, אקח אותך איתי אל פריס 2013.

אוהבת אתכן על שרשרת מלאה שבבים של אהבה –וזכרו לקראת המרתון הבא שלכן:
"מרתון עושים באהבה או לא עושים בכלל"!  




ניצה חדדניצה חדד
עובדת בתחום הנדל"ן ומשתתפת בתחרויות ריצה ובוגרת מרתון ברלין 2010, מרתון אמסטרדם 2011 ומרתון ברצלונה 2012

קישורים: ריצה, מרתון, דייט על מסלול הריצה



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג